Gå til innhold

Test: Test: Samsung S8000 Jét


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt min i snart en måned, og er greit fornøyd... Er noen irritasjonsmomenter, men ikke noe jeg ikke klarer å leve med:)

 

Den er super på film, ofte jeg bruker Jet'n. når jeg ikke har andre midler:)

Musikkspilleren er jeg også fornøyd med. Ogja, man kan høre på musikk samtidig som man driver med andre ting på mobiltelefonen.. Har også en liten musikk spiller widget

Lenke til kommentar

"Når du begynner å skrive får du opp en rute som foreslår ord, slik som normalt. For å legge til ord må du bla helt ned på listen med piler som dukker opp og trykke "legg til ord". Denne plasseringen virker ganske utilgjengelig, og vi synes det burde vært et eget valg. "

 

Hva med å trykke en gang opp`?

Lenke til kommentar
"Når du begynner å skrive får du opp en rute som foreslår ord, slik som normalt. For å legge til ord må du bla helt ned på listen med piler som dukker opp og trykke "legg til ord". Denne plasseringen virker ganske utilgjengelig, og vi synes det burde vært et eget valg. "

 

Hva med å trykke en gang opp`?

 

det er av og til hvor merkelig lite amobil utfordrer programvaren...så lenge det ikke er abc symbian os...koreanerene er tydeligvis for kompliserte

Lenke til kommentar

Har hatt denne en stund nå. Det er en del ting som erget meg etter å ha byttet fra SE 850i. Mesteparten er borte nå. Likefult er det enkelte ting ved denne telefonen jeg ikke kommer unna.

1 - Ordliste: Den har laget noen ord for meg, som jeg ikke blir kvitt. De står nå først på listen og skaper bry. Eks: Ordet et/du står ikke først, men; dt. Grusomt irriterende.

 

Videre har jeg tatt flere bra bilder når jeg lærte meg kameraet. Det fungerer best i solnedgagn. Da blir bildene fantastisk fine.

 

MP3 spilleren sliter i "dvalemodus" med enkelte bit-rates. Det den gjør, er å hakke litt. Skrekkelig irriterende. Men ellers stort sett bare småting.

Jo, også skulle jeg ønske meg litt mer nedlastbart matr. til den.

Annen nettleser kunne vært fint.

En fingers zoomen er også litt oppskrytt. Aktiviseres litt for lett.

Sånn, nå fikk jeg sagt det jeg ville kjenner jeg.

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Hatt min i snart en måned, og er greit fornøyd... Er noen irritasjonsmomenter, men ikke noe jeg ikke klarer å leve med:)

 

Den er super på film, ofte jeg bruker Jet'n. når jeg ikke har andre midler:)

Musikkspilleren er jeg også fornøyd med. Ogja, man kan høre på musikk samtidig som man driver med andre ting på mobiltelefonen.. Har også en liten musikk spiller widget

 

Hei

Jeg har hatt min i noen dager, skulle sette opp for Exchange Activesync. Men får bare brukt E-post, får beskjed om at "tjenesten ikke er tilgjengelig" for kontakter, kalender og notater. Er det noen som har gode råd til meg. Har fått riktig oppsett av jobben.

Lenke til kommentar

terning kast 5 ?

 

*dårlig på epost

*dårlig på ordbok

*dårlig på net (tror dere skal ta en nærmere titt på den "fantastiske" zoom funskjonen)

*dårlig musikk spiller både lyd og funksjonalitet.

*lukket OS

*widges - disse tar alt for stor plass på skjermen + der finnes ikke noen nytt å laste ned ,vis du ikke vil skifte utseende på de du alerede har da.

*spillene på denne telefonen er i samme grafikk som commandore64 ,og der er vel 5 andre spill du kan kjøpe på nettet for 50kroner stk.

*elsker fettete fingerer

*for lite intern minne (2gb) dette holder ikke til stort vis du skal ha nytte av telefonen.

 

hadde ikke gitt den mere en terningkast 3.

Lenke til kommentar

Har testet zoom funksjonen på Omnia HD og den fungerte helt greit. Kom gjerne med andre måter du mener fungerer bedre.

 

Om det er som på min gamle Samsung G600 så vil ordene i ordboken du bruker mest legge seg øverst.

 

Ser at flere ramser opp de negative sidene ved tlf og overser alle de positive.

 

*Lukket OS - Hvem er det som bryr seg om det når tlf har alt 99% av brukerne trenger?

 

*elsker fettete fingerer - Si en tlf som ikke gjør det.

 

*for lite intern minne (2gb) dette holder ikke til stort vis du skal ha nytte av telefonen. - minnekort på 8-16 (støtter også 32)GiB koster ikke mye.

Lenke til kommentar

@pantzman 99% av brukerene ? i dette tilfellet er det vel brukeren (deg) som ikke bryr seg.

 

med 16gb minne kommer denne telefonen på over 5000,-

 

du har testet zoomen på en Omnia hd, også ? kom tilbake etter at du har hatt denne funksjonen i bruk ca 1ukes tid og diskuter.

 

å vis du skal kommentere min post engang til , ta med alle punktenen. eller hadde jeg rett på noen ?

Lenke til kommentar
@pantzman 99% av brukerene ? i dette tilfellet er det vel brukeren (deg) som ikke bryr seg.

 

med 16gb minne kommer denne telefonen på over 5000,-

 

du har testet zoomen på en Omnia hd, også ? kom tilbake etter at du har hatt denne funksjonen i bruk ca 1ukes tid og diskuter.

 

å vis du skal kommentere min post engang til , ta med alle punktenen. eller hadde jeg rett på noen ?

Så du mener det er mange som trenger et åpent OS? Jeg mener NEI! Noen JA men laaangt ifra mange. Du finner kanskje mange som vil ha det her på forumet men uansett er det nok meget få som trenger eller kommer til å ha nytte av et åpent OS.

Jeg har solgt mobiltlf en stund og har aldri fått spørsmålet om det går ann å legge inn programmer eller gjøre endringer på en tlf.

 

Om du mener zoom funksjonen er dårlig kan du gjerne komme med bedre alternativer. Jeg sier ikke omnia hd og Jet har beste løsningen, men den virker.

 

Jet finnes i 8 GiB og 16 GiB også (ikke i norge enda etter hva jeg kan se). Steget fra 2 GiB til 8 GiB er sikkert mye dyrere enn å kjøpe et minnekort.

2 GiB holder forsåvidt til et par Divx og litt annet stæsj eller bilder, videoklipp og en kapabel spilleliste musikk.

Mener du det er bedre med f.eks iphone der du er låst til 8, 16 eller 32 GiB uten muligheten til å utvide? Kjøper du en 8 GiB er du rimelig fucked in the butt om du pluttselig trenger mer lagringsplass.

8 GiB minnekort koster forsåvidt 2-300 kr og 16 GiB 5-600 kr. Går du for en 16 GiB iphone istedenfor 8 GiB koster det deg nesten 900 kr mer for 8 GiB ekstra lagring.

 

At jeg ikke svarte på noen punkter var nok fordi jeg ikke hadde synspunkter, meninger eller erfaring angående dem.

 

Du kan gjerne utdype mer hva som er så dårlig ved punktene dine. At "epost, nettleser, ordbok, musikkspiller er dårlig" sier desverre ikke stort mer enn at "du" ikke er fornøyd.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...