Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ikke noe signal fra hk


Anbefalte innlegg

nettopp tatt pcn med meg hjem etter å ha vært på en spillekveld sammen med noen kompiser.

og når jeg skulle starte den opp, starter den opp normalt trur jeg. Men får ikke signal fra skjermkortet og jeg har testa den med et annet skjermkort, det funket heller ikke og mus og tastatur får ikke strøm fra usb. så da lurer jeg på om hk har tatt kveld på en eller annen måte. Jeg syns dette virker litt rart da alle vifter starter opp og det er støy fra hardisken som tyder på den funker.

 

Noen som har noen forslag til hva som kan ha gått galt?

 

specs er:

Gigabyte GA-P35-DS3P

Intel Core 2 Duo E8500

Club3D GeForce 8800 GT 512 MB

Mushkin EM2-6400 (2 x 2049) ArcticWhiteFrostbyte

Endret av sperify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du burde gjøre,er å gå over alt av kabel tilkoblinger(strøm og signal)i kabinettet,og sjekke at alt av hardware på hk er på plass i slottene.

Hvis ikke det hjelper,bør du koble fra alt av hardware fra hk(ikke kjøle vifter),uten om strøm,cpu,gpu og en og en ram brikke i forskjellige slotter,og se om du får bilde på skjermen.

Jeg syns det var litt rart at du hørte hd starte,før det ble liv i mus og tastatur!

Hører du noen pipe koder under oppstart?

Lenke til kommentar

De ram brikkene skulle passe ja,har du prøvd begge PCI-E16 slottene til gpu,og alle 3 strøm kontaktene er tilkoblet hk?Du sa gpu fikk strøm,har du et voltmeter/multimeter du kan måle spenning(volt) med?

 

481879.jpeg

 

Du hører ingen pipekoder,er speaker tilkoblet hk?

 

481882.jpeg

 

Å ta ut bios batteri,skal resette bios ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...