Gå til innhold

Windows Vista kommer ikke forbi windows update vindu under oppstart


Anbefalte innlegg

Hei, har en laptop av merket HP Pavilion dv2-1040eo. Helt ny, bare 3 uker gammel. Den har Windows Vista med alt av antivirus osv installert. Igår restartet den seg for å innstallere noen windows update greier, og når den kom til steg 3 ble den bare stående på 0%. Etter 5 minutter står det at den avslutter, og så restarter den seg, og kommer til akkurat samme "steg 3" bilde der den står på 0%. Der fortsetter den å stå og går i en uendelig loop. Har prøvd å starte den i sikkerhetsmodus, uten at det endret noe.

 

Hadde et lignende problem med Norton Antivirus når vi innstallerte det, da det allerede var innstallert en prøveversjon av programmet. Da stod det at den avinnstallerte den gamle, for å så restarte seg. Når den da startet igjen, kom det akkurat det samme, at den skulle avinnstallere den gamle, for å så restarte seg. Det gikk i en uendelig loop det også. Måtte inn å fjerne den gamle manuelt fra kontrollpanel for å fikse det.

 

Men med dette problemet kommer man ikke inn til innloggingsskjermen en gang, noen som har tips for å fikse dette problemet?

 

Takker for svar! Hilsen Benjamin

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en laptop av merket HP Pavilion dv2-1040eo. Helt ny, bare 3 uker gammel. Den har Windows Vista med alt av antivirus osv installert. Igår restartet den seg for å innstallere noen windows update greier, og når den kom til steg 3 ble den bare stående på 0%. Etter 5 minutter står det at den avslutter, og så restarter den seg, og kommer til akkurat samme "steg 3" bilde der den står på 0%. Der fortsetter den å stå og går i en uendelig loop. Har prøvd å starte den i sikkerhetsmodus, uten at det endret noe.

 

Hadde et lignende problem med Norton Antivirus når vi innstallerte det, da det allerede var innstallert en prøveversjon av programmet. Da stod det at den avinnstallerte den gamle, for å så restarte seg. Når den da startet igjen, kom det akkurat det samme, at den skulle avinnstallere den gamle, for å så restarte seg. Det gikk i en uendelig loop det også. Måtte inn å fjerne den gamle manuelt fra kontrollpanel for å fikse det.

 

Men med dette problemet kommer man ikke inn til innloggingsskjermen en gang, noen som har tips for å fikse dette problemet?

 

Takker for svar! Hilsen Benjamin

Hvor lenge venter du på at oppdateringa skal bli ferdig da? har hatt et slikt tilfelle og jeg bare lot pc'n stå på over natta og oppdateringa var ferdig når jeg våknet neste morgen :p

Endret av mathiasa1
Lenke til kommentar

Problemet er jo at jeg ikke kommer inn i windows. Er jo umulig å komme inn på kontrollpanel i det hele tatt, når jeg ikke kommer til login-skjermen en gang! Noen som har en løsning for å komme inn i windows og komme forbi oppdateringsskjermen manuelt?

Lenke til kommentar
Ingen som har noen svar på dette? Da får jeg vel levere inn saken til support da...

 

Finn vista-cd'en din og boot med den. Deretter systemgjenoppretter du til et tidspunkt før oppdateringene.

 

Så laster du ned én og én oppdatering for å finne oppdateringen som skaper problemer (i mine 2 tilfeller var det en activex-oppdatering og en annen gang kompatibilitetliste til IE8-oppdatering som skapte problemer).

 

Når du har funnet oppdateringene som skaper problemer, laster du dem manuelt ned fra microsoft.com. Problem løst.

 

Håper det smaker, velbekomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...