Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL - leverandør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør ikke ta hverken Telenor eller Tiscali, søk på forumet så ser du at Tiscali har fått mye pepper av abonnentene sine. Kan du få NGT så bør du ta det. Var meningen at jeg skulle ha det men de skulle ikke bygge ut sentralen før i juni en gang så da ble det Tele 2, veldig førnøgd med de.

Lenke til kommentar
Velg ALT untatt TELENOR!!

 

Personlig vil jeg anbefale Nextgentel :woot:  :woot:  :woot:

 

"ikke velg telenor, for det er så kult å hate de"

har telenor linjer kontra priser til ditt bruk, ser jeg ingen grunn til ikke å velge de.

 

og makky, han har ikke NGT på sin liste, da trenger ikke du å si at det er å anbefale når det er uaktuelt.

Lenke til kommentar

 

"ikke velg telenor, for det er så kult å hate de"

har telenor linjer kontra priser til ditt bruk, ser jeg ingen grunn til ikke å velge de.

 

Vel, de er jo ikke billige, samt de prøver og snikinnføre bruksbetaling av ADSL og det siste er god nok grunn for og skygge unna.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med ADSL:

Tiscali: Har egentlig ikke minste peiling på hva de leverer av linjekvalitet men er det i stil med ventetiden så er det ikke mye å rope HURRA for.

Har begynt min syvende ventemåned og enda har de ikke klart å levere meg en linje... Fomlepung DeLuxe.

Telenor: Linjekapasitet skulle ha vært 40% høyere, lå javnt på 250-280kbps og mange brutte oppkoblinger.

 

Hadde jeg hatt muligheter for NGT så ville jeg utvilsomt valgt dette, bare gode omtaler, rask kundeservice, rimeligt og med høyere uploadhastighet enn andre leverandører.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Skal bestille meg ADSL i disse dager, og lurer på deres erfaringer!

 

Det står mellom tele2, Tiscali, eller Bluecon, evt. Telenor

 

 

Takker for alle svar

 

Har hatt Tiscali abonnement siden februar i år og min erfaring tilsier dessverre at de ikke er noen seriøs leverandør. Har hatt problemer fra dag 1. F.eks har jeg ikke hatt den hastigheten jeg har blitt lovet, det har vært mange dager det ikke har vært hastighet i det hele tatt. Hvis du ringer kundeservice må du beregne deg veldig god tid for du kan sitte i telefonkø i opptil 1 time + lenger. Jeg har helt sikkert sittet ett tosiffret antall timer i telefonkø. Sender du mail svarer de ikke,sender du brev pr. post svarer de ikke. Har sagt opp mitt abonnement pr.brev, mail og muntlig men ikke fått bekreftet oppsigelsen enda det er 2 mnd siden jeg gjorde det. Har nå kontaktet forbruker rådet og håper de kan hjelpe meg videre. Nei, styr unna Tiscali og gå til noen som er interressert i og ta vare på sine kunder. Personlig så kommer jeg til og gå for Tele2 eller NG. Kommer sikkert noen inn på forum og sier til meg,men hva med bindingstiden din da? Så lenge Tiscali ikke har kunnet levere meg den varen jeg hadde bestilt så gjelder ikke bindingstiden.

 

:shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke valgt Tele2...det er en kompiss av meg som har Tele2, han blir disconnecta fra inet sånn 2 ganger daglig! men farten er grei ;)

 

det er sikkert 1 person som har NGT som dette skjer med oxo! Skjønner godt at DU ikke vil ha det da, man lærer best av egne erfaringer.

 

Litt kjipt likevel å skjære alle over 1 kam. Er dette et kjent problem? Noen med tele2 der ute?

Lenke til kommentar

Kan ikke svare for noen av de andre leverandørene, men slik jeg har oppfattet det, er du kun hos Telenor du har problemet med hvis du uploader ting, faller downloaden til ca. 1/10... (la nå ikke dette bli en halv- full duplex diskusjon...)

 

Litt kjedlig hvis noen skal laste noe ned fra deg. I tillegg har de crappy ut-hastighet og prisene er ikke noe å hoppe i taket over. Kundeservicen er grei hvis du fikser å sitte 1 time på venting, det første de spør om er om PC`en står på.... :shrug:

 

Men en ting skal de ha for....linjene er stabile, og jeg har ikke merket å miste linja en eneste gang...

 

Har forøvrig 704/128.

Lenke til kommentar
##Masse dritt om Tiscali som deseverre er helt sant##

 

Amen. Gi beskjed om hva forbrukerrådet gjør. Har personlig vurdert å politianmelde dem siden jeg 9 måneder etter første oppsigelse mottok regninger fra dem. Har vel sagt opp abbonomentet der 6 ganger, både mail, telefon og brev uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Telenor...............................

Men en ting skal de ha for....linjene er stabile, og jeg har ikke merket å miste linja en eneste gang...

 

Er ikke helt enig i den, på den verste dagen med Telenor så endret ip'n seg 14 eller 15 ganger, husker ikke nøyaktig, snittet var på anslagsvis 3/5 ganger daglig.. I tillegg hadde jeg mye nedetid.

Siden jeg byttet til Bluecom (som jeg er serdeles nøyd med) 15 februar, har jeg byttet ip en (1) gang.. og en oppetid som er helt enorm, bare nede den ene gangen hvor jeg fikk ny ip på 3 mnd.

Lenke til kommentar
Å komme hit og spørre hvilken ADSL leverandør som er best, er omtrent like lurt som å gå i barnehagen og spørre hva som er best av Sjokade og Nugatti.
:lol::lol::lol:

 

joda, du har et poeng der, men man skulle jo tro at forumets brukere hadde litt mer inni huet, det går feks an å skille følelser fra fakta.......

Voksne mennesker har normalt evnen til å skille saklig fra usaklig. Derfor er posten ganske fornuftig.

 

....kanskje lurer jeg på det samme selv...... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...