Gå til innhold

Abit NF7-S V2.0 kjøre IDE-disker i raid0....?


Anbefalte innlegg

Har for tiden et MSI Kt3 Ultra2 der jeg kjører 2x80gb WD SE i raid0, noe som funker helt glimrende. Nå skal jeg ha meg nytt hovedkort, men vil beholde muligheten til å kjøre diskene mine i raid.

 

Hovedkortet jeg tenker på er Abit NF7-S v2.0, som har S-ATA RAID 0/1. Spørsmålet mitt er om det vil være mulig å kjøre mine IDE disker i RAID0 på S-ATA kontrolleren ved hjelp av adaptere slik som denne : http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113888&name=

 

Vil dette i såfall gå ut over ytelsen sett i forhold til en vanlig ide raid kontroller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å utnevne meg selv til ekspert på temaet så vil jeg tro at det skulle gå bare supert.

Har selv v1.2 og kjører den disken jeg har via det medfølgende adapteret på serial ata kontrolleren.

Skulle vel ikke være noe i veien for å kjøre 2 disker på denne måten i et raid oppsett.

 

Når det gjelder ytelse så gikk den opp når jeg satte disken på serial ata porten kontra IDE.

 

Det eneste du må passe på er at diskene er Minimum Ultra DMA 100 for å fungere med konverteren.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du deg med 2x80mb?

 

Kom du ikke på en mer unødvendig kommentar?

 

DanFekar: Er det ikke den kontrolleren som er litegranne jalla? Jeg minnes jeg leste noe sånt en plass, men jeg finner det ikke igjen nå, dessverre.

Hadde jeg vært deg, tror jeg heller jeg hadde gått for et kort med en 'normal' RAID-kontroller, eller kjøpt en i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...