Gå til innhold

Samsung LE40F86BD - må varmes opp?


Anbefalte innlegg

Har en 40" Samsung LE40F86BD flatskjerm, hver gang jeg skrur den på står den å klikker av og på til den blir varm nok før det blir bilde på skjermen, kan ta opptil 5 minutter noen ganger. Dette skjer kun hvis det er timer siden den var skrudd på sist. Skjer ikke hvis jeg skrur av og så på igjen med engang. (har tv-dekoder(scart) og ps3(hdmi) tilkoblet)

Kan ikke huske om den var slik de første gangene jeg skrudde den på, men det skal vel ikke være sånn? Dagens flatskjermer skal vel ikke behøve å varmes opp?

Tror ikke jeg gidder å sende den på rep. da det er veldig omfattende å frakte tv'n frem og tilbake pga. størrelsen. Får bare leve med det så lenge det ikke forverres.

 

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en 40" Samsung LE40F86BD flatskjerm, hver gang jeg skrur den på står den å klikker av og på til den blir varm nok før det blir bilde på skjermen, kan ta opptil 5 minutter noen ganger. Dette skjer kun hvis det er timer siden den var skrudd på sist. Skjer ikke hvis jeg skrur av og så på igjen med engang. (har tv-dekoder(scart) og ps3(hdmi) tilkoblet)

Kan ikke huske om den var slik de første gangene jeg skrudde den på, men det skal vel ikke være sånn? Dagens flatskjermer skal vel ikke behøve å varmes opp?

Tror ikke jeg gidder å sende den på rep. da det er veldig omfattende å frakte tv'n frem og tilbake pga. størrelsen. Får bare leve med det så lenge det ikke forverres.

 

Noen som har opplevd lignende?

 

En flatskjerm skal ikke varmes opp på den måten. Du bør ta deg bryet å sende tv-en inn til repp!

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

hehe jeg fant denne tråden da jeg skulle se om jeg fant min nåværende tv på komplett...så modell nummer bak på tv...søkte på komplett.no (ingenting) og så på hardware.no....da fant jeg denne tråden. hehe

 

jeg skal si deg hva problemet er: Strømforsyningen. I samme slengen tok reperatøren å fjernet maaase støv også. Kostet 1400kr å reparere. Kjipt også for det var bare 1uke igjen før den ble 5år gammel.

 

Jeg hadde samme problem for mange mnd siden...husker ikke eksakt hvor lenge siden men jeg fikk nå problemet fikset. Det som har fortsatt å være et problem etter at strømforsyningen startet å tulle er at bildet på tv er ute av fokus. fargene ikke riktige og tv'n lager dobbeltekst. Den klarer ikke å prosessere bildet skikkelig...Men blir ok etter en liten stund når tv blir varm.

 

Blir interessant å høre hva du gjorde med TV'n hvis du husker det.

Endret av rosewell
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...