Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalinger for trådløst nett


Anbefalte innlegg

Skal ha trådløs nettverk til å dele ADSL (nextgentel), kommer sikkert til å bli rundt 4 maskiner i huset, men skal ikke se bort fra at det blir flere.

Lurer på hva jeg bør kjøpe av utstyr, er helt fersk når det gjelder trådløst.

Tror nexgentel inkluderer router, men denne er ikke trådløs. Holder sikkert derfor med en trådløs switch eller hub ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut 3com på trådløs router/accesspunkt/gateway.

Kun positive erfaringer med dette.Best ytelse for pengene.

Superenkelt å sette opp.

 

Ta en titt på 3CRWEKIT52196-XJACK

 

tror jeg enten vile gått for dlink eller 3com, det er grei kvalitet og ytelse.

 

Hvis man skal ha "topp of the line" kan man kjøpe cisco, det beste, men og det dyreste.....

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for SMC-løsning. Dette aksesspunktet og disse PCI-kortene, evt. dette for bærbar (PCMCIA).

 

Hvis du ikke vil ha SMC aksesspunkt, av en eller annen grunn (?) så kan du jo ta en titt på et av ASUS sine løsninger. Alle finner du på komplett.

 

Dette koster ca. 1500 kr (aksesspunkt) + 7-900 kr pr/trådløst kort.

Med fire kort, omlag 5000 kr. totalt.

Dette er en 54-MBits løsning, som går om lag 75-382 meter.

Lenke til kommentar
Jeg var med på å sette opp et tråløst nettverk med DLink i dag, det var bare å plugge i kontakten så funka alt :)

Kunne ikke blitt lettere.

Ytelsen var heller tvilsom, men det virka som det var andre årsaker da det gikk latterligt treeeigt, snakker om >100 kb/sek mellom de 2 maskinene som var tilkobla.

 

min jobber heller ikke full hastighet, men det har noe med veldig tykke gammle vegger og annet trådløst utstyr..

veldig lett å sette opp som du sier.

Lenke til kommentar

Hei

 

Angående dette. Kjøp deg 3com Trådløs router/accesspunkt og 3Com OfficeConnect 11Mbps Wireless USB

 

Det eneste du gjør er å sette inn kablene og vips er alle maskiner på nett.

 

routeren setter du bak f.eks nextgentel Routeren. OG USB Officeconnectene kobler du til de stasonære pc`ene rundt om i huset eller hos naboer inne 90 meter. Har du bærbar kjøper du trådløst nettverkskort til disse.

 

Se på disse sidene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=sr

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

 

 

det er faktisk alt du trenger...og vips er du på nett. enklere blir det ikke. Prisen er suveren synes jeg.

 

 

se ya

Lenke til kommentar

hvorfor 11mbit?

man har 54, eller hvertfall den kommende standarden 802.11g er noe som jeg vill kjøpt(det finnes produkter som inneholder en såkalt draft av denne standarden som man ved å oppgradere firmware kan legge den endelige firmware)

 

og som sagt dlink, 3com mf. funker bra, men igjen lommeboka bestemmer alt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...