Gå til innhold

– Jailbreaking er en stor trussel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ha! :wallbash:

 

 

Dette var noke av det mest tullete eg har høyrt. Einaste dette kan få "katastrofale" følger for er lommeboka til Apple.

QFT!

 

Dersom Apple får gjennomslag for dette, tar de vekk det eneste som kunne fått meg til å kjøpe et av deres produkter. :hrm:

 

I quote:

En advokat knyttet til Electronic Frontier Foundation, Fred von Lohmann, er imidlertid svært uenig i dette. Til wired.com sier han at påstandene er helt absurde.

 

– Såvidt jeg vet har dette aldri skjedd, sier han, til tross for at det er en million uautoriserte opplåste Iphone-mobiler der ute.

 

– Hvis Apples argumenter skulle være korrekte, vil også åpen-kilde-kode-mobilene med Android utgjøre en stor trussel, sier von Lohmann. I disse telefonene er det ingen sperringer, og du får tilgang til all programvare helt ned til kjernen i operativsystemet.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Det er klart, det er et veldig tynt argument Apple kommer med her. Det er forskjeller, imidlertid, mellom ditt vanlige Android/WM/S60-program man legger inn og en jailbreak, ihvertfall der jailbreaken låser opp operatørsperrer. Det de da gjør er å endre direkte i noe firmware i noen av telefonens komponenter som brukes for de laveste nivåene med kommunikasjon med radiotårnene. I de ordinære jailbreakene er dette, etter egne antagelser, gjort på en kosher måte, men om man har kildekoden og en del teknisk forståelse, kan en ondsinnet hacker sikkert klare noen av de triksene som er beskrevet.

 

Ikke det at dette ikke kunne vært mulig med en annen telefon, men det er ikke så mange andre telefoner som har en herskare av hackere på seg for å klare å reverse-engineere hver eneste lille intime detalj, for så å legge ut hacks på nettet. Det er liksom ikke nødvendig om man har et åpent operativsystem.

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på mobilnettet. Men kan ikke de som er interessert i det akksessere mobilnettet med alle typer hjemmebygde sender/mottakere?

Som EFF sier så vil dette gjelde Android også, og alle andre mobiltelefoner. Evt at man bygger en selv, eller modder en pc?

Lenke til kommentar

Kan ikke eplene åpne kjeften sin først når de har noe fornuftig å si?

Det har ennå ikke hendt, og kommer sikkert ikke til å hende på en god stund.

 

Om jeg betaler for et produkt så er det MITT, da gjør jeg hva pokker jeg vil med det, samme hva det er. Dette burde epl(ekart)ene få banka inn i skallen sin snart,

og skal de ljuge, sørg for at løgnen er bra nok til å bli trodd. Dette er bare "abdurd" som skribenten så fint har klart å skrive.

 

-x-

Lenke til kommentar
Har ikke peiling på mobilnettet. Men kan ikke de som er interessert i det akksessere mobilnettet med alle typer hjemmebygde sender/mottakere?

Som EFF sier så vil dette gjelde Android også, og alle andre mobiltelefoner. Evt at man bygger en selv, eller modder en pc?

Nja, på en måte ja, på en annen måte nei. Det finnes en liten håndfull kjente hacks og svakheter i mobilnettet man kan utnytte, men disse krever stort sett tilgang på store mengder datakraft og/eller annet rådyr og ulovlig hardware. Hvorvidt man kan gjøre det med Android vet jeg ikke nok om, men når man har både hardware og nesten komplett software som trengs for å både ta ned BSC'er eller gjøre anrop som er så godt som umulige å spore, kan dette være fristende for slemmingene.

 

Men Apples utspill er rimelig håpløst. Det er et ganske langt skritt fra å jailbreake en iPhone til å forsøke statskupp.

Lenke til kommentar

"– Absurd

En advokat knyttet til Electronic Frontier Foundation, Fred von Lohmann, er imidlertid svært uenig i dette. Til wired.com sier han at påstandene er helt absurde.

– Såvidt jeg vet har dette aldri skjedd, sier han, til tross for at det er en million uautoriserte opplåste Iphone-mobiler der ute."

 

Akkurat den synes jeg var rimelig absurd. At noe aldri har skjedd (som vedkommende kjenner til) betyr ikke det samme som at det ikke kan være en alvorlig trussel mot vital infrastruktur. Det har heller aldri skjedd at noen har detonert en kjernefysisk bombe i en amerikansk storby...neivel, da er vel ikke det noen trussel som noen er opptatt av heller...

Lenke til kommentar
"– Absurd

En advokat knyttet til Electronic Frontier Foundation, Fred von Lohmann, er imidlertid svært uenig i dette. Til wired.com sier han at påstandene er helt absurde.

– Såvidt jeg vet har dette aldri skjedd, sier han, til tross for at det er en million uautoriserte opplåste Iphone-mobiler der ute."

 

Akkurat den synes jeg var rimelig absurd. At noe aldri har skjedd (som vedkommende kjenner til) betyr ikke det samme som at det ikke kan være en alvorlig trussel mot vital infrastruktur. Det har heller aldri skjedd at noen har detonert en kjernefysisk bombe i en amerikansk storby...neivel, da er vel ikke det noen trussel som noen er opptatt av heller...

 

Nå er det riktnok ikke en million privatpersoner som har en kjernefysisk bombe i USA heller. Greit nok at det ikke betyr at det ikke kan være en trussel, men det er en ganske kraftig indikasjon på at det neppe er det i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...