Gå til innhold

Hvor høyt kan man klokke en XP 1800+ (palominio)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min stoppa på 10X175. Prøvde å kjøre opp spenninga, men kom ikke særlig høyere. 1750MHz med 1,75Vcore, og der var den stabil.

Med mindre du kan låse pci eller du har 5:2:1 divider så er din pci-frekvens 37,5. Mulig det er der det butter.

 

Selv om enkelte har greid høy fart med Palomino er vel prosessoren mere kjent for å være varm enn for å være overklokkingsvillig. ;-)

Lenke til kommentar
cpu ligger på max 40'c (15-17'c i rommet) jeg bruker en silent twin med shin etsu x-23 kjølepasta!
Da er det for pokker noe i veien med min pc her. Har XP1800+ palomino og en swiftech MCX462PLUS

mcx462plus.jpg

Eg har rundt 50grader idle! Har en 80mm enermax vifte og når eg kjører den på maks hastighet får eg idle temp ned til 45 eller noe. Før hadde eg ikke så høy temp. Kan det være at kjøleribbe ikke sitter så godt på?

Lenke til kommentar

kjøp deg en ordentlig kjølepasta, som artic silver eller lignende. dårlig påført kjølepasta kan være problemet ditt. legg på et tynt lag med kjølepasta da gjerne pastaen ut med et bankkort eller lignende, et annet problem kan også være at kjøleren er løs, slik som kompisen min fant ut, og snudde hele kjøleren opp ned......

se til at den sitter ordentlig og ha gjerne noen kabinett vifter (jeg har 5. 2 av dem kjører konstant)

Lenke til kommentar

Jeg måtte reklamere på en defekt cpu og var så heldig å få en ferdig ulåst cpu i retur. Så da slapp jeg å begynne med epoxy og greier. :D

 

Ram en din skal vel fikse hastigheten. jeg har to TwinMos 2100 brikker. De overlever foreløpig! :)

 

 

Får du stilt på multiplyeren med det hk'et da? Jeg hadde et msi HK enten kt3 eller kt4 ultra(er ikke helt sikker på hvilket) som jeg prøvde noen dager med denne cpu'en. Fikk ikke forandret multiplyeren med Fuzzy Logic 4. :x

 

Mulig det var en eldre bios og at det hadde hjulpet å oppdatere den..

Lenke til kommentar

jeg får endret multiplieren i bios, men jeg tror ikke man kan stille multiplier med FL-4. jeg får vel leke litt med epoxy når jeg får kjøpt en ny cpu. har hatt cpuen oppe på 1800MHz ved hjelp av FL-4 men hvis jeg stiller fsb høyere enn 150 i bios vil ikke maskinen starte :(

Lenke til kommentar

Jeg fikk tynt fsb'en 8 Mhz ekstra ved å sette agp en fra 4x til 2x. Da klarte skjermkortet litt mer. Tenkte å se om jeg fikk litt mer ved å sette det til 1x. 8)

 

Tapte 150 poeng i 3D Mark, men jeg spiller ikke no særlig så det gjør meg ingenting. Regner med skjermkortet tar kvelden snart uansett(gammelt GForce 2, MX400 kort tror jeg)

Lenke til kommentar

gf2 :lol: greit kort det vel.

sette ned agp'en var ikke så dumt det skal jeg prøve. må jo bare se om det virker!! kan jo få mye ut av det hvis du fikk opp fsb'en med 8 mhz ved å sette agp fra 4-2, kanskje jeg kan få ut 16 MHz ekstra på å sette den på 1. :p Hmm jeg lurer.

Lenke til kommentar

jeg får antaglig vis ikke låst mine pci, jeg har nettop kjøpt ny ram. 2x 512 corsair brikker og den fucker når jeg kjører på 150 mhz.

 

Lysbryter: ...eller eventuelt bite i gresset og innse at en Palomino ikke lar seg strekke særlig lengre?

 

jeg skal ha min 1800 til å gå på minst 1900 mhz. jeg har sett en som har gått på 1934 eller no sånt. så det skal i teorien ikke være noe problem. men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...