Gå til innhold

Holdbarheten på øl..?


Anbefalte innlegg

Rydda kraftig i dag.

Fant 4 bokser Hansa fatøl (0,5) som sikkert var kjøpt i november.

 

(Hvordan disse boksene har overlevd et par nachspiel med frenetisk romstering etter drikkevarer er forøvrig et mysterium)

 

Kan disse drikkes?

Det står ikke noen holdbarhetsdato på dem. Hvor lenge holder boksøl seg vanlighvis?

 

Noen som er veldig inne i dette? Gjæring? Forsurning? Hva skjer? Er det helseskadelig?

 

Lagringstemperatur har vært ca. 15 grader Celsius.

 

*Haster* Det er tross alt 16 mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, drakk det ganske tidlig på kvelden den 16. Tenkte at det var best å drikke det ølet mens jeg ennå var edru slik at jeg kunne kjenne dersom det var dårlig.

 

Og magen min er ganske altetende når det gjelder øl(en kompis driver med brygging med vekslende resultat), tror ikke jeg ville blitt dårlig.

Lenke til kommentar
Og magen min er ganske altetende når det gjelder øl(en kompis driver med brygging med vekslende resultat), tror ikke jeg ville blitt dårlig.
Samme som meg. En kompis driver med både vin og øl brygging og eg må si at eg er nesten blitt immun mot dårlige vin og slikt.

 

Da har dere ikke prøvd hjemmelaget Vin som har stått under en uke! Er som å drikke gjær. Har aldri spydd å krabba så mye i hele mitt liv. Hadde 1 liter av det dritet...

Men ellers så er Fersken vi veldig digg =)

Lenke til kommentar
Ja fersken vin var favoritten. Anyways eg ser jo beholderen han har og halve bunnen er tjokk med gjær. Avogtil smaker det bare gjær. Det verste er når han har for mye sukker på. Huff da er det blackout på gang. Har sluttet og drikke på det skvipet da.

 

samma her, men sukker var et must for å drepe den andre smaken *helle på*

 

.oO( en feeling på at snowdog vil overgå meg på inlegg idag )

Lenke til kommentar
.oO( en feeling på at snowdog vil overgå meg på inlegg idag )
Kjeder meg endel. Holder på å brenne filmer siden eg ikke har mer en 2GB ledig. Har brent 4 filmer og slettet 3. Arrgh 8x speed brenner suger. 11-12min på å brenne filmer. :x

 

8X ja... det var tider...

Du er nok ikke den eneste som kjeder seg... Har gått en time og hatt en som har ringt, tok meg 1 min å bli ferdig med samtalen.

Hører på radio og henger på forum...

Lenke til kommentar

Hehe ja det er ikke lett å kjede seg så tidlig. Anyways var og tok meg en lang og DIGG tur med hunden. Det er (var) så utrolig stille ute. Ingen biler eller folk og heller ikke unger ute i gatene så det var litt rart. Nå har eg tatt subwooferen fra anlegget i stuen inn på rommet mitt og koblet den til min elendig four point høytallere. Helvæte for en lyd. :o

Lenke til kommentar
Hehe ja det er ikke lett å kjede seg så tidlig. Anyways var og tok meg en lang og DIGG tur med hunden. Det er (var) så utrolig stille ute. Ingen biler eller folk og heller ikke unger ute i gatene så det var litt rart. Nå har eg tatt subwooferen fra anlegget i stuen inn på rommet mitt og koblet den til min elendig four point høytallere. Helvæte for en lyd. :o

 

ommøblere litt med å spille høyt ;) festlig... Hva slags bikkje er dette a ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...