Gå til innhold

Får ikke lyd på HD-kanaler (CD HD-PVR)


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg får plutselig ikke lyd på HD-kanalene lenger. (Har HD-PVR-dekoderen til Canal Digital.) Den bare datt ut. Leste for lenge siden at man skulle gjøre et triks for å få lyd på nettopp HD-kanalene, men etter å ha leitet nettet rundt finner jeg det ikke.

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen sier, jeg får plutselig ikke lyd på HD-kanalene lenger. (Har HD-PVR-dekoderen til Canal Digital.) Den bare datt ut. Leste for lenge siden at man skulle gjøre et triks for å få lyd på nettopp HD-kanalene, men etter å ha leitet nettet rundt finner jeg det ikke.

 

Noen som kan hjelpe? :)

 

Mottageren trenger hvertfall ikke noen oppdatering av smartkort dersom du ser bilde.

 

Hvis du bare mangler lyd så har du sikkert bare slått på "hjemmekino" modus i lydoppsettet. TV'n din vil ikke klare å motta Dolby Digital lyd og da vil de mange av HD kanalene ikke gi lyd. Det løser du ved å velge det andre valget som jeg tror er "stereo" eller noe slikt.

 

Hvis problemet ditt er relatert til Dolby Digital så skal du fortsatt ha lyd på TVNorge HD,Nat Geo HD,History HD og Eurosport HD.

 

De HD kanalene du manger lyd på er antagelig BBC HD,Discovery HD, Animal Planet HD,CANAL+FILM HD, Silver HD og Voom HD.

 

Noen skjeldne ganger så kan også en AVreceiver kødde dersom man har kommet i skade for å slå av automatikken som automatisk velger mellom 2 kanals PCM og Dolby Digital.

Endret av Bobben1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hvis du bare mangler lyd så har du sikkert bare slått på "hjemmekino" modus i lydoppsettet. TV'n din vil ikke klare å motta Dolby Digital lyd og da vil de mange av HD kanalene ikke gi lyd. Det løser du ved å velge det andre valget som jeg tror er "stereo" eller noe slikt.

 

Hvis problemet ditt er relatert til Dolby Digital så skal du fortsatt ha lyd på TVNorge HD,Nat Geo HD,History HD og Eurosport HD.

 

De HD kanalene du manger lyd på er antagelig BBC HD,Discovery HD, Animal Planet HD,CANAL+FILM HD, Silver HD og Voom HD.

 

Jeg kjøpte nylig ny receiver til hjemmekinoanlegget, slik at jeg nå har digitale lydinnganger. Foreløpig bruker jeg en hdmi-kabel mellom Canal Digitals HD-PVR og receiveren, og en ny hdmi-kabel videre til tven. Jeg stusset litt på hvorfor jeg fortsatt bare fikk stereolyd, inntil jeg oppdaget at jeg hadde valgt nettopp "stereo". Men når jeg velger "hjemmekino" forsvinner lyden i hd-kanalene du nevner.

 

Spørsmålene er dermed (etter at jeg har søkt litt på nettet):

Støtter ikke CDs HD-PVR Dolby Digital 5.1-lyd på hdmi?

Må jeg i stedet bruke en digital coaxkabel for å motta DD5.1 i receiveren? Litt usikker på om receiveren (Denon 3310) støtter bilde fra én kilde og lyd fra en annen kilde...

Lenke til kommentar
Hvis du bare mangler lyd så har du sikkert bare slått på "hjemmekino" modus i lydoppsettet. TV'n din vil ikke klare å motta Dolby Digital lyd og da vil de mange av HD kanalene ikke gi lyd. Det løser du ved å velge det andre valget som jeg tror er "stereo" eller noe slikt.

 

Hvis problemet ditt er relatert til Dolby Digital så skal du fortsatt ha lyd på TVNorge HD,Nat Geo HD,History HD og Eurosport HD.

 

De HD kanalene du manger lyd på er antagelig BBC HD,Discovery HD, Animal Planet HD,CANAL+FILM HD, Silver HD og Voom HD.

 

Jeg kjøpte nylig ny receiver til hjemmekinoanlegget, slik at jeg nå har digitale lydinnganger. Foreløpig bruker jeg en hdmi-kabel mellom Canal Digitals HD-PVR og receiveren, og en ny hdmi-kabel videre til tven. Jeg stusset litt på hvorfor jeg fortsatt bare fikk stereolyd, inntil jeg oppdaget at jeg hadde valgt nettopp "stereo". Men når jeg velger "hjemmekino" forsvinner lyden i hd-kanalene du nevner.

 

Spørsmålene er dermed (etter at jeg har søkt litt på nettet):

Støtter ikke CDs HD-PVR Dolby Digital 5.1-lyd på hdmi?

Må jeg i stedet bruke en digital coaxkabel for å motta DD5.1 i receiveren? Litt usikker på om receiveren (Denon 3310) støtter bilde fra én kilde og lyd fra en annen kilde...

 

HD-PVR'n min sender hvertfall DD5.1 over HDMI uten problemer. Jeg benytter Denon AVR 4308. Ikke alle AVreceivere fungerer med DD5.1 over HDMI men om Denon 3310 er blandt disse skal jeg ikke påstå.

 

Denon er også slik at man må velge kilde for lyd, f.eks. opt1,opt2,coax1,coax2,analog inputs eller HDMI men jeg antar du har programmert Denonen korrekt siden vanlige TV kanaler gir lyd i AVreceiveren. Pass på at AVreceiveren ikke er tvunget til å dekode 2 channel PCM. Da vil nemlig lyden bli borte for kanaler som sender DD.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 12 år senere...
9 hours ago, Thomas.johnsrud said:

Hvorfor har jeg lyd på alle andre kanaler men på V premium (125-129? Har ikke på dolby og ikke hjemmekino? No

Alle disse kanalene sender med Dolby Digital 5.1 lyd. Men det gjør jo Nrk, SVT, TV3 og 3+, samt TV2 Sport 1. Og Viasat Film kanalene.

Nrk, SVT og TV3/3+ sender Dolby Digital 2.1 når det sendes «vanlige» programmer. Hatt parabol siden 1998, surroundreceiver siden 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...