Gå til innhold

HD problemer


Anbefalte innlegg

Da jeg kom hjem i går var det en sånn popup sak som stakk opp fra start linja nederst til høyre.

Der sto det:

 

"The file or directory D:-=Server=--=Appz=- is corrupt and unreadable. Please run the Chkdsk utility. "

 

Så prøvde jeg å gå innpå den "-=Appz=-" mappa, men fikk access denied. Så prøvde jeg derre ChkDsk greiene, men det funka jo ikke. Så tok jeg å restarta. Da jeg kom inni Windows igjen, så gikk jeg på My Computer, å da..var alt bort. Jeg klarer ikke å gå innpå disken nå. Da spør den om jeg vill formatere den og blabla.Trykker jeg "No" så kommer jeg ikke inn.

 

Nå sitter jeg her da...fortapt =(

 

Jeg tok en kikk i "Event Viewer"

 

Så kikket jeg på feilmeldinger og sånt.

 

Her er de melingene som kom opp:

 

#1

 

#2

 

#3

 

#4

 

#5

 

Da jeg tok ChkDsk i Dos, som windows sa jeg burde gjøre så fikk jeg denne meldingen:

 

#1

 

Når jeg går innpå My Computer nå, så ser det bare slik ut:

 

#1

 

#2

 

 

Hva er RAW som sto i dos'n der?

Noen som har noe peiling på hva jeg skal gjøre nå?

Er det mulig i det hele tatt å gjennoprette dette?

 

 

Takkf or at du gadd å se på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg kom hjem i går var det en sånn popup sak som stakk opp fra start linja nederst til høyre.

Der sto det:

 

"The file or directory D:-=Server=--=Appz=- is corrupt and unreadable. Please run the Chkdsk utility. "

 

Så prøvde jeg å gå innpå den "-=Appz=-" mappa, men fikk access denied. Så prøvde jeg derre ChkDsk greiene, men det funka jo ikke. Så tok jeg å restarta. Da jeg kom inni Windows igjen, så gikk jeg på My Computer, å da..var alt bort. Jeg klarer ikke å gå innpå disken nå. Da spør den om jeg vill formatere den og blabla.Trykker jeg "No" så kommer jeg ikke inn.  

 

Nå sitter jeg her da...fortapt =(

 

Jeg tok en kikk i "Event Viewer"

 

Så kikket jeg på feilmeldinger og sånt.

 

Her er de melingene som kom opp:

 

#1

 

#2

 

#3  

 

#4  

 

#5

 

Da jeg tok ChkDsk i Dos, som windows sa jeg burde gjøre så fikk jeg denne meldingen:

 

#1

 

Når jeg går innpå My Computer nå, så ser det bare slik ut:

 

#1

 

#2  

 

 

Hva er RAW som sto i dos'n der?

Noen som har noe peiling på hva jeg skal gjøre nå?

Er det mulig i det hele tatt å gjennoprette dette?

 

 

Takkf or at du gadd å se på...

 

Tydeligvis Master File Table som har blitt korruptert. Hvilket hardware oppsett har du? Hvilke programmer kjørtes på pc'en din når dette skjedde?

Lenke til kommentar

AMD XP, 1732MHz, 256KB (27% Load) .:. (RAM) usage: 171/256MB (66.80%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce4 MX 440, (Display) 1280x1024/32bit/60Hz

Windows XP Professional (5.1 - 2600), (installed for) 4w 4d 20h 52m, (uptime) 7m 45s .:. (HDDs) 37.9G/55.9G(68%) free

 

eneste programmene jeg kjørte når det kræsja var Bullettproof FTP server, også drev jeg å lastet ned noe gjennom FlashFXP

Lenke til kommentar
vell... er ikke helt sikker, men kan hende disken har ryket?

 

disken er kanskje en mnd gammel, så det tviler jeg på =)

 

Det tviler jeg også på. Har hatt et lignende problem selv ved nedlasting fra DC. Mistet brått ca. 60GB da den ene harddisken ble korruptert. Har forsikret meg om at det ikke er noen hardware feil, så det må være en eller annen software feil.

 

Kjører du noen versjoner av Norton? Antivirus/firewall e.l.?

Lenke til kommentar

nei, jeg instalerte det etter denne hendelsen bare for å sjekke om det var noe galt...ser ikke sånn ut heller.

men, jeg har funnet et program som kanskje kan hjelpe meg, men jeg må bare finne programmet. finner det kun på russiske sider, og jeg finne rikke så lett fram der. Skal leite litt videre =)

Lenke til kommentar
nei, jeg instalerte det etter denne hendelsen bare for å sjekke om det var noe galt...ser ikke sånn ut heller.

men, jeg har funnet et program som kanskje kan hjelpe meg, men jeg må bare finne programmet. finner det kun på russiske sider, og jeg finne rikke så lett fram der. Skal leite litt videre =)

 

Hvilket program er det?

Lenke til kommentar

det første programmet jeg fant funka ikke, men så kom jeg over et program som heter "Restorer 2000", men det er en demo. så jeg kan ikke recovre filer som er over 64 kb. men jge er skjele glad for at det funker. når kunne jeg ha gitt hva som helst for en crack til dette programmet. jeg er så sinsyk gla nå :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...