Gå til innhold

Hvor mye er dettte vært?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvor mye vil dere annslå at denne ustyret er vært totalt:

- Asus A7M266

- AMD Athlon 1,33 ghz

- 2x 256 MB DDR 266 mhz (originale)

- 3D Prophet DDR-DVI (Ge-force 256 med 32 ddr ram)

- Nettverkskort

- Den beste kjøleribben på microplex (husker ikke navnet, swiftech eller no) koster 600 ny.

 

Og hva vil dere si er flaskehalsen i denne (nesten komplette) pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi legger samme prisene på tilsvarende nye deler, så får man kanskje en pekepinn:

 

- Asus A7M266: 600,-

- AMD Athlon 1,33 ghz (Duron 1.3): 359,- ++

- 2x 256 MB DDR 266 mhz (originale) : 504,-

- 3D Prophet DDR-DVI (Ge-force 256 med 32 ddr ram) ~ 250,-

- Nettverkskort : ~100,-

- CPU kjøler: 600,-

 

Summen blir 2413,-, men så mye får du selvsagt ikke pga utstyret er brukt og at man rett og slett heller ville ha kjøpt bedre utstyr for en marginalt høyere pris. Du burde dog få et sted mellom 1500,- til 1900,- for dette.

 

Jeg antar da at du kun skal selge utstyret som er nevnt, kjøperen må da selv besørge utstyr som kabinett, CD spiller/brenner, harddisk, operativsystem, tastatur/mus, diskettstasjon og skjerm.

Lenke til kommentar
hn66: Tusen takk for svært godt innlegg. Nå har jeg fått en god oversikt. Må bare legge til at jeg kjøpte alt for 700 :) så er er knallfornøyd!

 

700 kr er det jeg ville kalle røverkjøp. Du kan ev. selge dette i deler, da spesielt kjøleren er interessant (men du må selvsagt oppgi nøyaktig navn/type).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...