Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å lage en applet som kobler seg til et serverprogram på maskinen her, og oppretter en samtale med den som sitter bak spakene på hver maskin. Noe i nærheten av live-help på

http://www.fastname.no/pages/support/

Noen som har noen synspunkter/erfaringer?

Rimelig fersk på socket-programmering (og det er leeeenge siden jag lavde den ene apletten :) ), men det virker jo ikke vrient. Tenker ikke på noe mer avansert enn å sende streams fram og tilbake og klistre disse opp i et textarea noe ala messenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør være litt stødig på io hvis du skal få det til, og så web serveren med applet'en og serverprogrammet kjøre på samme maskin, siden det er den eneste maskinen appleten har i sandkassen sin.

 

Ellers skulle det være ganske rett frem, laget en sånn selv engang (da jeg lærte meg sockets selv), kan se om jeg finner den.

Lenke til kommentar

Tror han mente at serveren må ligge på samme server som hoster appleten. Er ikke helt inni det applet-greiene, men har nylig laget et "chatte"-program (med det klingende navnet Chatatatatatata :D). Sockets er greitt å lære! Ikke så veldig vanskelig heller, noe alà arbeid mot fil (åpne, bruke, lukke). Kan ta å legge ut en ekstremt buggete og ufunksjonell versjon av Chatatatata. Du finner den her. Var en rask øving jeg gjorde da vi hadde om socket-programmering på skolen. Drit i GUIet (som jeg aldri fullførte skikkelig :p) Du må gjerne endre noe ip-styr i koden....

Lenke til kommentar

Smetho tolket meg riktig.

 

Hvis du googler litt etter "java sandbox overview" så finner du ut mer

 

Edit: Fant chatprogrammet mitt også, ligger her, det er en applikasjon, men med litt modifikasjoner til klienten skal det være enkelt å lage applet av det. (ops... den er temmelig buggy, trådsynkronisering er helt fraværende osv...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...