Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar pc finner ikke nettverk


Anbefalte innlegg

Hei, har en laptop, en HP pavillion dv2, rimelig ny, med windows vista. Den får inn det trådløse nettverket hos dama, og alle andre steder helt fint, men hjemme er det ingenting. Den finner ikke nettverket om jeg så setter pc'en ved siden av ruteren. Alle de andre pc'ene i huset fungerer på nettverket, både på XP og Vista, og Iphone også. Hva pokker kan være galt? Er det noen innstillinger som kan gjøre at pc'en ikke finner nettverket? Jeg har også et SMC USB nettverkskort liggende, som jeg brukte til en stasjonær pc før. Prøvde å innstallere dette på den bærbare, noe som heller ikke ga noe resulatat. Den dukket opp som nettverkskort, men fant ingenting. Det medfølgende SMC programmet sa bare at det ikke fant noe nettverkskort, så det var ihvertfall ikke til noe hjelp.

 

Har noen Wifi eksperter noen tips til meg? Noe obvious som jeg har oversett? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trolig har du innstilt nettverket i PC på "USA" som ikke har kanal 12 & 13.

 

Det er en mulighet, men husk at pc'en tar inn trådløst nettverk alle andre steder enn hjemme. Og alle andre pc'er funker helt normalt på nettverket hjemme, hvis du ser bort ifra at Playstation 3'en vår faktisk heller ikke finner noe nettverk.

 

Hvor kan man isåfall finne denne kanalinnstillingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...