Gå til innhold

Canon eos 450D eller 40D?


Anbefalte innlegg

40D er 2 år gammelt om en måned. Det er jo gammelt i teknologiske øyemed, men kameraet er var et knallkamera når det kom med over dobbel prislapp. Med mer enn halvert prislapp 2 år etter lansering gir det fortsatt veldig mye kamera for pengene.

 

Jeg har selv lenge vurdert å oppgradere fra 450D til 40D, kun pga. ergonomien. Men tror jeg skal holde meg i skinnet til neste sommer, og heller kjøpe 50D da. Da får jeg i tillegg litt bedre ISO-egenskaper.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel.

 

Har 50D og bruker Sandisk extreme IV pga lagrehastigheten (mb pr sek) som bør beregnes snitt filstørrelse (bildestørrelse) x bilder pr sekund. Tipper Ekstreme III er kjapt nok for 40D siden det har lavere oppløsning enn 50D, og da mindre gjennomsnitlig filstørrelse. bps er omtrent lik på 40D og 50D (6+bps).

 

Tor

Lenke til kommentar
Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel.

 

Har 50D og bruker Sandisk extreme IV pga lagrehastigheten (mb pr sek) som bør beregnes snitt filstørrelse (bildestørrelse) x bilder pr sekund. Tipper Ekstreme III er kjapt nok for 40D siden det har lavere oppløsning enn 50D, og da mindre gjennomsnitlig filstørrelse. bps er omtrent lik på 40D og 50D (6+bps).

 

Tor

 

Har selv brukt 8Gb Extreme III kort uten problemer til både D3 & D700.

Og det går helt uproblematisk selv i presse samenheng ( på fotballbanen ).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...