Gå til innhold

12.1" for lite til bedriftsbruk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som topic sier, blir en 12.1" skjerm for lite til bedriftsbruk? Noen som har erfaring med denne størrelsen på skjerm?

 

Har fått tilbud om enten Lenovo X200 (12") eller Lenovo T500 (15")

 

Selv om T500 sikkert er bedre spekket, så synes jeg kanskje at den blir litt for klumpete å drasse med seg rundt om kring (IT-konsulent)

 

Ka du trur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, utstyr kontorplassen med dockingstasjon, 22" eksternskjerm, mus og tastatur? 12,1" kan nok bli lite å jobbe på til daglig, men som "turkamerat" er jo 12,1" perfekt.

 

Tja si det du:)

 

Ny jobb, så jeg vet ikke helt om docking og skjerm venter. Ikke sikkert jeg får eget kontor en gang, da en konsulent vel helst skal være ute hos kunde og fakturere timer:)

Lenke til kommentar

Nå er vel ThinkPads uansett veldig dyre, kanskje litt for dyre. Du kunne kanskje sett på Latitude-serien til Dell. Den serien har blitt veldig bra og er vel de som ligger tettest opp mot ThinkPad, men man slipper betraktelig billigere unna. Og uansett støtter både ThinkPad og Latitude dockingstasjoner. Forøvrig er Linux-støtten blitt veldig bra på Latitude.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Tilbud kan godt bety at han får det gratis via jobben om han MÅ ha en pc som jeg regner med er en nødvendighet som IT konsulent. Selv på jobb jobber jeg med en stasjonær med 19" lcd (4:3) men vedsiden av har jeg en 12.1" som jeg har alt "ufornuftig" på som Spotify samt denne er koblet på et annet nettverk med åpen proxy. Jeg må si at 12.1" er det absolutt minste jeg ville regne som akseptabelt. Personlig vil jeg nok gå for 13.3" når jeg kjøper maskin selv, synd dette ikke var et alternativ for deg. Ser for meg at 12" er mere mobil men ettersom du sikkert vil dra den rundt i en laptop "veske" spiller det antagelig ikke så mye til rolle. Antagelig får du plass til litt mer eller mindre nødvendig skrot i vesken til en 15" maskin. Så min konklusjon er at det er 50/50 hvilke du velger så fra meg får du liten hjelp :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...