Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

formatert-installert xp = får ikke internett


Anbefalte innlegg

Hej, jeg satt inn Windows Xp Proffesional disken inn i pcn for å innstalere programvaren på nytt og formatere C partisjonen. Har 4 partisjoner fordelt på 2 200gb samsung hardisker og en 750gb hardisk. Nå er bare de to 200gb erne stående i pcn. Alt innstalering gikk helt fint (tok litt tid :p) men etterpå klarte jeg ikke opprette noen som helst internett kontakt. Prøvde kjøre veiviseren som bablet noe om at jeg skulle ringe leverandøren av modemet osv.

 

Vi har fiber internett, 4x internett uttak rett fra veggen. 2x internett uttak går rett opp til mitt rom. En går i datamaskinen og en i Xboxen. Xboxen har internett. Når jeg setter TP kablen i den påslatte maskinen lyser det oransj i pluggen. Det brukte lyse slik når jeg hadde internett tidligere (før jeg formaterte).

 

Et av de to andre uttakene går til en ruter som gir trådløs til en stasjonær og 1 laptopp. Sitter og skriver på stasjonære nå så den har internett ;) Det siste uttaket er ikke i bruk.

 

Når jeg går på kontrollpanel-Nettverks- og Internett-tilkoblinger-Nettverkstilkoblinger finner jeg en tilkobling som sier: 1394 tilkobling og har en slik hengelås på seg.

 

Har prøvd kjøre et par forskjellige veivisere men det virket veldig tungvint, fant ikke noe og ble heller ikke mye klokere. Er det noen av dere som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hej, jeg satt inn Windows Xp Proffesional disken inn i pcn for å innstalere programvaren på nytt og formatere C partisjonen. Har 4 partisjoner fordelt på 2 200gb samsung hardisker og en 750gb hardisk. Nå er bare de to 200gb erne stående i pcn. Alt innstalering gikk helt fint (tok litt tid :p) men etterpå klarte jeg ikke opprette noen som helst internett kontakt. Prøvde kjøre veiviseren som bablet noe om at jeg skulle ringe leverandøren av modemet osv.

 

Vi har fiber internett, 4x internett uttak rett fra veggen. 2x internett uttak går rett opp til mitt rom. En går i datamaskinen og en i Xboxen. Xboxen har internett. Når jeg setter TP kablen i den påslatte maskinen lyser det oransj i pluggen. Det brukte lyse slik når jeg hadde internett tidligere (før jeg formaterte).

 

Et av de to andre uttakene går til en ruter som gir trådløs til en stasjonær og 1 laptopp. Sitter og skriver på stasjonære nå så den har internett ;) Det siste uttaket er ikke i bruk.

 

Når jeg går på kontrollpanel-Nettverks- og Internett-tilkoblinger-Nettverkstilkoblinger finner jeg en tilkobling som sier: 1394 tilkobling og har en slik hengelås på seg.

 

Har prøvd kjøre et par forskjellige veivisere men det virket veldig tungvint, fant ikke noe og ble heller ikke mye klokere. Er det noen av dere som kan hjelpe meg?

 

 

Høyreklikk på min datamaskin i startlinjen din.

Gå på "Behandle"

 

Se i enhetsbehandling om du får opp ett nettverksadapter med gul trekant over.

Under Ethernet muligens.. Se evt om du får innstallert driverne til nettverkskortet ditt.

Ser ut til at det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke lagt inn drivere til nettverkskortet.

Antar at det sitter på hovedkortet, slik som det gjør hos de fleste i dag. Vil derfor foreslå at du leter opp cden som fulgte med dette og dytter den inn i maskina. Er sikkert en del andre drivere der du burde legge inn også. (Brikkesett o.l.)

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke lagt inn drivere til nettverkskortet.

Antar at det sitter på hovedkortet, slik som det gjør hos de fleste i dag. Vil derfor foreslå at du leter opp cden som fulgte med dette og dytter den inn i maskina. Er sikkert en del andre drivere der du burde legge inn også. (Brikkesett o.l.)

 

 

Oj oj. Takk så mye. Skal hoppe i dusjen nå så ser jeg hva jeg kan få gjort etterpå :p skal si ifra hvis det ordner seg. Takk så mye Llandari

 

Psychomantium så ikke din post, hehe. Skal prøve det å. Takk til deg å ;)

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Sitter nå på rett pc og skriver dette. Tusen takk. Men vet dere hvorfor det kommer slik oppdaterings stripe som scanner over hele skjermen hver gang jeg scroller?

 

Manglende skjermkortdriver.

 

Du bør merke deg at det er en del andre drivere du også bør installere når du først har tatt en fersk reinstall. I tillegg til skjermkortdriverene er det ganske kritisk at du installerer hovedkortdriverene, eller blir ytelsen ofte veldig lav på mange områder. Også lurt å sjekke i enhetsbehandlingen om det er flere ting som mangler drivere (vises som regel som gule varseltrekanter).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...