Gå til innhold

Forslag til gode bøker


Anbefalte innlegg

hvis du liker "Veronica vil dø" som er anbefalt lengre opp, kan du prøve flere av samme forfatter. Zahir av Paulo Coelho er også bra...

 

også har du bøkene til Cecilia Samartin. bøkene heter Señor Peregrino, Drømehjerte og Salvadoreña. alle tre handler om kjærlighet både til mennesker og hjemlandet de har måttet flykte fra. kjempebra bøker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om den passer så godt under noen av de kategoriene, men Veronica vil dø er en fin bok. Og ikke tenk "omg, emo-bok" med en gang eller noe, den er faktisk ganske god.

 

Jeg har lest både Alkymisten og Veronica vil dø av Paulo Coelho, ingen av dem var noen stor opplevelse, jeg hadde forventet mer av en så kjent og oppskrytt forfatter, men popularitet er selvfølgelig ikke synonymt med kvalitet. Kvasifilosofi og platt språk. Grei underholding en lat søndagskveld, men ikke noe mer. Selvølgelig er dette min subjektive mening, men det burde være overflødig å ta med - jeg gjør det allikevel.

 

Noen bøker jeg vil anbefale:

 

Slaughterhouse five - Kurt Vonnegut

To kill a mockingbird - Harper Lee

Crime and punishment - Fjodor Dostojevskij

Catch 22 - Joseph Heller

 

Jeg vil også anbefaler å lese Hamsun, du rynker kanskje litt på nesen nå, men det han skrev er langt mer underholdende enn hva man kanskje tror.

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar

For meg er dette enkelt så lenge du liker fantasy. :thumbup:

 

Noen gang lest Harry Potter?

Vet det høres ut som en barnebok, men selv de gamleste av oss liker den serien utrolig godt. ^^

Ellers vil jeg gjerne anbefale Eragon ! Den handler om drager, krig, dverger og magiske krefter. Utrolig spennende, og underholdene.

En annen bra bok er Gone. Den handler om at alle over 15 år forsvinner, så barna må ta over jorda og styre selv. ;)

 

Prøv disse bøkene, og hvis du allerede har lest dem har jeg flere tips på lager :-p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For meg er dette enkelt så lenge du liker fantasy. :thumbup:

 

Noen gang lest Harry Potter?

Vet det høres ut som en barnebok, men selv de gamleste av oss liker den serien utrolig godt. ^^

Ellers vil jeg gjerne anbefale Eragon ! Den handler om drager, krig, dverger og magiske krefter. Utrolig spennende, og underholdene.

En annen bra bok er Gone. Den handler om at alle over 15 år forsvinner, så barna må ta over jorda og styre selv. ;)

 

Prøv disse bøkene, og hvis du allerede har lest dem har jeg flere tips på lager :-p

 

 

stiller meg bak alle de anbefalingene! :) nå er jo andre boken i Gone-serien også kommet på norsk...

 

har du btw flere fantasyanbefalinger? har lest twilight, ringenes herre, blekktriologien og nån andre fantasybøker, men vil gjerne les meir...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...