Gå til innhold

Flytter til San Francisco - trenger utstyrstips


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Flytter om få dager til San Francisco og skal "investere" i nytt kamerahus, bag, et par objektiver og muligens stativ. Budsjettet er stramt (dvs. helst ikke over $1100 i første omgang, får heller spre utgiftene over en periode om det ikke strekker til). Får heldigvis mye for $1100 på B&H i USA, så får nok til en del ting vil jeg tro.

 

Kommer til å ta en del bybilder (Golden Gate, arkitektur, gater, biler, skilt, reklame-bannere). Da tenker jeg at et standardobjektiv som f.eks. 18-55mm eller 18-85mm burde være greit til vanlige gatebilder. Så kan jeg kjøpe et vidvinkelobjektiv til arkitektur eller landskap. Hva tenker dere om det?

 

Har laget meg noen kits:

 

Kit 1

Canon EOS 450D body - $575

Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM - $300

Kata DR-467 Digital Rucksack - $80

Totalt $960

 

Kit 2

Canon EOD 450D m/kit - $640

(Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS)

TAMRON SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di-II LD - $480

eller Tokina Zoom Super Wide Angle AF 12-24mm f/4 AT-X 124AF Pro DX - $400

Kata DR-467 Digital Rucksack - $80

Totalt $1100-$1200

 

Innspill mottas med takk. Gjerne tips til andre objektiver også.

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Så du skal flytte til San Fran din heldiggris :) Elsker den byen! Jaja, som Nikon-bruker ville jeg anbefalt et Nikon-kamera, men du vil tydeligvis gå for Canon, skal ikke legge meg borti det. Jeg har det Tokina-objektivet du nevner, 12-24, og er veldig godt fornøyd med det. Det har sine svakheter, litt CA og forvregning på 12mm, men jeg liker det veldig godt. Ikke vanskelig å rette opp i PS. Skarpttegnende, best på F8, kan tenke meg det er suverent å ta bilder av Golden Gate med... skulle ønske jeg hadde det da jeg var der i fjor ;)

 

Lykke til, og kos deg i verdens peneste by :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...