Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

netopp bygd ny pc, men den hakker! tregner hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Netopp bygd ferdig pcen, har følgende specs

asus p6t deluxe v2

intel core i7 920

2 x 4890 xfx

samsung spinpont 1TB 7200 rpm

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

pcen fungerer helt fint, men når jeg skal spille noe, så hakker det av og til, virker som den fryser i et halvt sekund, også når prossesoren er under laster lager den en rar og høy pipe/skrape lyd, som hakker i takt med spillet, va kan det komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den lager sånn hvine lyd med engang den kommer under last, hva kan det være? : (

er redd alt skal gå til H når jeg har brukt nesten 18 på pc

Skrevet

Hvilken strømforsyning har du? Kan tenke meg at dette systemet har godt av 750++ watt med de 3 kraftige komponentene du har kjøpt deg også.

Alle drivere er oppdatert på skjermkortfronten også?

Skrevet

har 800 watt : )

ja, alt er oppdatert, men en oppdatering kan jo ikke fjerne sånn sirene lyd fra prossesoren eller hvor det kommer fra, regner med det kommer fra prossesoren, fordi når den jobber, så blir det en liten ''jobbe'' pause, så slutter lyden også

Skrevet

hittil bruker jeg en utdater versjon av windows 7 beta 32-bit, fordi får ikke bootet fra windows 7 rtm eller rc 64-bit før i morgen pga jeg ikke har dvd plater, kan det være problemet? kan det være kjølepastaen som lager lyden? hadde på ganske mye

Skrevet

Det har ikke streifet deg å åpne kabinettet for å høre etter lyden? Jeg har mest tro på at det er CPU-vifta som uler. Mulig det er ledninger borti den, eller at den ikke sitter godt nok på plass. Stock-viftene er jo som kjent noe knøl å få satt skikkelig på plass. CPU'en i seg selv har ingen mulighet til å lage lyd selv. Det kan godt hende at noen av kabinettviftene dine lager den ule-lyden. Sjekk ved å åpne kabinettet.

Skrevet
"Ulingen" kan jo også komme fra en harddisk.

det kan både komme fra strømforsyningen. Mist hadde problemer med at strømforsyningene lager høy pipelyd f.eks ???

Skrevet

Mist har fikset dette med nye kondensatorer eller noe sånn.

tror ikke det er harddisken i og med at det kommer når jeg spiller tunge spill, bruker bare 30% av cpu kraften, men tydeligvis nokk.

men det er sykt vanskelig og forklare, det er sånn, når jeg kjører tunge programmer, eks windows experiens point tingen, så kommer den lyden igjen, også når jeg spiller kan det være små hakk av og til, pcen ''fryser'' liksom i noen milli sekunder, og da forsvinner lyden, men så kommer den tilbake når pcen ble ''opptinet'' igjen.

Skrevet

har prøvd det, er ikke skjermkortene.

har antec 12 hundred med 16 vifter, så kjøling er det nokk av

men kan det være harddisken, blir det hakking av det?

har lest at prossesoren kan være feilien også med sånn rykk og napp

Skrevet
kan det være kjølepastaen som lager lyden? hadde på ganske mye.

Kjølepasta lager ikke lyd - ikke når den brukes riktig, i hvert fall.

Men hvis du bruker "ganske mye" kjølepasta så vil du få mye dårligere kjøling enn om du bruker "litt" kjølepasta. Du trenger bare et tynt, tynt lag mellom CPU og heat sink, en brøkdel av en millimeter er mer enn nok.

I forhold til metalloverflatene til CPU og heat sink er kjølepastaen nærmest for en termisk isolator å regne. Jo mindre du bruker, jo bedre er det nesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...