Gå til innhold

Vil stoppe Xbox 360-salg (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Typisk amerika... saksøker alt :p
I steden for å uttrykke din anti-amerikanisme så kunne du lest og fått med deg hva dette handler om.

Tror du virkelig noen andre enn en amerikaner ville ha gått til et slikt søksmål? Det tror ikke jeg.

Om du hadde lest diskusjonen tidligere, så hadde du ikke slengt inn den kommentaren der.

 

Den typen søksmål og klager er helt vanlig i Europa.

 

rett å slett teit,

har hatt min xbox siden dagen den kom ut i norge, aldri opplevd noe galt med den!

folk kan rett og slett ikke ta vare på tingene sine! -.-'

 

BTW til de som tenker at jeg er xbox fanboy, JEG ER IKKE DET,

har en PS3 og..

At du er én som har hatt ingen problemer med ditt eksemplar er helt uvesentlig i denne sammenhengen.

 

Jeg kjenner ganske mange som har Xbox 360, og et stort flertall av disse har sendt inn sitt eksemplar til reparasjon minst én gang, flere opptil tre ganger. Det er et utbredt problem, og MS ved det godt.

Lenke til kommentar
Typisk amerika... saksøker alt :p
I steden for å uttrykke din anti-amerikanisme så kunne du lest og fått med deg hva dette handler om.

Tror du virkelig noen andre enn en amerikaner ville ha gått til et slikt søksmål? Det tror ikke jeg.

Om du hadde lest diskusjonen tidligere, så hadde du ikke slengt inn den kommentaren der.

 

Den typen søksmål og klager er helt vanlig i Europa.

Jasså?

 

Det er første gang jeg hører at en misfornøyd kunde krever at salg av et forbrukerprodukt må stoppes på grunn av feil som oppstår *etter* at garantitiden har utløpt. Derav 'only in America' - landet der man med stort hell kan saksøke serveringssteder hvis de serverer for varm kaffe.

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar

Uhm, støvsuging er jo noe av det dummeste du kan finne på med slik elektronikk.

Luften som strømmer igjennom støvsugerslangen danner enormt mye statisk elektrisitet, noe som kan skade det meste av elektronikk.

Slike skader kan føre til feil med en gang, og de kan også ligge å ulme under overflaten i et år, før de gjør seg bemerket.

 

Jeg syntes det er bra at vi har de menneskene dere omtaler som "Only in the US of A". Vi trenger folk som legger press på de store produsentene.

Det at rettsaken trolig går i Microsofts favhør er en ting.

Men når de sitter og skal velge mellom et utvalg produsenter for komponentene i Xbox 1024 (or whatever), så tenker de seg kanskje om en ekstra gang, og muligens velger det nest billigste, i stede for det billigste som de tydeligvis valgte i 360.

 

Det er rett og slett uhørt at de store produsentene syntes det er greit at vi må stresse med å sende utstyre fra de på service, bare fordi de vil være først ute, eller fordi de vil tjene mest mulig.

Lenke til kommentar

Støvsuging i seg selv ødelegger verken garanti eller elektronikken. Det kan dog være at åpning eller annen behandling forårsaker at garantien ryker.

 

Om det er anledning til å åpne og støvsuge, så bør det absolutt gjøres. Dette fører absolutt ikke til noen oppladning av statisk elektrisitet av nevneverdig grad. Men å la være kan foråsake overoppheting og verre ting. PCer bør abslutt åpnes og støvsuges (og q-tips) minst én gang årlig. Nå har vel konsoller variabel luftgjennomstrømning, men utgaver av PlayStation 3 og Xbox 360 kan bli veldig varme.

Lenke til kommentar

efikkan, hva mener du med at støvsuging ikke skader elektronikk?

Jeg vet om to stykker som har tatt livet av hovedkoretet på pc'n sin kun ved å støvsuge.

Og det er heller ingen "myte" at støvsugere generer statisk elektrisitet.

Skal man rense elektronikk så bruk trykkluft, ikke støvsuger.

 

Nå er det nepper skadelig å støvsuge på utsida xboxen, men når han sier "jeg ødela garantien selv for å støvsuge", så hørtes det ut som han hadde åpnet den og støvsugd den innvendig.

 

Edit:

Sajkow, du har faktisk 5år reklamasjon på en xbox 360 ;)

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Rart det der med XBox. Har aldri hatt problemer med PS1 eller N64, som ble kjøpt og brukt flittig siden henholdsvis 1998 og 1997. ;) Jeg tror også at MS spekulerer i å levere sub-par varer, slik at de kanskje sparer såpass mye penger på produksjon at de sparer mer penger enn det økt antallet garantisaker koster dem.

 

Kan ikke sammenligne dagens utstyr med eldre. Tenk bare selv hvor mye mer varme det genereres i dagens spillkonsoller mot hva det var for 10 år siden.

Lenke til kommentar
efikkan, hva mener du med at støvsuging ikke skader elektronikk?

Jeg vet om to stykker som har tatt livet av hovedkoretet på pc'n sin kun ved å støvsuge.

Og det er heller ingen "myte" at støvsugere generer statisk elektrisitet.

Skal man rense elektronikk så bruk trykkluft, ikke støvsuger.

Vel du har et forklaringsproblem med å vise at støvsuging genererer nok statisk elektrisitet til å skade elektronikken. Trykkluft kan være fint til å blåse ut støv fra store kjøleribber o.l., men det er langt ifra alle som har kompressor hjemme. Jeg har heller ikke sagt at det er en myte at støvsugere kan generere statisk elektrisitet, men at det ikke er av nevneverdig grad til å skade komponentene. Slutt med å vri på andre sine utsagn.

 

Det som derimot kan skade elektronikken er hvis du slår støvsugerrøret bort i en komponent i maskinen, f.eks. en kondensator eller en chip om du er ekstremt uheldig. Det er nok det som har hendt med kompisene dine.

 

 

Only in America...
Kutt ut det der.

 

Microsoft har levert et dårlig produkt, og det er bare bra at noen tar opp kampen mot det.

 

Er du ps3 fan?

I beg your pardon?

 

Jeg har verken Xbox 360, PlayStation 3, Wii, DS, PSP eller noe lignende i hus (faktisk ikke en TV en gang), og har heller ingen umiddelbare planer om anskaffelse av noe slikt. Det eneste jeg har lyst på nå er vel en Pandora, men jeg bare leker med tanken.

 

Over til saken. Det er ikke at det er Microsoft som står bak, men at MS her har levert et produkt som de vet det er problemer med, og som ikke tilfredsstiller det som forventes når et produkt selges. Veldig mange har tapt mye tid på at konsollene har vært til gjentatte reparasjoner, og det har skapt mye unødvendig trøbbel. At noen tar opp dette og viser produsenten (MS) at dette ikke er akseptabelt er både rett og rimelig.

Lenke til kommentar
Bra service er f.eks. den gang mitt logitech anlegg fikk en liten defekt. 1 av de 5 høyttalerene spraket litt under belasting. Løsning til logitech var veldig enkel. Jeg klippet av strømkabelen til anlegget. Postet denne i en konvolutt og 5 dager senere fikk jeg nytt produkt levert 100% kostnadsfritt.

 

Off topic, men akuratt den samme opplevelsen har jeg også hatt med Logitech.

Subben i Logitech Z-680 setter mitt begynte å rasle og jeg sendte en mail til Logitech for å høre om det var noe jeg kunne gjøre.

Jeg forklarte feilen og i det første svaret så tilbydde de å sende meg et splitter nytt Z-5500 sett som er avtageren til z-680 helt kostnadsfritt!

Etter ca. en uke så var UPS på døra med nye høyttalere.

Så sendte jeg inn strømkabelen og fjernkontrollen.

Dette er hva jeg kaller skikkelig service! :thumbup:

 

Synes dette var kjempeimponerende! :)

Endret av Typho
Lenke til kommentar
Typisk amerika... saksøker alt :p
I steden for å uttrykke din anti-amerikanisme så kunne du lest og fått med deg hva dette handler om.

Tror du virkelig noen andre enn en amerikaner ville ha gått til et slikt søksmål? Det tror ikke jeg.

Om du hadde lest diskusjonen tidligere, så hadde du ikke slengt inn den kommentaren der.

 

Den typen søksmål og klager er helt vanlig i Europa.

Jasså?

 

Det er første gang jeg hører at en misfornøyd kunde krever at salg av et forbrukerprodukt må stoppes på grunn av feil som oppstår *etter* at garantitiden har utløpt. Derav 'only in America' - landet der man med stort hell kan saksøke serveringssteder hvis de serverer for varm kaffe.

 

Han saksøker ikke for at HANS 360 er ødelagt.. Noe som fjerner garanti ut fra bildet.

Han saksøker fordi Microsoft VET at de selger produkter med feil.

Lenke til kommentar
Only in America...
Kutt ut det der.

 

Microsoft har levert et dårlig produkt, og det er bare bra at noen tar opp kampen mot det.

 

 

De har vel ikke bare levert "et" dårlig produkt gjennom tidene, Only in America da mener han sikkert at ingen andre hadde tatt saken opp til høyesterett pga 99 dollar.

Lenke til kommentar
Typisk amerika... saksøker alt :p
I steden for å uttrykke din anti-amerikanisme så kunne du lest og fått med deg hva dette handler om.

Tror du virkelig noen andre enn en amerikaner ville ha gått til et slikt søksmål? Det tror ikke jeg.

Om du hadde lest diskusjonen tidligere, så hadde du ikke slengt inn den kommentaren der.

 

Den typen søksmål og klager er helt vanlig i Europa.

Jasså?

 

Det er første gang jeg hører at en misfornøyd kunde krever at salg av et forbrukerprodukt må stoppes på grunn av feil som oppstår *etter* at garantitiden har utløpt. Derav 'only in America' - landet der man med stort hell kan saksøke serveringssteder hvis de serverer for varm kaffe.

Leste du omtalen av den saken du sikkert refererer til som var på nettsiden Masterfifty linket til? Kan være greit å lese før du bruker denne saken som et eksempel på problemer med Amerikas rettsvesen. Fikk meg en aha-opplevelse selv: http://www.caoc.com/CA/index.cfm?event=showPage&pg=facts

 

Only in America...
Kutt ut det der.

 

Microsoft har levert et dårlig produkt, og det er bare bra at noen tar opp kampen mot det.

 

 

De har vel ikke bare levert "et" dårlig produkt gjennom tidene, Only in America da mener han sikkert at ingen andre hadde tatt saken opp til høyesterett pga 99 dollar.

Om folk ikke hadde tatt saker av prinsipiell karakter (for små pengesummer) til høyesterett før, så tør jeg ikke tenke på hvor dårlig forbrukerrettigheter hadde vært i dag.

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...