Gå til innhold

Toskete Tynn Tjener Troebbel


Anbefalte innlegg

Altsaa, som overskriften sier... saa dreier det seg om en diskless client.

 

Kommer da til at imaget under /tftpdir booter (sjekker i /var/log/messages), accesserer /tftpdir/hostname/etc/inittab (sjekker med dir -tr etc), og mingetty respawner for raskt.

/sbin/mingetty blir da ikke accessert...

 

Og naa har jeg sittet saa lenge med dette at hjernen min ikke tenker klart lenger, saa jeg lurer paa om noen har noen feil-soekingstips?

-Noe jeg kan ha glemt i kernelen for /tftpdir/vmlinuz.diskless?

-Maa jeg legge inn rootpath= ett eller annet sted? Har foreloepig noeyd meg med mknbi-linux --ip=rom --noe_anna=/tftpdir/hostname ...

 

Presiserer igjen at jeg ikke har problemer med DHCP, NFS _serveren_, bootinga med nettverkskortet (som jeg har flasha, ja), og _tror_ ikke at problemet ligger i tjener-roten /tftpdir/hostname/ (som er kopiert direkte fra en SuSE minimal installasjon og chmod -r 1777 *).

 

Beklager hvis dette ble mye rot, jeg trenger kanskje en omstart selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin alliterasjon der. :wink:

Merkelig problem, tror ikke jeg kan hjelpe deg spesifikt, men jeg må spørre: har du prøvd å søke på www.google.com ? Kan ofte være god hjelp å finne der, bare man gidder å lete etter diamantene i gjørma.

(Regner med du har gjort dette, men spør for å være på den sikre siden.)

 

:p

Lenke til kommentar
har du prøvd å søke på www.google.com ? :p

 

Oekseskaft.

 

Eller for aa si det paa en annen maate:

grep -iwrl "diskless" "respawn" "getty" "masse_anna" /usr/share/doc/* > konqueror

 

...og lese til oeyet ble stort og vaatt ja.

 

---

"You could have given me help... but you have given me so much more."

Lenke til kommentar

Hm, nå er det lenge sia jeg testa diskless booting. (Tror det var i 99 eller 2000) Så dette blir bare tips på måfå =)

 

_HELT_ sikker på at du ikke har rota det til i kernelconfig?

 

Og som du nevner selv, tror ikke det er noe galt med dæmon'ene som du har confa. (Sikkert til punkt og prikke).

 

-Dante

Lenke til kommentar

Durr... Ja... Naa har jeg jo litt begrenset kapasitet da, saa det er godt mulig jeg har puka noe da jeg kompilerte kjerna.

Men magafoelelsen er uenig.

 

Saken er den at jeg proevde meg nettopp paa aa torturerere en ltsp setup til aa haandtere det hele, og samma problemet med getty/agetty/mingetty som ikke takler brasene.

 

Feilmelding er "unable to open initial console".

 

Mener jeg har fiksa /dev/tty[0-6] ok, saa jeg vet ikke helt hva som er problemet...

 

Og jeg lurte paa om noen hadde tips til feilsoeking paa linux, som er noe ukjent for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...