Gå til innhold

Hva er din internetthastighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde ikke lynet.no klarte å levere raskere en 500 mbit

 

1499,- per måned er veldig stiv pris.

 

Er pilotbruker. Betaler 300kr for 100/100(kollektivavtale, innbakt i felleskostnadene) + 600kr for Gigabit oppgraderingen, 900kr totalt per mnd. Prisene på Lynet sine sider er veiledende, borettslag/sameier betaler som regel mindre. Kommer an på avtalen hvor mye rabatt det er snakk om.

900kr er det samme jeg betalte for min GET linje, 150/20. Så jeg er fornøyd med Gigabit hastigheter til samme pris :D

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
100/100 hos Lynet er 100 kroner billigere enn 100/10 hos Canal Digital. Per Mbit er både 250/250 og 500/500 linja enda billigere, selv om man ikke regner med at sistnevnte (som hos Uderzo) yter ENDA mer.

 

 

Men nå er dette borettslag, så det blir vel noe annet en enebolig.

Der kunne man kjøpt en 48-Port Gigabit Switch 4-port 10 GbE og legge inn 10 gigabit PON fiber eller 10 Gigabit http://thorbroadcast.com/sklep-203/produkt-115 og det sier seg selv det blir langt billigere, men da deler man på en IP (Ipv4/Ipv6) mot internett, og størst sansynlig også fiberen blir nesten bedrift løsning.

 

Så det sier seg selv man får mye internett for pengene,

Lenke til kommentar

 

100/100 hos Lynet er 100 kroner billigere enn 100/10 hos Canal Digital. Per Mbit er både 250/250 og 500/500 linja enda billigere, selv om man ikke regner med at sistnevnte (som hos Uderzo) yter ENDA mer.

 

 

Men nå er dette borettslag, så det blir vel noe annet en enebolig.

Der kunne man kjøpt en 48-Port Gigabit Switch 4-port 10 GbE og legge inn 10 gigabit PON fiber eller 10 Gigabit http://thorbroadcast.com/sklep-203/produkt-115 og det sier seg selv det blir langt billigere, men da deler man på en IP (Ipv4/Ipv6) mot internett, og størst sansynlig også fiberen blir nesten bedrift løsning.

 

Så det sier seg selv man får mye internett for pengene,

 

 

Så... borettslag har en felles IP mot Internett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Forflyttet meg inn i leilighet med fruen hvor lyse ikke har oppkobling, så har fått meg 15\15mbit fra en lokal kabel leverandør.

Gikk fra 150\150mbit altibox, men kan ikke si jeg har merket noe markant forskjell på normal nettbruk.

 

Forhåpentligvis vil de oppgradere hastigheter utpå nyåret, men er fornøyd med DØNN stabilt nett om det "kun" er symetrisk 15mbit :)

 

3978374152.png

Lenke til kommentar

Forflyttet meg inn i leilighet med fruen hvor lyse ikke har oppkobling, så har fått meg 15\15mbit fra en lokal kabel leverandør.

Gikk fra 150\150mbit altibox, men kan ikke si jeg har merket noe markant forskjell på normal nettbruk.

 

Forhåpentligvis vil de oppgradere hastigheter utpå nyåret, men er fornøyd med DØNN stabilt nett om det "kun" er symetrisk 15mbit :)

 

3978374152.png

Ikke rart det er stabilt, er en bedriftsleverandør, ikke privatleverandør. Og TDC er lagt fra en lokal kabelleverandør - står en del mer her: http://tdc.no/om/

 

Disclaimer: Jeg er involvert med TDC.

 

---------------

 

3985374858.png

 

Kanskje litt feigt å bruke ISP-en sin egen test-server siden man ikke får med seg peering congestion i regnestykket, men opplever gjevnt over en veldig fin linje fra GET.

 

Flytter om noen måneder over til Telenor fiber. Symmetrisk båndbredde blir fint, men koster litt mer, og blir litt lavere ingress-båndbredde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kan nok stemme, regner med at min "lokale leverandør" er underleverandør av TCD's båndbredde.

Leverandøren min er http://hkabel.no , tjenesten blir levert og installert av firmaet IT-grossisten (ingen personlig kjennskap til de utenom en times samtale med innstallatøren som kom innom når jeg fikk tilkoblingen).

 

Har sålangt kun positive ting og si om tilkoblingen - stabilt som fy, lav ping og sålangt, ingen nedetid.

 

Virker og som de har oppgradert nettet mitt til 30\30Mbit nå, 3986219586.png

 

Og bilde fra deres egen speedtest:

poq2bHA.png

 

Nif

Endret av Nif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tipper du bor noe ala 4km+ unna sentral. Har en bror som bor 5.2km unna sentral og får bare 1.7Mbit.

 

Mobilt bredbånd kan være løsningen for deg, Netcom driver å bygger ut 4G og brodern har blitt fortalt att det skal komme 4G dekning i skauen der han bor.

 

Skal du ha noe håp om fiber må du nok bo på en plass med minst 50 husstander. Vet Telenor gikk rundt å spurte i et område her jeg bor for å sjekke interessen for fiber, og i det området ligger det minst 100 eneboliger.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...