Gå til innhold

IDE og S-ATA disk på samme IDE kabel?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ein S-ATA disk som jeg skal sette i maskinen min. Jeg har også ein 60 GB IDE disk fra før. Problemet er at hk'et mitt ikke støtter S-ATA. Derfor må jeg ha adaptere og slikt. Men hvordan skal jeg få de inn på samme IDE kabel? Kan ikke ha de på hver sin "inngang" pga jeg har brenner og DVD på en, Diskettstajon på en og den siste bruker jeg jo til 60 GB IDE som jeg har fra før.

 

 

Hva skal jeg gjøre??

 

 

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på den lokale pc sjappa for å skaffe S-ATA kontroller... De viste ikke en gang hva S-ATA var.... Så viste jeg de hd'en på databutikken sine sider.... Da sa de at ein PCI S-ATA kontroller ville være VELDIG ustabilt.... Stemmer dette?

 

 

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
Var på den lokale pc sjappa for å skaffe S-ATA kontroller... De viste ikke en gang hva S-ATA var.... Så viste jeg de hd'en på databutikken sine sider.... Da sa de at ein PCI S-ATA kontroller ville være VELDIG ustabilt.... Stemmer dette?

 

Kjent triks som lokalbutikker bruker er og skape frykt for å kjøpe av webshappene, er ingen grunn til at det skal vere ustabilt(forsåvidt lønner det seg og kjøpe kvalitet, som med alle andre komponenter).

Lenke til kommentar
Var på den lokale pc sjappa for å skaffe S-ATA kontroller... De viste ikke en gang hva S-ATA var.... Så viste jeg de hd'en på databutikken sine sider.... Da sa de at ein PCI S-ATA kontroller ville være VELDIG ustabilt.... Stemmer dette?

Nei. Men du får kanskje litt ekstra hodebry hvis du skal installere OS på en disk som er tilkoblet en 'PCI-kontroller'. Ikke verre enn at du må laste driveren helt i begynnelsen av installasjonen (Windows). Har du OS på den gamle disken er det ingen betenkeligheter ved å benytte en slik kontroller.

Lenke til kommentar

ok... Så når jeg skal innstalere windows så kommer det opp sånn blåskjerm og den loader drivere.. Har lest at man skal trykke F-ett-eller-annet vis man skal bruke SCSI disk... Er det det samme jeg skal gjøre??

 

 

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
ok... Så når jeg skal innstalere windows så kommer det opp sånn blåskjerm og den loader drivere.. Har lest at man skal trykke F-ett-eller-annet vis man skal bruke SCSI disk... Er det det samme jeg skal gjøre??

 

 

- Stian Fylkesnes

ja, når det står 'Press F6 to install SCSI or RAID drivers'(elns) må du trykke på F6(tror det var F6) og sette i disketten som fulgte med kontrolleren. Ikke mere hokus pokus

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...