Gå til innhold

Minianmeldelse av den siste TV-episoden/sesongen du så


Anbefalte innlegg

 

 

ARROW: SEASON 1

 

"My name is Oliver Queen. After five years on a hellish island, I have come home with only one goal: to save my city. But to do so, I can't be the killer I once was. I must be someone else. I must be... something else."

Henvisningen kommer fra sesong to, og er ikke helt korrekt. Litt pirkete kanskje :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oops. Den rette er nok:

 

My name is Oliver Queen. For five years I was stranded on an island with only one goal - survive. Now I will fulfill my father's dying wish - to use the list of names he left me and bring down those who are poisoning my city. To do this, I must become someone else. I must become something else.

Lenke til kommentar

Oops. Den rette er nok:

 

My name is Oliver Queen. For five years I was stranded on an island with only one goal - survive. Now I will fulfill my father's dying wish - to use the list of names he left me and bring down those who are poisoning my city. To do this, I must become someone else. I must become something else.

Jepp :)

Lenke til kommentar

Så nylig sesong 4 av Breaking Bad. Spenningen bygger seg opp, men serien har hittil ikke nådd forventningene mine. En habil, sterk, men fremdeles overvurdert serie, med 9,5 på IMDb. De tidligere sesongene har satt preg av dryge, kjedelige episoder, et klart minus for min del. Selv om Walt er en adiabatisk, interessant person, klarer jeg ikke å se han som en klar protagonist, noe som også trekker ned.

 

Sesong 4 er så langt den beste sesongen, med et intenst spenningsforhold mellom Gus, Walt og Jesse. Hank begynner å sette brikkene på plass, og Walt ligger tynt an på flere fronter. Blir spennende å følge med på sesong 5 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så piloten til Scream: The Tv-series. Ikke så ille som jeg fryktet, men ikke direkte bra heller. En del er hentet direkte fra filmene, inkludert enkelte karakterer. Dvs er nye navn, ny historie og alt det der, men enkelte karakterer er så godt som tatt rett fra filmene. Introscenen med hun dama i bikini er veldig lik introen til den første filmen. Men hva har de gjort med masken? Det er ikke Ghostface lengre. Tror vi kaller ham/henne Blowjob Face. :p

 

Eneste minuset er at de helt tydelig har planlagt å lage flere sesonger med dette. Harper's Island var rimelig bra, og dreier seg også om en seriemorder. Men Harper's Island var bare en sesong. Scream blir flere, og jeg ser ikke helt hvordan de skal klare å dra det ut så langt. Før eller senere må de avsløre morderen, og da er jo serien over. Men de kan ikke vente for lenge med det heller, ellers blir jo hele greia meningsløs. Hadde de planlagt kun en sesong kunne dette vært interessant, men som flere sesonger? Jeg tviler.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

The West Wing - Complete series

 

Serie om livet i Det Hvite Hus, om alt som oppstår av politiske og personlige problemer og utfordringer for de som jobber der. Har ikke sett serien tidligere, og spesielt de første sesongene virker merkbart gamle, men det skulle vel bare mangle da 16 år er gått siden første episode. Interresant å se hvordan en fiktiv serie om politikk forholder seg til virkelige politiske problemer og hendelser. Serien er velspilt og engasjerende, men avogtil litt for forutsigbar. Selv om man er landets ledende elite, er det litt for ofte at komplekse og krevende problemer kan løses med en kul tale. Kanskje jeg er litt kynisk, men det at man bruker ting som rettferd og fornuft i argumentering, er ikke nødvendigvis det samme som at folk hører på, og endrer mening. Å se på livet til denne utvalgte eliten og deres liv i en boble, hvor det aldri er tvil om at alt kommer til å gå bra til slutt uansett problemer, og hvor man aldri tviler på hovedpersonenes integritet eller godhet, gjør at den på mange måter virker som en amerikanisert forløper til Downton Abbey. Om dette er bra eller dårlig, vet jeg ikke, men jeg likte serien. Ikke blandt favorittene, men absolutt verdt tiden det tar å se den. 7 sesonger a 22 episoder, hver på ca 45 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

post-239837-0-98004700-1439239836_thumb.png

 

TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES

Sesong 3, Episode 19: Turtles in time

 

Utrolig digg serie til å begynne med, og har bare blitt bedre med tiden. Strengt tatt er serien på Nickelodeon, og dermed for barn. Men samtidig er det definitivt en god del snacks her for voksne også. For å si det sånn har vi hatt episoder som var rene parodier på filmer som Alien, Friday 13th, Invasion of the body snatchers og så videre, og en del episoder har vært rimelig rå. Uten å spolere for mye startet sesong 3 med en skilpadde som var mer død enn levende, og Splinter selv var ikke garantert fortsatt i live. Legg til New York under beleiring av Kraang, så ser man fort at dette er dystre saker til tider. Så nå da skilpaddene reiser i tid førte det ikke bare til en av de beste episodene i serien så langt, men også en lang sekvens som var mer eller mindre direkte tatt fra Evil Dead 3: Army of Darkness. Ikke bare for barn, med andre ord.

 

Er strengt tatt lite annet å si om denne episoden, og serien generelt. Liker dere Ninja Turtles anbefaler jeg serien på det sterkeste. Ja, det er Nickelodeon, ja, den grafiske stilen tar litt tid å venne seg til, og nei, det er så absolutt ikke bare for barn. 

 

VURDERING: 9.5/10

 

post-239837-0-27071800-1439239214_thumb.png

Bare for barn? Hm...

 

post-239837-0-13783400-1439239420_thumb.png

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Heil, honey, I'm home

 

Herre... :p Navnet sier jo sitt, og det er vel ikke overraskende at serien ble kansellert etter én eneste episode. At den faktisk ikke ble kansellert før det er ganske merkelig. Vi snakker en alternativ versjon av Adolf Hitler og Eva Braun, som lever ved siden av et jødisk ektepar. Det er stort sett hele konseptet. Men hva mer trenger man? Serien/episoden er en typisk britisk sitcom. Noen deler er morsomme, noen er kjedelige. Men selv Seinfeld trengte noen episoder på å komme skikkelig i gang, så hvem vet hvordan dette ville ha utviklet seg? Men seriøst. En sitcom med Adolf Hitler i hovedrollen? :p

 

Vurdering: 7/10

 

Episoden kan for øvrig ses på YouTube:

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Star-Wars-Rebels-banner.jpeg

 

STAR WARS: REBELS

Sesong 1

 

Nå da Clone Wars-serien er over, er det på tide med noe nytt. Så i stedet for å fokusere på de gørrkjedelige prequelene har de nå flyttet fokuset over til tiden mellom Episode 3 og 4. Imperiet er for alvor begynt å ta makten, Palpatine har vist hvem han egentlig er, Stormtroopere, TIE Fightere, Star Destroyere osv er over alt, og strengt tatt ser ting rimelig mørkt ut for de fleste. Selv "the order 66" er utført med stor suksess. Formålet med den var å utrydde jediene en gang for alle. Så hvis du har lyst til å se en drøss jedier i kamp mot en drøss sither, er dette ikke serien for deg. I starten av serien er jediene så godt som utryddet, og bare noen få sither lever fortsatt.

 

Noe av det første jeg la merke til da jeg så denne var hvor nydelig den grafiske stilen er. Dette er ikke den tullete stilen fra Clone Wars, men mer "realistisk". Dette vises for eksempel svært bra i en del ansiktsuttrykk, men hele stilen er nydelig. Det tar heller ikke lang tid før vi får se både Star Destroyere, TIE Fightere og Stromtroopers her. Vakkert. :) Vi er så godt som tilbake i gullalderen til Star Wars. Vi snakker en prequel til Episode 4, med fint lite tilknytting til Episode 3. (når det er sagt har de selvsagt ikke "glemt" alt som skjedde da, og vi får gjensyn med en og annen fra Clone Wars-serien, uten å gå mer inn på det.)

 

Dette er også rimelig mørke saker til tider. Selvsagt, i starten er det mest for barn og folk med barnlig sinn, men ta det med ro, det blir bedre etterhvert. De siste episodene var minst like bra som Episode 4 - 6, og det sier jo sitt. Faen så bra dette var! Kunne nok sagt mye om denne serien, men alt kan oppsummeres med en liten setning: Er du Star Wars fan, gjør deg selv tjenesten og se denne. Mulig du vil gi opp etter to, tre episoder, men gjør deg selv en tjeneste og se hele veien. Tro meg, du blir nok hektet. Sykt, sykt bra serie, med enormt potensiale for sesong to. Sesong to skal visstnok gjøre serien mye større enn den første, og det kan jo bare bli bra.

 

Vurdering: 9/10 The Force is strong in this one!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Valkyrien

Episode 1+2

 

Fin kinematografi. Bra historie, noe forutsigbar. Elsker vignetten. Skuespillet oppleves litt kunstig. Spesielt dialogene, de er nesten barnslige til tider. Usikker på hva jeg gjør videre med denne serien, tviler på at det vil ta seg opp nevneverdig.

 

6/10

Endret av bisou
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Vampire Diaries.

Når man skal anmelde VD er det helt naturlig å sammenligne det med Game of thrones. Da seriene er ekstremt like, GoT ble kjent for å drepe kjente og kjære karakterer og dette gjør VD også tidlig i serien blir mange karakterer drept nådeløst. Man lærer og like slemingene også som i GoT. 

Og som i GoT slutter de senere i serien å drepe kjære karakterer men i stede driver å holder live i karakterer vi vil skal dø.

Den største forskjellen på disse seriene er 1. Ingen drager i VD og 2. Avslutningen var mye bedre, den var varm og god. Ingen karatere bryter plutselig med deres egen personlighet osv.

 

Så det er klart at Vampire Diaries er bedre enn GoT.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Stateless.

9/10. 

Basert på virkelige hendelser fra et australsk immigrasjonssenter. Til tider gripende og tankevekkende, og slutten var hard. Ingen happy slutt der i gården. Flere veldig gode rolleprestasjoner, syntes til tider at hendelsen med australske Sofie tok veldig mye vekk fra fortellingene om flyktningene, kunne gjerne vært mer inngående her. Men alt i alt, jeg satt "fengslet" og så alle 6 eps i et jafs. 
Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sharp Objects. 

8/10.

Bekmørk, seig og guffen serie om to små jenter som er drept, journalist drar tilbake til hjem for å finne ut mer. Og dritt virvles virkelig opp. Noen rare twists her og der, og det går veldig fort fra "men" til "hæ?" i de siste eps. Slutten hadde trengt mer oppklaring, men spennende var den, og jeg så hele serien i et jafs, 7 timer straight fra 23 til 06 om morningen. Liker du mørke serier, så er denne blandt de du bør se. OBS; se hele rulleteksten.

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Hellbound - sesong 1

Jeg ble anbefalt denne av ei veninne nå nylig. Siden jeg virkelig har fått sansen for sørkoreansk TV så måtte jeg sjekke det ut - og endte med å binge hele serien nå i kveld (det har bare kommet ut en sesong enda, seks episoder).

Det jeg digger med det jeg har sett av sørkoreansk TV så langt er at de tør å ta sjanser og har helsprø ideer som Hollywood aldri hadde våget seg ut på - og det funker. Det gjør at ting som kommer derfra ofte er forfriskende, kreativt og unikt. 

Denne serien har det absurde premisset at enkelte mennesker får beskjed av en "angel" at de kommer til å dø (får vite dato og klokkeslett) og at de da havner i helvete. På det klokkeslettet kommer det noen skyggevesener som dreper dem på brutalt vis. Plottet er så far out at jeg ble fascinert umiddelbart.

I Hollywood ser jeg for meg et slikt konsept hadde blitt en elendig kalkunfilm, i Sør-Korea klarer de å gjøre det om til en svært underholdende og samfunnskritisk serie som er både unik, brutal og veldig tankevekkende. Der minnet den meg litt om Squid Game. Det er ingenting i handlingen som er likt, men det har de samme lagene - det øverste laget som er brutal underholdning og laget under som er gjennomsyret av samfunnskritikk. 

Jeg gleder meg vilt til sesong to, minst like mye som jeg gjør til sesong to av Squid Game. 

9/10

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Fake lord of the rings something something. Sesong 1.

Spoilers hele veien om du ikke har sett hele første sesong. 

Ok, en serie med mange mange problemer. 

La oss begynne med det mest opplagte,  dette er en prequel av lotr,  det er alltid vanskelig å lage en prequel,  fordi man vet hva som skjer med hoved karakterer, hoved historien,  man vet at Anikin blir Vader, så de på prøve å lage det underholdende, SW Prequelene har mange mange problemer. Men det er i hvertfall skaperen av universet sin visjoner av hvordan det alt ble til.

Denne loter serien er 10 milliarder kr dyr fan fic, ikke noe mer legitim enn Wincest fra supernatural, ingen ting som skjer der har noe som helst med Tolkien eller en gang sønnen hans visjon. Ikke bare det men serien fanger ikke følelsen eller magien i bøkene eller Jacksons originale trilogi. Serien føles om en PG13 versjon av en HBO serie med noen Tolkien navn inni der. Alver føles dagligdagse og menneskelige, de ser ut om produksjonen bare røska meg seg noen britiske pub gjengere som så på en fotballkamp kamp. De snakker for det meste som "folk" de få gangene de høres ut som Tolkien alver er når de mer eller mindre bare quoter ringenes herre bøkene eller filmene. Samme med Numenorians,  de er bare folk. Tolkien skrev ikke bare fantasi, han skrev mytologi. Alt føles bare for enkelt, for TVete. Kunne sikkert skrevet en dårlig mastergrad om hvor ikke Tolkienete dette er. Men serien har andre problemer også.

Den er tidvis drit kjedelig,  karakterer oppfører seg ulogisk,  av de 8 timene blir mer en en av de brukt på fake proto hobbiter, som er 1/8 som kunne blitt brukt på mer interessante saker. Første halvdel sesongen er treig og kjedelig. 

Eneste positive jeg kan si er at effektene er flotte og sikkert der 95% av budsjettetet har gått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

CSI Miami alle sesonger.

Denne serien handler om en korrupt masse morder politimann. 

I løpet av ca. 230 episoder skyter han ca. 230 mennesker.  Han har evig med penger selv om han bare skal være en vanlig politimann. Utover serien utvikler han seg og er ikke bare fornøyd med å drepe et mennske per episode i gjennomsnitt (om han ikke dreper noen på noen episoder, tar han igjen med å drepe 3-5 mennesker i en episode)  men i de senere sesongene begynner han også å mishandle fanger, torturere fanger,  samt bruke barn av kriminelle som pressmiddel for å få de kriminelle til å gjøre som han vil. 

Antageligvis en av de ondeste karakterene på TV noen sinne.

Innimellom all drapene begått av politiet løser de noen krim saker med sci fi datamaskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...