Gå til innhold

Nvidia - GeForce FX - EA - Fremtidens spill


Anbefalte innlegg

I dag bestilte broren til en kamerat ny PC til to andre kamerater. Jeg så bestillingen i etterkant og ble overrasket at han hadde plukket ut dette kortet til over 3000 kr.

 

Asus V9900 GeForce FX 5800 128MB DDR

- AGP, 128MB DDR,TV-Out, DVI, Retail

 

Flere nettsteder, kanskje de aller fleste, omtaler FX kortene som en fiasko, kanskje ikke 5900, men hvertfall resten på grunn av dårlig ytelse og støy.

 

Broren som hadde bestilt dette sa at fremtidens spill vil være mer optimalisert for skjermkort fra Nvidia og at Electronic Arts (EA) har inngått en slags avtale med Nvidia som gjør at fremtidens spill fra EA optimaliseres for Nvidia kort, deriblandt dagens FX kort.

 

Jeg for min del syntes dette hørtes rett og slett dumt ut, men har noen her på forumet hørt noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på forskjellen mellom GeForce 4600 og FX5800 så vil ikke jeg kalle FX5800 en flopp.Men ATI sitt 9700 er veldig bra!

Nvidia gjorde ett kjempehopp med FX5800 men ikke stort nok i forhold til ATI9700!

Mye av grunnen til at så mange ble skuffa var vel forhåndsomtalen til FX5800. Hadde ikke den vart så oppskrytt så hadde kanskje de sett anneledes ut nå!

Nvidia har rettet på veldig mye av de med FX5900!

Nvidia sto opp på feil bein med FX5800, mens ATI kan gjøre de med et av sine fremmtidskort!

Menneskelig å feile!

Lenke til kommentar
stian-hg: Der er ikke noe spesielt dårlige ytelse på FX5800 ultra, men det som alle klager på er støvsuger støyen :lol: Men FX5900 ultra er raskere, så ett i dag eg kunne tenkt meg:http://www.hardware.no/nyheter/mai03/gainward_5900.html

 

Sitter selv og røsker i håret for penger til det :)

Lenke til kommentar
Takk! Det var slike svar jeg håpet på!

 

man har vel ikke sakt nei takk til et fx 5800,er jo ikke så stor forskjell i 3d mark hvis man samenlinger med fx 5900 og ati 9700-9800.

har sett en del tester om det.

og støy,finnes jo kort som har andre løsninger.

 

alle disse 4 kortene er xxxxbra ! 8)

Lenke til kommentar

Jeg har lest det jeg har kommet over om de nye Nvidia driverne 44.03. Det ser faktisk ut som FX5800 inneholder litt mer power enn de viste i starten. Om det likevel er en fiasko er vel opp til hvor høyt støynivå man takler. Det virker jo som de nye driverne har gjort FX5800 serien på høyde med tilsvarende kort fra ATi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...