Gå til innhold

Hvorfor velge nVidia GeForce FX 5900?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med heller å lese tester av kortet enn propagandaen til Nvidia.

 

"Your most important equipment for playing today?s hottest games is not armor or weapons, but NVIDIA graphics hardware. Equip yourself with the power of an NVIDIA GeForce GPU so you can play games the way they?re meant to be played."

 

R9700/9800 eiere aner ikke hva de går glipp av :roll:

 

"NVIDIA tools, such as the Cg Toolkit, give developers the programming power to create cinematic-style effects for the most realistic characters and environments."

 

Og det gjør ikke DX9 sin egen HLSL. :roll: En HLSL som er kun optimalisert for Nvidia hardware er nok meget attraktiv.

 

"With technologies such as the CineFX engine and Intellisample antialiasing powering NVIDIA GPUs, the developers? artistic vision need not be limited by the user?s platform."

 

Hva har Intellisample antialiasing å gjøre med developers artistic vision? Markedsavdelingen til Nvidia vet ikke helt hva dem snakker om kanskje..

 

Nvidia har helt klart mest developer supprt (dessverre) men det betyr ikke at de spillene vil gå og se ut som dritt på alt annet enn Nvidia hardware. Nvidia har ikke så store markedsandeler at spill utviklerene kan se bort ifra alt annet.

Lenke til kommentar

MistaPi: TYdelig åssen skjermkort som er i din pc... :-?

 

Fordi folk just har skaffa seg et ATI kort eller Nvidia kort, så trenger ikke de som har det ene slakte det andre pga. de just har brukt 3000kr på et skjermkort. Synes det er mye lurere å være litt "open-minded" innen ALT hardware, fordi å "flame" et selskap pga noen personlige meninger er galt.

 

Heller utrykk de på en saklig måte så du blir tatt seiøst, så slipper jeg å bruke 1 min av min verdifulle tid :wink: på å skrive dette :yes:

Lenke til kommentar

Helt enig :yes:

 

ATI + Nvidia = SANT? :roll:

 

ATI sin bildekvalitet + Nvidia sin speed = simply da best

 

Skulle vært slik men er ve lfor mye å be om :D

 

Men jeg setter bildekvalitet ganske høyt og synest da Radeon kortet er best, men jeg er også "openmind" så inntil kortene kommer for salg sjekker jeg daglig om det er kommet noe ny "info" om kortene :wink:

Lenke til kommentar

Det er jo ikka snakk om å slakte det ene fordi man har det andre. Det er jo snakk om å være litt kritisk til den reklamen som kommer fra produsentene. Du kan ikke basere et kjøp på mange fine ord fra en som er til de grader innhabil, nemlig produsenten selv.

 

Det gjelder selvsagt fra alle produsenter.

Lenke til kommentar
MistaPi: JO, nVidia har så mye i markedet at spillutviklere må ta hensyn til dem, men det gjelder også for ATi.

 

Ja det er det jeg sier, Nvidia har mest developer support. Men det betyr ikke at dem ikke bryr seg om hvordan de spillene går på ATI hardware.

 

 

MistaPi: TYdelig åssen skjermkort som er i din pc...

 

Ja det står klart og tydelig i signaturen. ;)

 

Fordi folk just har skaffa seg et ATI kort eller Nvidia kort, så trenger ikke de som har det ene slakte det andre pga. de just har brukt 3000kr på et skjermkort. Synes det er mye lurere å være litt "open-minded" innen ALT hardware, fordi å "flame" et selskap pga noen personlige meninger er galt.

 

Jeg syns ikke selskapets egen reklame om et produkt er et godt utgangspunkt å gjøre seg en mening om det uansett hva/hvem det gjelder. Slik info er ofte misledene og det var derfor jeg kommenterte en del som var skrevet der.

Jeg har ikke noe personlig mot Nvidia eller produktene dems. Jeg har 2 Nvidia kort selv.

Lenke til kommentar

hehe, så flott at temaet fikk folk til å trene fingermusklene :wink:

 

Denen tråden ble startet for å vise at nVidia er flinke, og endelig har fått tilbake "selvtilliten"(NV30 var en stoor nedtur..) Folk må også få meg seg hva selskapet selv sier/skriver, men jeg er enig i at en del informasjon kan være misledende(nVidia OG ATi har jo verdens raskeste og beste grafikkort ifølge dem selv :p ), og jeg er enig i at man skal lese tester i tonnevis av produktene :)

 

Hva har Intellisample antialiasing å gjøre med developers artistic vision? Markedsavdelingen til Nvidia vet ikke helt hva dem snakker om kanskje..

 

Nå vet ikke jeg hvor god peiling du har på dette, men nVidia som selv har utviklet dette bør vel vite hva de snakker om, eller hva?

 

Uansett så er ikke dette ment som en propaganda-tråd, for propaganda funker jo ikke i dette forumet uansett! :lol: og det skal det heller ikke gjøre :wink:

Lenke til kommentar

FX5900 er jo det naturlige valget dersom man ønsker max ytelse, det er kjappest og det er nvidia (=solid driversupport).

 

Beste grunnen til ikke å velge det er at mitt 14mnd GF4 TI4600 kort drar alle spill jeg har prøvd i 1280x1024/32 og PCI express (ikke kompatibelt med AGP) kommer om 8 månder. Litt surt å kjøpe et 4000-5000 kroners kort å tro man "har noe som holder"... når du ikke kan stappe det i et grantsdale hovedkort engang.

 

Er vel ikke som Doom3 kommer ut i den nærmeste fremtid uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...