Gå til innhold

Abit BH7 skuffelse


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Abit BH7 for 2 uker siden!

Dette var noe jeg hadde gledet meg til lenge!

Ut i fra tester skulle kortet vise seg å være kanon bra for overklokking!

Og kortets generelle specs skulle være bra, prisen var det heller ikke noe å utsette på!

 

Jeg kjøpte også en Corsair XMS 3500 512.

Slik at rammen ikke skulle by på noen problemer under overklokking.

Dette kombinert med P4 2,53 Radeon 9700Pro, WD 120GB og vannkjøling håpet jeg skulle sparke i fra! Men det gjorde det så definitivt ikke!

FSB'n ville ikke over 160, som jeg også klarte med mitt gamle Asus P4B533-E. Dette var en gedigen skuffelse! Tragisk med andre ord.

 

Derfor spør jeg dere, HVA ER PROBLEMET?

 

Jeg har min teori om at det kan være PSU som ikke er 100%.

Det er en Chieftec 360watt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du har hatt uflaks med CPU'en. Sjekk åssen stepping det er, 3.05GHz høres ut som en B0 (de topper ut rundt 3GHz).

 

Har du C1 (som de fleste 2.53GHz'er er) så burde den definitivt nå 3.2+ dersom du har duganes kjøling.

 

Går du fra at du vet hva du skal stille på i BIOS - og har stilt på det (les=ikke er n00b)

Lenke til kommentar

160 x 19 = 3.040.

 

Det et definitivt gode tall for en normal P4-2,53.

 

C1 -stepping er det bare de nyeste P4-2,53 som er/har, og langt fra de fleste, - mener jeg.

 

Dersom P4'n din en ny og har C1 stepping, kan du jo håpe på bedre resultataer. Men hva med systemet ditt, - jeg kjenner ikke CPU-Vcore, - kjølesystem, temperatur osv.

 

Men jeg tviler på at det er hovedkortet ditt dette står på. Er det noen grunn til å tro det da? :roll:

Lenke til kommentar

Det har ingen ting med PSU å gjøre i det heletatt.

 

Gi meg info m hvilken spenning som Cpu får, sjekk det i BIOS. Du kan prøve opptil 1.9V, hvis det er støtta i bios.Type kjøleribbe du har?

Også tar u start-> kjør-> skriv WINMSD, og

les om info om CPU. Hvis det står at det er stepping 4 så er det en B0-stepping , hvis det står 7, så er det en ny C-type, og da skal du kunne klare over 3Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...