Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HVordan er det med størrelsen på Canon A60/70. går dette kameraet greit ned i en bukselumme, eller blir det tungt å klumpete å dra på.

 

Er det vits i å bruke 600-1000 på et kamera som er mindre.

Har sett på noen i fotobutikker men Canon kameraene er jo utsolgt over alt

 

Det hadde vært greit å få en sammenligning med et annet kamera, for eksempel ixus3 eller mju300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på å kjøpr det kameraet selv...men fikk bare sett d i 30sec før butikmannen kom å tok utstillingen til en kunde...siste som var... er utsolgt over alt ja...d må jo være en grunn da...litt klumpete er de jo.. tror det blir litt stort å ha i bukselummen(med annet du går i sæggebukse..) men mju 300 ser ut som et forminsket vanlig kamera i sølv..og koster betraktelig mer...finner ikke ut av dette selv.. tror det for min del står mellom a70 og casio exilim ex z3...rett og slett pga størrelse!!Hva synes du om dette kameraet? hørt om noen som har det???

Cecilie

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpr det kameraet selv...men fikk bare sett d i 30sec før butikmannen kom å tok utstillingen til en kunde...siste som var... er utsolgt over alt ja...d må jo være en grunn da...litt klumpete er de jo.. tror det blir litt stort å ha i bukselummen(med annet du går i sæggebukse..) men mju 300 ser ut som et forminsket vanlig kamera i sølv..og koster betraktelig mer...finner ikke ut av dette selv.. tror det for min del står mellom a70 og casio exilim ex z3...rett og slett pga størrelse!!Hva synes du om dette kameraet? hørt om noen som har det???

Cecilie :wink:

Lenke til kommentar
HVordan er det med størrelsen på Canon A60/70. går dette kameraet greit ned i en bukselumme, eller blir det tungt å klumpete å dra på.

 

Er det vits i å bruke 600-1000 på et kamera som er mindre.

Har sett på noen i fotobutikker men Canon kameraene er jo utsolgt over alt

 

Det hadde vært greit å få en sammenligning med et annet kamera, for eksempel ixus3 eller mju300

Hvis portabilitet er viktigst så bør du kanskje velge bort A60/70 - mitt A60 veier 333g inkl. batterier og det går jo for såvidt nedi lomma, men det er liksom ikke laget for den lomma.

 

Sammenligningsvis vil jeg si at min brors Ixus føles mye mindre fordi det ikke så så stort grep, eller skal jeg heller si 'grep overholdet'. Men det passer jo bedre til en veske du kan feste på beltet og med et stort CF trenger du jo ikke en veske med plass til batterier og ekstra CF.

 

Og i 'Ixus-klassen' har det jo kommet en del nye - mindre og lettere, de du nevner og noen fra Pentax og Casio (ser ut som om de har to som er like inni, men ikke utapå), sjøl om linsekvaliteten ikke er like god, men fullt brukbar, jfr dcresource og de er noe mer positive hos dpreview som sammenligner de to på siden 12 i Optio S-artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...