Gå til innhold

Madla, mars 2010. Flere?


Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke bli værende på madla?

Det vet jeg ikke. Men å være der fra 26. mars til 06. april er vel litt kjedelig når det er påske og greier og familien skal på hytta du så høyt elsker.

Er jo selvfølgelig en mulighet dersom leiren er åpen, men da setter jeg meg heller på jordomseilingen hjem.

 

Ja jeg annser meg selv som heldig siden vi får påskeperm. Bare ganske tungvint å komme seg hjem dersom flyprisene er så stive som de er nå.

 

Har du 10 dager fri, så kan du likegreit invistere litt peng og reise hjem ;p

Men leiren er åpen ja. Det er våpen og mye utstyr på basen, så det er alltid noen som er der og passer på. Men jeg tviler på at det blir noe særlig gøy å være igjen der i 10 dager, da de aller aller fleste reiser hjem på slike perm.

Lenke til kommentar

Forsvaret dekker opptil 7 hjemreiser når du er på tjenestested ;) Det var jo ikke så ille med septemberkullet ?:p Bergen har ihvertfall ingenting å klage på, ;) TEnker på de som bodde i Bodø og sånt jeg, Madla er sånn sett ikke det verste stedet å være på når alle andre er dratt hjem da. bussen går relativt ofte rett utenfor porten. Ganske greit kjøpesenter rett ved. og Taxi regningen går ikke over 200 på strekningen Sentrum - Madla. Utelivet er ikke supert, jeg rakk å bli lei etter 6 helger.. men det funker ;) For å si det sånn, du vet ikke hvor godt dere har det der , med unntak av maten og befalet.. før dere havner på base i nord- norge.. :p

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Forsvaret dekker opptil 7 hjemreiser når du er på tjenestested ;) Det var jo ikke så ille med septemberkullet ?:p Bergen har ihvertfall ingenting å klage på, ;) TEnker på de som bodde i Bodø og sånt jeg, Madla er sånn sett ikke det verste stedet å være på når alle andre er dratt hjem da. bussen går relativt ofte rett utenfor porten. Ganske greit kjøpesenter rett ved. og Taxi regningen går ikke over 200 på strekningen Sentrum - Madla. Utelivet er ikke supert, jeg rakk å bli lei etter 6 helger.. men det funker ;) For å si det sånn, du vet ikke hvor godt dere har det der , med unntak av maten og befalet.. før dere havner på base i nord- norge.. :p

1: Forsvaret betaler ikke hjemreise under rekrutten, da du ikke har opparbeida deg rettigheter til det enda.

2: Å ha det gøy på Madla uten kompisene forutsetter nesten at du bruker litt penger. Da kan du jo like gjerne dra hjem.

Lenke til kommentar

Taxi regningen går ikke over 200 på strekningen Sentrum - Madla.

 

Tror det var 120kr elns for å være mer nøyaktig. Delt på 4 personer, er jo ingenting =p

Men som nevnt over, de fleste vil nok reise hjem når det er 10 dager fri. Blir nok mindre folk på basen enn det pleier å være i en vanlig helg da =)

Lenke til kommentar

Er det vanlig å få oppfylt sitt ønske om hvor man vil tjenestegjør under førstegangstjenesten? Kunne tenkt meg å bli værende på Madla etter rekruttskolen, skjønner dere. ;)

Er ikke så mange spennende tjenester igjen på madla, spesielt nå som Jåttå legger ned.

Vakt og sikring, velferd, Idrets ass og adm ass.

FM forlegninger mangler en admass, så du kan jo teste lykken der om du vil bli deskclerk.

Lenke til kommentar

Admass på Madla må være litt kjipt. Myyye arbeid med utstyr ol på lageret tipper jeg.

Det er ganske vanlig å få ønskene oppfylt generelt, selv om mange som vil på fartøy ender opp på land av diverse årsaker. Men så spørs det jo også hva du søker og hvor du vil være. Og Madla er nok ikke stedet der de krever så alformange stillinger.

HTV/OTV er muligens en stilling man kan søke seg til også. Da får du muligens reise litt rundt og.

Virker litt som om mange av stillingene er tatt opp av lavere befal og matroser. Bare en følelse jeg har.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Er du en luftgutt?

Dere får nok en liten innføring over diverse tjenester man kan søke i løpet av et par uker :)

 

Er innkalt til luftforsvaret i juli, ja. Regner med du tenkte at jeg var på rekruttskolen allerede? Men er det mulig å ringe å legge inn ønske eller no. Er flyinteressert, så det kunne vært spennende å få være på Sola. I tilleg har jeg lite lyst til å reise fra dama dette året. =/

Lenke til kommentar

Er du flyintressert så anbefaler jeg deg sterkt å gasse på for å bli Crew Chief Assistent på ørlandet eller bodø. MAdla er tidenes høl med tidenes elendige matstandard og befal. Du kommer jo hjem på turnuser og sånn uansett.

 

Sola har jo ikke allverdens å by på med fly heller akkurat. Ville nok forsøkt meg på gardemoen, bodø, eller ørlandet. Mission support er helt ok det virker det som.. kjenner ei som har den tjenesten på ørlandet, hun har vært med på flytur med awacs flyet, sittet på med redningshelikopter osv.. :)

Lenke til kommentar

Er du en luftgutt?

Dere får nok en liten innføring over diverse tjenester man kan søke i løpet av et par uker :)

 

Er innkalt til luftforsvaret i juli, ja. Regner med du tenkte at jeg var på rekruttskolen allerede? Men er det mulig å ringe å legge inn ønske eller no. Er flyinteressert, så det kunne vært spennende å få være på Sola. I tilleg har jeg lite lyst til å reise fra dama dette året. =/

 

 

Hvilken tjeneste du får, er avhengig av din helse, innsats under rekruttskolen og hvilket behov forsvaret/diverse tjenestene har for mannskap.

Man pleier som regel å søke et par uker ut i rekruttskolen og får svar ca midt i eller på slutten av skolen.

 

Det er absolutt kjipt å være vekke fra damen under fgtj. Men de fleste har godt av det. Mange finner ut at man ikke passer sammen, mens andre får sterkere bånd pga avstanden. da er det ekstra digg å se damen igjen på perm :)

 

Men jeg anbefaler deg å lese mest mulig på Luftforsvarets hjemmesider på Mil.no og prøve å få et bilde over hva du har mest lyst til å gjøre og hvilke alternativer du har.

Man kan og skrive hvor man helst vil være sjasjonert og hvor man absolutt ikke vil være på søknaden. Som sagt, så blir dere informert litt videre i rekrutten. Du har jo god tid til å tenke og. :)

Lenke til kommentar

Nå som jeg er kommet meg på laptopen og sitter vel hjemme og chiller, så kan jeg vel skrive noen ord om hva jeg synes sålang.

 

De første dagene var selvsagt mye venting, noe jeg også hadde forberedt meg på ganske godt. Info, info, info og atter info. Forstår godt nå at kinosalen kalles for "sovesal" haha.

Kom på rom med 2 stk jeg kjenner litt fra før av og alle på rommet kommer godt overens. Ganske så fornøyd med befalene våre da de hjelper oss og ikke er så sykt nazi i starten. Egentlig har vi uniformsplikt hele påsken, men befalet vår sa vi bare skulle chille i sivile klær om vi ville det. Vet ikke om de andre kompaniene også har fått fritak men.

 

Artigste hittil har vel vært SLO. Utrolig morro når alle får det til og du føler en viss stolthet av å bære det norske flagget. Nesten litt nasjonalromantisk når man hører "PÅ STEDET HVIL!" over et gammel anlegg fra 19 pil og bue.

 

Er ganske fornøyd med selve leiren også. Ganske gode fasiliteter med alt fra god kino til bra treningrom.

Maten der er i alle fall ti ganger bedre enn hva jeg hadde forventet. Lammefrikase og den slags kan vel ikke kalles for bossmat. Allslags påleg til frokost, youghurt, frokostblaning, juice, melk.. ja egentlig alt hva en kan forvente. Bare bullshit at potetene smaker dritt. De er fult spiselige, men man kan kanskje gå litt lei av de i lengden. Laksen vi fikk smakte såfall sinnsykt godt! Har aldri spist så mye som jeg har gjort der nede. Merker også at kroppen begynner å bygge seg opp :D

 

Tja.. hva mer skal en si. Blir jo litt annerledes nå etter påske siden vi da får se litt av Stavanger og ikke bare være fengslet på leiren. Skal bli morro å ta første pils med kompaniet og kunne chille litt i sivile klær på velferden :-)

 

Jeg trives såfall ganske godt hittil. Merker det av og til er litt hat å stå opp 05:18 fordi brannalarmen går men, hehe. Elsker at vi blir kjørt litt hardt på kondis og sånne ting. Deilig at kroppen blir brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...