Gå til innhold

Parabol+2 Mottakere


Anbefalte innlegg

Vil det gå om jeg setter en ekstra LNB på parabolen,slik at

jeg kan se satelitt-Tv på en annen mottaker (DVB-S kort) i tillegg til

den mottakeren vi allerede har uten å måtte kjøpe en ekstra dish?

Har en ekstra LNB som ikke er i bruk liggende ett sted.

 

Illustrasjon:

 

kobl.jpg

 

Kan LNB2 ta imot signaler fra 5øst når parabolen er innstillt

på 1vest?,Eller parabolen være stillt inn på 5øst for å hente

inn signaler fra Sirius 2,3?

 

Noen som vet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ingenting om parabolantenner, men poenget med en parabol (den geometriske figuren) er vel at signaler som kommer inn parallellt, skal samles i et brennpunkt (der mottakeren står vil jeg anta). i så fall vil jeg tro at to mottakere ikke burde fungere, da man har ett brenpunkt.. (søk på parable eller noe hvis du vil ha illustrasjon:)) men jeg har sett parabolantenner med flere mottakere, så.. :-?

Lenke til kommentar

En dish kan fint ta inn signaler fra 2 eller flere satelitter. Da har man et hode for hver satelitt, de står ved siden av hverandre og peker derfor mot forskjellige satelitter. Så bruker man en DiSeq switch for å velge hvilket hode man skal bruke, inn i stua kommer det da bare en kabel.

Skal du ha flere mottagere så er det forsåvidt mulig å koble de på samme hode/kabel, men da er det en mottager som bestemmer hvilken polaritet man skal ha, og dermed mister du valgfriheten på den andre mottageren. Skal du ha full frihet på begge mottagere må du ha dobbelthode, dvs ett hode med to separate utganger, for hver satelitt.

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke ha to hoder på en disc som begge skal ta inn f.eks. 1grad vest. Men det finnes forgrenere som kan dele opp signalet fra et hode

til flere mottakere. De koster selvfølgelig penger, så det billigste alternativet er et hode med 2,4 eller 8 utganger. Ja, 8 utganger er ikke så billig da men det finnes.

 

Anbefaler deg å kikke litt på denne linken.

 

www.tveco.no

 

De er skikkelig proffe, har kjøpt masse derfra selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...