Gå til innhold

Komplett spille pc ! Billigere alternativ av komponenter !


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Håper det er noen der med litt tid til å ta en kjapp titt på handelisten min til en komplett spille pc (ex. skjerm,mus,tastatur ) eller det som kommer i kabinettet da :)

 

Så for å gjøre en kort historie kortere, her er mitt oppsett sålangt.

 

Handleliste på komplett.no

 

Jeg har lydkort, og cdrom fra før :thumbup:

 

Dette kommer kanskje ikke uventet, men prisen er forferdelig og jeg har såogsi ikke råd til noe særlig mer utenom.

Med det tenker jeg på vifter og en ny vifte til prosessoren / kanskje vannkjøling på prosessoren.

 

Gi meg tips til hvor jeg kan kutte ned prisen og hvor jeg kanskje burde gå for et annet alternativ eller en helt annen løsning !

 

 

Jeg valgte AMD og GeForce 285 fordi en venn av meg har dette og er veldig fornøyd med det oppsettet

 

 

Håper kjempemye på svar fra noen der ute :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser nå at førsteposten min mangler en del viktige elementer :blush:

 

Jeg ser fram til Diablo 3, CoD: MW 2, Splinter Cell Conviction, Mafia 2 og Left 4 Dead 2.

 

Andre spill er GTA4, Brothers in Arms: HH, CS:S og Battlefield 2 f.ex

 

Jeg hadde egentlig en prisgrense på rundt 8-9000,- der 9000,- er et tall som får tærene mine til å krølle seg :ph34r:

 

Jeg skal bruke pcen til spilling for det meste, men også laste ned og lagre filmer og musikk på den.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid kjøpt billige kabinetter med dårlige monterings løsninger og ingen mulighet for skjuling av kabler.

 

Det bare oste billig av dem og selve kjøleløsningene var til å le av :hrm:

 

 

Tror jeg tengte at denne gangen skal jeg kjøpe noe med verdens beste kjøleløsning og kvalitet så det holder !

 

Har sett på et fra Lian Li til 900,- som ikke virker så aller værst da :)

 

 

Åja, også måtte jeg jo forsikkre meg at skjermkortet fikk plass også, målene på det er jo enorme ! Beistet det der !

Lenke til kommentar

Oki da har jeg tatt en liten kikk her.

Handle listen finner du forøvrig HER.

 

*Gikk ned til et gtx 275,

 

*PSU til en litt billigere en men som har fått god omtale og som har 80+

 

*Valgte Coolermaster HAF 922.

Jeg har dette selv og kunne ikke vært mere fornøyd med gjemming av kabler. (husk strips av den minste sorten ;D)

 

Valgte en 750gb disk istedenfor 500gb.

 

Nå ligger vi rundt 8000

Lenke til kommentar
Linken fungerer ikke for meg !

 

Men jeg tar poenget at jeg kan spare penger på kabinett ( det visste jeg fra før ;) ) og at skjermkortet jeg har valgt er litt overkill :ph34r: og en billigere strømforsyning men med samme effekt går fint ann :yes:

 

Nye skjermkort imorgen ?

 

 

Har du baller til det kan du spare en cool 1000lapp på bvare phenom 2 940 fra amentio og et passende am2+ hk til rundt 700 samt litt ddr2 ram. Kjøpte selv bvare-cpu fra amentio for leeeeenge siden og den tjener meg enda. OOps cpuen er borte nå.

Endret av boglito
Lenke til kommentar

jeg kjører selv et https://prisguiden.no/product.php?p...0&cat_id=30 og er strålende fornøyd. Har hittil ikke hatt noe problemer med å drive noen som helst spill på full grafikk. Meget enkelt å overclocke med orginal vifte uten at du får varmeproblemer.

 

Ser du har valgt et dyrt kabinett: Jeg gikk etter en stund tenking for et https://prisguiden.no/product.php?p...6&cat_id=13 som er et helt ok kabinett. Meget enkelt å montere i og relativt støysvakt.

Lenke til kommentar

@Pure:

451982 AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

 

347165 Chieftec Super Series PSU 650W Modulær 80 Plus, 140mm Fan, 4x SATA, 1x 6 pin PCIe, 1x 8 (6+2) pin PCIe

 

461645 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs Av/På

 

431468 Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, Socket-AM3 AMD 790X+SB750, ATX, DDR3 , Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

449598 MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP

 

349985 OCZ Gold DDR3 1333MHz 4GB KIT, 2xDDR3 2GB, CL9-9-9-26

 

343054 Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

 

Pris: 7921

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...