Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
post-2225-1254213826_thumb.jpg

Flotte farger og linjer og akkurat passe abstrakt! Men jeg tror jeg hadde likt det enda bedre om venstresiden av vinduet og høyresiden av skyggen var helt parallelle med bildesidene.

 

Etter å ha bundet meg til å bruke 35mm'ern under hele Oktoberfesten gjelder det å få skvisa så mye morro som mulig ut av den nye Sigma 10-20mm'ern mens det enda er september:

3965635700_fdeba5ef92.jpg

Stor versjon på svart bakgrunn.

Lenke til kommentar

Masse fine bilder i tråden. Må jo ha et innlegg jeg også, nå når måneden snart er slutt. Legger ut et bilde fra den 24., hylsene etter kontrollskuddene fra dagen før jakta startet.

 

 

 

I spoiler en nærstudie fra i dag.. Burde jo vært tatt i felt, men etter to dager med kamera i sekken var jeg så sliten at jeg bare måtte la det ligge igjen hjemme.. sammen med kaffekjelen og andre mindre viktige ting.

 

 

 

Lenke til kommentar

@gorpium; Flotte øyner, positur og lys. Det er det fiolettonede lyset som gjør det for meg.

 

Det jeg ikke liker er at huden i ansiktet er svært plastic-fantastic, men det er hver sin smak :).

 

-

 

Ett bilde jeg tok for lenge siden, men ikke redigerte før nå nylig:

 

Forloveden min Sunniva:

 

3961533455_ce266453ac_o.jpg

 

F5 + 50/1.2 + SB600 + Efke KB 20 i HC-110

 

Francis

Lenke til kommentar
Jeg er nok litt for gammeldags, men jeg liker faktisk at jentene ser ut som mennesker jeg. Det er visst blitt poppis å retusjere ihjel portrettfotos for tiden...

Alt til sitt bruk. Jeg myker ikke ut huden på portrettfoto, men på modellbilder kjører jeg ofte fullt ut. Dette bilde er uansett ikke retusjert ihjel - porene er fremdeles synlige (:

 

 

@gorpium; Flotte øyner, positur og lys. Det er det fiolettonede lyset som gjør det for meg.

Takk for det!

 

 

3905039332_8039901dd9.jpg

Lenke til kommentar
3959712134_39503b42ff.jpg

 

D40 & 18-70mm: 1/40 sek - f/4,5 - 48mm - ISO 200

 

 

Syns bruk av lys og skygger er forførende tøff.

Selv om det er mørkt rundt vekta kan jeg se omgivelsene, i gammeldagsstil, for meg.

 

Føler det mangler det lille ekstra, som kunne strammet opp komposisjonen litt.

Det er noe som får bildet til å se skeivt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...