Gå til innhold

Ikke bestill fra dell


Anbefalte innlegg

Bestillte en bærbar 500m fra dell 5.mai, estimert leveringsdato er 10.juni. Har sendt mail til dell, med spørsmål om når de regner med å levere pcn (fikk ordrebekreftelse i posten med en annen dato), har ikke fått noe respons på mailen (sendte den for snart en uke siden)?

 

Sendte en annen mail med et annet spørsmål, de brukte 3 virkedager på å svare!

 

Vil herved fraråde å handle med dell, har tidligere handlet med komplett, mpx, xd.no, pcbutikken og alltid fått rask respons og aldri hatt noen problemer.

 

Noen andre med erfaringer fra dell?

Hva er vanlig leveringstid fra dell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir en helt subjektiv erfaring fra meg men lets shoot.

Dell er i mine øyne den beste "ferdig pc leverandøren".

Hver gang jeg har ringt eller sendt mail har jeg fått svar på dagen.. det er heller aldri noe problem å få byttet defekte varer, dette kommer de i løpet av 1-2 virkedager å gjør, bra service i mine øyne.

Har byttet 1 dvdrom og 2 skjermer..

Kan hende du bare har vært uheldig. er ikke noe poeng å flame en butikk med en så useriøs overskrift

 

/seserr

Lenke til kommentar

Bestile også en fra dell 5. mai og estimert leveringsdato var først 20 Mai, deretter 5 Juni!, så igjen 10 Juni!!. Sendte mail til selger om at jeg villeterminere kjøpet pga. jeg hadde behov for maskinen tidligere. Selger var forholdsvis grei og ville gi meg kompensasjon i form av en skriver eller en lagringsbrikke, men terminering av kjøpet var ikke så lett å få til. Dette sannsynligvis pga. fordi jeg hadde valgt finansiering av kjæpet. Selger informerte meg om at maskinen sannsynligvis ville komme tidligere enn det som sto på websidene, og når jeg sjekket i dag¨sto det at den var sendt i dag. Ble jo litt bedre da.

Lenke til kommentar

Antakelig skyldes dette at 500m er et nytt produkt og Dell har kanskje ikke mulighet til å levere noen før denne datoen (er jo uansett dårlig av Dell ikke å opplyse om dette..)

 

VEt du om noen som har fått denne maskinen ennå?

 

At Dell er treige og dårlige til å svare på mail er ikke noe nytt... det er langt bedre å ringe til dem.. Leverinsdatoene på "pakkesporefunksjonen" må tas med en klype salt. Tror jeg fikk maskinen min i løpet av 10 dager ca. da jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Dell er noe dritt!!!! selvfølgelig en subjektiv mening....

 

Har hatt 3 bærbare maskiner fra Dell og alle har jeg hatt problemer med. Siste feilen jeg hadde var at hardisken røk og det noen uker etter at garantien gikk ut. Greit nok slikt kan skje, men surt uansett. Men då jeg ringer til Dell for å forklare problemet får jeg beskjed at jeg ikke kan vente meg mer enn 1 års levetid på disken..... For sprøyt...... De var ikke villig til å fire en tomme for å hjelpe meg...... Det kostet meg nesten 5000 flis for å fikse den.

 

Ellers problemer med skjermkort og batteri.

 

Skal aldri ha Dell igjen.....

 

Heldigvis så lærer man av erfaring....

Lenke til kommentar
Dell er noe dritt!!!! selvfølgelig en subjektiv mening....

 

Har hatt 3 bærbare maskiner fra Dell og alle har jeg hatt problemer med. Siste feilen jeg hadde var at hardisken røk og det noen uker etter at garantien gikk ut. Greit nok slikt kan skje, men surt uansett.  Men då jeg ringer til Dell for å forklare problemet får jeg beskjed at jeg ikke kan vente meg mer enn 1 års levetid på disken..... For sprøyt...... De var ikke villig til å fire en tomme for å hjelpe meg...... Det kostet meg nesten 5000 flis for å fikse den.

 

Hvordan klarer du å betale 5000 kr for en harddisk til en bærbar?!? Hos komplett koster f.eks. en 20gb disk 800kr!!

 

Ellers har jeg forholdsvis gode erfaringer med dell. Desverre er ikke leveringstiden så veldig god, men synes det fungerer ganske greit. Mye av problemene er på grunn av Schenker som leverer maskinene. Og husk at Dell produserer PC'ene etter bestillingen og det i Irland, så det er ikke så rart at det tar litt tid.

 

Når det gjelder service har jeg veldig god erfaring. Har byttet en skjerm på en bærbar. da kom de to dager etter jeg ringte, samt lokket til skjermen på en bærbar, skjerm til stasjonær, harddisk til stasjonær. Alt dette har kommet innen 1-2 dager etter jeg har ringt. Generelt er også kvaliteten god. De bærbare har litt dårligere kvalitet enn de stasjonære.

 

F.eks. har jeg en gammel 486 fra dell som nå har vært oppe i halvannet år uten reboot. Den står som en liten databaseserver for noen få brukere.

 

Har da ellers satt opp 3 dell servere, ca 15 bærbare og 30 stasjonære.

Lenke til kommentar

Fordi dette var for ca 3 år siden og da var prisene helt på store disker betydelig høyere enn idag.

 

Forstår at folk oppfatter Dell's bruker service forskjellig. At noen er fornøyd med Dell, så heldig for de.

 

Men folk som er misfornøyd må få lov til å ytre sin mening. DEFINITIVT

Samme som folk som er fornøyd, kan ytre sin.

 

Men å kalle et slikt innlegg for useriøs er ikke riktig, her på forumet skal man tåle både ris og ros...

Lenke til kommentar

Vi som tjenestegjør i utlandet fikk "tilbud" fra dell i høst.....viste seg at med leveringstid på 3 måneder og altfor mye for pc var det ikke tilbud likevel... dette er ikke poenget...

bestilte en dell 500m i begynnelsen av mai... på salgsavdelingen var de hyggelige, selvom noen av dem knapt visste hva de solgte... Etter mye fram og tilbake, samt avkrfte at jeg skulle bruke den til bio ting i Syria fikk jeg bekreftelse over telefon at bestillingen skulle sendes så fort de hadde trukket pengene fra kontoen min... Etter en uke og 3 purringer hadde ingenting skjedd og dell viste ingen interesse for å beholde meg i det hele tatt....terminering av bestilling gikk greit, selvom hun fra dell ble veldig snutt (får de provisjon). Ringte mpx.no og der var det kundeservic av kvalitet.. der styrte og ordnet de for at kjøpet skulle passe inn for meg (hadde 2 dager på meg) bare noen timer etter at jeg bestilte pc'en kunne jeg hente den selv på lagret hvis jeg ønsket...

Alt i alt så var mitt inntrykk at dell er for stor til å bry seg for meget om små kunder, mens mpx tar selv miknstemann på alvor :yes:

Lenke til kommentar
Fordi dette var for ca 3 år siden og da var prisene helt på store disker betydelig høyere enn idag.

 

Forstår at folk oppfatter Dell's bruker service forskjellig. At noen er fornøyd med Dell, så heldig for de.

 

Men folk som er misfornøyd må få lov til å ytre sin mening. DEFINITIVT

Samme som folk som er fornøyd, kan ytre sin.

 

Men å kalle et slikt innlegg for useriøs er ikke riktig, her på forumet skal man tåle både ris og ros...

 

Vil bare si at dersom Dell avviste deg og din harddisk "bare" fordi garantien gikk ut etter 1 år, så gjorde de en stor tabbe. Mange utnytter det at de kun tilbyr 1 års garanti på sine produkter. MEN; en datamaskin er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, derfor er - iflg kjøpsloven i Norge - reklamasjonstiden hele 5 år! Det gjelder alle produkter som er ment å vare mer enn 2 år!

 

Selgeren har i det tilfellet bevisst utnyttet din mangel på kjennskap til kjøpsloven, og sagt at; beklager, men garantien har gått ut. Det har han helt riktig i, men det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett. Garanti er en EKSTRA service som produsentene tilbyr, den skal være bedre enn vilkårene i kjøpsloven. En garanti varer som regel i 1 år. Reklamasjonsretten varer som sagt i 5 år, og den kan du bruke dersom produktet blir ødelagt, og du IKKE er skyld i det.

 

Etter min mening så "lurte" Dell deg til å tro at du måtte betale for reperasjon, evt. ny disk!

 

For eksempel, hovedkortet røk på min b-maskin her om dagen, den var nesten 3 år gammel! Jeg henvendte meg til selger, opplyste om kjøpsloven og mine rettigheter, og fikk en ny maskin levert! (jeg ba ikke om annet enn et nytt hovedkort, riktignok) Den gamle var (selvfølgelig) for gammel til å fikse! Det kaller eg service.

 

Ang. Dell så har jeg også hatt dårlige erfaringer. Og jeg kjenner meg fullstendig igjen i det dere skriver her, om manglende mail, lange leveringstider osv. Men ringer man, så går "plutselig" alt veldig fort...

Lenke til kommentar
Men folk som er misfornøyd må få lov til å ytre sin mening. DEFINITIVT

Samme som folk som er fornøyd, kan ytre sin.

 

Men å kalle et slikt innlegg for useriøs er ikke riktig, her på forumet skal man tåle både ris og ros...

 

Er enig i at det var feil å kalle tråden useriøs, det var først og fremst overskriften jeg sikta til. DEN mener jeg fortsatt er det.....

Lenke til kommentar
Men folk som er misfornøyd må få lov til å ytre sin mening. DEFINITIVT

Samme som folk som er fornøyd, kan ytre sin.

 

Men å kalle et slikt innlegg for useriøs er ikke riktig, her på forumet skal man tåle både ris og ros...

 

Er enig i at det var feil å kalle tråden useriøs, det var først og fremst overskriften jeg sikta til. DEN mener jeg fortsatt er det.....

 

Har ikke fått tid til å lese posten ennå pga diverse omlegginger på barbara.no i det siste. Hvis den er useriøs kan du tipse moderatorer på forumet.

Lenke til kommentar
Dell er noe dritt!!!! selvfølgelig en subjektiv mening....

 

Har hatt 3 bærbare maskiner fra Dell og alle har jeg hatt problemer med. Siste feilen jeg hadde var at hardisken røk og det noen uker etter at garantien gikk ut. Greit nok slikt kan skje, men surt uansett.  Men då jeg ringer til Dell for å forklare problemet får jeg beskjed at jeg ikke kan vente meg mer enn 1 års levetid på disken..... For sprøyt...... De var ikke villig til å fire en tomme for å hjelpe meg...... Det kostet meg nesten 5000 flis for å fikse den.

 

Ellers problemer med skjermkort og batteri.

 

Skal aldri ha Dell igjen.....

 

Heldigvis så lærer man av erfaring....

 

Du har da 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...