Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drifte/lekebil for en billig penge, mulig?


Anbefalte innlegg

Vi er så heldige å få en bilbane for store gutter her i byen,

og i den forbindelse har jeg begynt å leke med tanken på

et lite leketøy ;)

 

Lar dette seg gjøre for en ikke så himla grusom pris?

 

Har tenkt på S13 (CA18DET) med modifisert understell og litt skremt motor,

men fikk beskjed om at du må ut med så mye mer i forhold

til holdbarhet og hester enn en S14 (SR20DET) som da skal være kvassere

i utgangspunktet og lettere å skremme..

 

Tips og meninger mottas med takk :D

 

Bilen skal IKKE regges, og jeg vil heller ikke ha mulighet for det! ;)

 

Edit: Kanskje greit å få med spørsmålene:

Hvor mye trenger jeg for å kunne leke meg greit? (fersiking, så tar litt etter litt)

Hvor mye må jeg regne med å bruke? (Kun motor og understell, ingen plastikk)

 

Og ikke minst: Om noen har tips til andre biler, GJERNE :D

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er så heldige å få en bilbane for store gutter her i byen,

og i den forbindelse har jeg begynt å leke med tanken på

et lite leketøy ;)

 

Lar dette seg gjøre for en ikke så himla grusom pris?

 

Har tenkt på S13 (CA18DET) med modifisert understell og litt skremt motor,

men fikk beskjed om at du må ut med så mye mer i forhold

til holdbarhet og hester enn en S14 (SR20DET) som da skal være kvassere

i utgangspunktet og lettere å skremme..

 

Tips og meninger mottas med takk :D

 

Bilen skal IKKE regges, og jeg vil heller ikke ha mulighet for det! ;)

 

Edit: Kanskje greit å få med spørsmålene:

Hvor mye trenger jeg for å kunne leke meg greit? (fersiking, så tar litt etter litt)

Hvor mye må jeg regne med å bruke? (Kun motor og understell, ingen plastikk)

 

Og ikke minst: Om noen har tips til andre biler, GJERNE :D

 

Det kommer jo an på hva du legger i "billig penge", så lenge du ikke skal registrere bilen kan du jo få mye artig for pengene. Det er vel S13, S14, S15 og Skyline som er gjengangerne her. Her har du en R34 ferdig bygd for eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17780831

Lenke til kommentar

Hva med en gammal s13 oppsatt for drifting? Får slike billig i UK. Og da snakker jeg billig som i 20-30k NOK og oppover. Litt oppskremt motor, sparsomt med interiør, bur, litt stivere understell og brukbar diff.

 

Hvor mye du tenger for å leke deg på bane er jo ganske forskjellig fra person til person. Volvoen min lå sidelengs gjennom hver sving på Lånke sist jeg kjørte (da snakker vi om sladd inn i svingene, og "hekte" sammen svingene i sladd) uten store problemer. Men med snaut 200hk og en plass over 350Nm ble det litt lite enkelte lange svinger (heia venstrebremsing!). Men du kommer til å bli overraska over hvor dårlig sommerdekk sitter på tørr asfalt etter noen runder. Satser du nok kan du ligge sidelengs med det meste av vanlige biler som trekker på begge bakhjul..

Endret av eab
Lenke til kommentar
Enten en liten gammel golf GT .. Eller en ford sierra :)

 

Golf GT til drifting??? Hehe, det blir jo ikke akkurat billig, må bygge om til RWD osv... + at akselavstanden gjør den vanskelig og kontrollere sidelengs, så det ville jeg slått fra meg med en gang... Sierra funker, og for 150k så burde man få en med litt motor også

Lenke til kommentar
Enten en liten gammel golf GT .. Eller en ford sierra :)

 

Golf GT til drifting??? Hehe, det blir jo ikke akkurat billig, må bygge om til RWD osv... + at akselavstanden gjør den vanskelig og kontrollere sidelengs, så det ville jeg slått fra meg med en gang... Sierra funker, og for 150k så burde man få en med litt motor også

Jah, Cosworth f.eks : D

Lenke til kommentar

Tror kanskje Volvo 240 er fin til dette. Billig bil, kan trøkke mye under panseret og sammtidig er den stabil. Den har en kraftig motor orginalt så kan være en fin driftebil. med grei turbo og intercooler så har du fort 300hk i den.

Eller så er Toyota Supra rå til å drifte med men vanskelig å finne deler til den. Men jeg hadde valgt en av disse bilene :D

Endret av Nalle3
Lenke til kommentar

Enkleste er jo å finne en bil som alt har turbo og bakhjulstrekk, da har en bra utgangspunkt.. Men Selv har jeg tenkt å kjøpe meg bmw e30 å sette i e36 m3 motor, da disse tåler mye juling over lang tid og er generelt holdbart :) har sett noen sånne ferdigbygde går for rundt 80 tusen..

Endret av Bushnell
Lenke til kommentar
Tror kanskje Volvo 240 er fin til dette. Billig bil, kan trøkke mye under panseret og sammtidig er den stabil. Den har en kraftig motor orginalt så kan være en fin driftebil. med grei turbo og intercooler så har du fort 300hk i den.

Eller så er Toyota Supra rå til å drifte med men vanskelig å finne deler til den. Men jeg hadde valgt en av disse bilene :D

240 er ikke stabil, og supradeler får man omtrent kasta etter seg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Av det jeg har sett av bmw'er på bane, er det lite som imponerer. Da skal de være heftig rigga og ribba.

 

Jeg regner med du vil ha en bil som ikke bare kan drifte, men også kjøre fort i svinger. Kjøp noe lett med bakhjulstrekk. Det feteste hadde kanskje vært en AE86, men spørs om det er å oppdrive her i landet.

 

 

-----

edit:

HOHO!! DETTE MÅTTE JO VÆRT DRØMMEN!!!

 

LOTUS OMEGA : -O : -O : -O

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18235639

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...