Gå til innhold

uh oh.striper på skjerm...trenger diagnose fra pc mennsker


Anbefalte innlegg

Hei...

 

bestillte i begynnelsen av forige uke en ny skjerm fra mpx.no

 

av typen Eizo T766... den kom på onsdag og jeg satte den sefølgelig opp med engang.... meget fornøyd... men i dag skjedde det noe som gjorde meg meget nervøs...

 

da jeg trykket på escape i cs ble skjermen svart med en del hvite skrå striper på skjermen... jeg quitet og var slevsagt nervøs for helsetilstanden til min nye skjerm.. sjekket litt rund og fant at disse stripene var der hele tiden :x arghh.... !! (vet at dette er en flat monitor eller noe så den har to mørke striper horizontalt) men dette var ikke de.... det var ganske mange kanskje ca 15 stk eller noe og var omtrent umulig å se utenom på svart bakrunn...

 

vel jeg bestemte meg for å koble til en gamle skjermen for å sjekke om det kunne være grafikkortets feil....ettersom det er et gammelt Geforce 2 Gts... kobla til skjermen å så til min store forskrekkelse ingen striper..

Neiiiii møkk skjermen er herp!!!.... MEN da jeg koblet til den nye skjermen igjen var stripene borte der og.... hva i svarte er dette for noe..?

 

og ja jeg prøvde alt mulig før jeg testa den gamle.... restarta flere ganger, bytta hertz o.l... hadde forresten nettopp installert DirectX 9 rett før jeg først la merke til stripene... men de kan ha vært der før... dessuten tok jeg system restore for å gå tilbake til 8.1, uten at det hjalp noe, siden jeg tenkte directX muligens var feilen..siden det er slik et gammelt skjermkort..

 

det eneste jeg kan tenke meg er at.. skjermkortet er føkka og det ble midlertidig bra igjen da det ble dytta på for å bytte skjermkabel..

(Hvis skjermen skulle være øderlagt, pga feilproduksjon el.l ettersom den er helt ny og jeg ikke har skadet den..... så tror jeg nok ikke problemet hadde fixet seg selv...selvom det sannsynligvis bare er midlertidig)

 

konkret feil: hvit/grå Striper skrått-horizontalt over hele skjermen...synes omtrent bare på svart bakrunn.... sees også før windows starter....

antall striper og mellomrom mellom stripene varierer fra sted til sted...... det er helle ikke nødvendigvis jevne mellomrom mellom stripene eller "helling"(skråhet) på stripene...

 

vel noen som har hørt om lignende? eller vet hvor feilen ligger (eller ikke ligger).....

 

 

tusen takk for alle svar...

 

 

har ikke noe i mot å bytte ut grafikkortet, men hadde tenkt å vente noen måneder til..for så å kjøpe ny pc....

 

derimot så orker jeg ikke tanken på å sende skjermen tilbake til mpx for å mase om når jeg for den....krangle om frakt... og alt det maset reklamasjon som regel innebærer...(ikke noe negativt om mpx...første gang jeg har hatt noe med de å gjøre i det hele tatt når jeg kjøpte skjermen....men generelt er det et sinnsykt mas å ordne med slike ting..)

 

oiii den ble lang....håper noen gidder å lese dette... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. jeg har akkurat samme problem med min LG Flatron 915FT Plus

 

Og jeg la også først merke til det etter at jeg hadde lagt inn directX 9.0

 

Hvis noen kloke hoder der ute har noen ideer om hva som skaper dette veldig irriterende fenomenet, eller noen som vet hvorden det kan fikses, så vær så snill og si i fra...

Lenke til kommentar

Du har ingen motoriserte ting på samme rom som PC'en? F.eks. bordvifter eller andre liknende ting? disse kan, når de er påskrudd føre til forstyrrelser om kan gi seg utslag i striper på skjermen. Jeg synes likevel at det høres mest ut som litt dårlig kontakt... Som f.eks. at kabelen mellom skjerm og skjermkort ikke er skrudd skikkelig fast.

Lenke til kommentar

Hertz'en ned til 10 Hz?? går det ann?? blir det ikke jævli dårlig bilde da??

 

Og kontakter sitter ordentlig festa og har ingen bøyde pins..

Kan det evt. være dårlig kontakt inne i skjermkortet??

 

har heller ingen motoriserte ting i rommet....

 

 

stripene er synnlige relativt ofte nå.... men er nå horizontale og svakere enn før.. :-?

Lenke til kommentar
Hertz'en ned til 10 Hz?? går det ann?? blir det ikke jævli dårlig bilde da??

 

Og kontakter sitter ordentlig festa og har ingen bøyde pins..

Kan det evt. være dårlig kontakt inne i skjermkortet??

 

har heller ingen motoriserte ting i rommet....

 

 

stripene er synnlige relativt ofte nå.... men er nå horizontale og svakere enn før.. :-?

 

Det har ikke noe å si om du har en monitor på minimum 100 hz. Har selv en meget god 120 hz monitor. Og kjører denne på 90 hz. Det kunne være verdt å prøve. Men går du under 85 hz er det ikke noe å vurdere :)

Lenke til kommentar
Hm.. jeg har akkurat samme problem med min LG Flatron 915FT Plus

 

Og jeg la også først merke til det etter at jeg hadde lagt inn directX 9.0

 

Hvis noen kloke hoder der ute har noen ideer om hva som skaper dette veldig irriterende fenomenet, eller noen som vet hvorden det kan fikses, så vær så snill og si i fra...

 

 

jeg har funnet ut at det er skjermen sin feil...har prøvd å koble den tile en annen pc også..... og prøvd en annen skjerm på pc'n....resultatet ble at stripene var synlige på min nye skjerm der og....

sende returskjema til mpx.no hvor jeg fikk i svar "Eizo tilbyr 3 års på stedet garanti service, ring xxxxxxx" så ser ut til at jeg slipper å sende skjermen av like vell 8) bare litt dritt at stripene ikke alltid er der....litt møkk om service karen kommer og spør hva er feilen og jeg bare kan svare.....øh he øh he øh... striper.... -hvilke striper?..... jamen de var der før.... :oops:

 

må prøve å finne en måte å provosere de fram på....men å spille cs pleier å funke bra får få de fram..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...