Gå til innhold

Ikke blitt innkalt


Anbefalte innlegg

Jeg håpet egentlig på å bli innkalt til militæret nå så fort som mulig, men dersom jeg ikke har fått noe innkallelse lurer jeg på om jeg noen gang kommer til å få innkallelse? Vil egentlig helst slippe ;>

 

Og i tillegg om jeg får innkallelse, hvor lenge er det fra jeg blir innkallt til jeg må inn i militæret?(Sånn ca. mener jeg da, uker eller måneder)

Endret av Claw_Server
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er på sesjon så snakker du med en sersjant tror jeg det er, når jeg snakka med han kom det tema opp og da nevte jeg for han at jeg var ferdig med utdanninga mi sommeren 2011. greit sa'nn og satt meg opp til tjeneste høsten 2011, så du får det nok når det passer deg best, bare du ikke drøyer til du er 30år lissom :p

Lenke til kommentar

Tror det er 6 mnd eller noe. Så det er ikke noe problem!

 

edit: Du har vært på sesjon?

 

Jeg vet faktisk ikke om det er urinprøver når du har blitt innkalt. Jeg kom meg litt lenger enn gardemoen før jeg ble sendt hjem igjen. Jeg fikk noen vaksiner, synsprøve, blodprøver osv.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Ja det blir tatt urinprøver når du blir innkalt, det vet jeg da ikke mot egen erfaring men rykter.

Er bare nysjerrig på om jeg har en stund på å bli "frisk" på før idet jeg får brevet om innkallelse ;>

 

E: Ja jeg har vært på sesjon og jeg mener vi ble enige om at jeg skulle på innkalt juli/juni engang i 2009, men ettersom ingenting skjedde da så virker jeg skeptisk :p

Endret av Claw_Server
Lenke til kommentar

Er det Hasj du tenker på bør du passe deg, var to personer jeg visste om som hadde røykt hasj før de for i militæret, ene ble tatt nesten 6 måneder etter han røykte sist, andre røykte helgen før han reiste inn, men han ble ikke tatt...

 

Konsekvensene er utestenging av militæret og sivil anmeldelse, med andre ord du får det på rullebladet.

Lenke til kommentar

Det er ikke urinprøve ved innrykk. Men hunder sniffer på deg og bagasjen din, så du bør passe på å vaske tøyet ditt før du drar! ;)

 

Derimot kan det komme urinprøve når som helst etter at du er inne, så om du røyker dagen før innrykk kan du bli tatt ved en senere anledning.

 

Tror jeg fikk varsel 2 måneder før eller noe, husker ikke helt. Man får jo først midlertidig varsel, mulig dette kommer en stund før. Men dette varselet betyr heller ikke at du faktisk blir innkalt.

Lenke til kommentar
Når du er på sesjon så snakker du med en sersjant tror jeg det er, når jeg snakka med han kom det tema opp og da nevte jeg for han at jeg var ferdig med utdanninga mi sommeren 2011. greit sa'nn og satt meg opp til tjeneste høsten 2011, så du får det nok når det passer deg best, bare du ikke drøyer til du er 30år lissom :p

Heller tvilsomt at det var en sersjant du prata med, han hadde nok både stjerner og slitekant. I hvert fall stjerner.

Lenke til kommentar
Er det ikke ubehagelig når hundene sniffer i sakene dine? Jeg har aldri prøvd eller vært i nærheten av narkotiske stoffer av noen som helst slag, så jeg er ren, det er ikke det. Men må da være ubehagelig likevel? Eller er det slik at den ikke går bort til sakene dine dersom den ikke kjenner lukt derfra?

 

Den går igjennom alle sin bagasje, bag for bag, og etterpå person til person, så man slipper ikke unna.

Den snuser deg bokstavelig talt oppe i ræva, så er litt noja og ubehagelig ja.. Er greit at man vet man ikke har noe, det visste for så vidt jeg også, men ble jævelig nervøs for at noen andre kunne ha puttet ting i bag'en min osv. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...