Gå til innhold

Nokia N97 blir bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruke mindre minne?.. Du har 32mb telefon minne.. Hvem som legger musikken sin der må være helt på bærtur.. dette er en telefon med 32gb minne + micro sd kortplass.. Tviler på at mer ledig minne er den største gleden vi får med denne oppdateringen :-D..

Å holde inne o eller a for norske bokstaver ser jeg lite nytten av, det går nesten like fort å bruke den "blå pil" tasten for å få tilgang til norske bokstaver (ligger på K, L og . tastene)..

 

Ellers har Nokia vært ganske flinke til å komme med fw og sw oppdateringer, noen mer vellykket en andre..

Lenke til kommentar
Bruke mindre minne?.. Du har 32mb telefon minne.. Hvem som legger musikken sin der må være helt på bærtur.. dette er en telefon med 32gb minne + micro sd kortplass.. Tviler på at mer ledig minne er den største gleden vi får med denne oppdateringen :-D..

 

Det er sant at du har ca. 32 Mb telefonminne, optimaliserer du dette helt kan du komme opp på rundt 40 - 50 Mb (Dersom du avinstallerer 3. parts programvarerene og installerer de på internt minne eller minnekortet)

 

Nå bedrer denne firmwaren bl.a. minnebruken altså RAM bruken og ikke telefon minnet som i lagring. Det er 128 Mb RAM på telefonen og ved oppstart av telefonen ligger denne på rundt 40 - 50 Mb. Håndteringen av dette har blitt litt bedre i v12.x.x, men fortsatt er telefonen treg. Du kommer raskt ned til 20 Mb dersom du har f.eks. 3 - 4 programmer kjørende på N97.

Videre vil telefonminnet kunne gå ned til rundt 10 Mb dersom du installerer OVI Maps, N-gage, QuickOffice oppdateringen.

Totalt sett er både lagringsplass på telefonminnet og RAM altfor lite.

 

Det skal ellers som artikkelen nenvner være andre nye programmer og oppdaterte programmer slik som facebook applikasjonen som nå skal ha bedre minnehåndtering (som i bruk av RAM).

Lenke til kommentar
Bruke mindre minne?.. Du har 32mb telefon minne.. Hvem som legger musikken sin der må være helt på bærtur.. dette er en telefon med 32gb minne + micro sd kortplass..

 

For liten plass på internminnet har faktisk vært et kjempeproblem for mange.,..

 

Gleder meg til de fjerner dobbelt trykkingen også :p

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Ja, dobbelttrykkingen er rimelig irriterende, men du blir jo vant til det. Jeg håper de ordner Nokia Software Updater også, jeg får nemlig ikke oppdatert programvaren min fordi at Nokia Software Updater bugger når jeg skal oppdatere til den siste verjsonen, og ikke får lastet ned full install av den siste Nokia Software Updater uten å måtte oppdatere. Irriterende!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...