Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilken harddisk av disse ville du valgt med tanke på støy og ytelse?

 

WD Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" , WD1200BB - 1029,-

 

Maxtor Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5" 2MB DiamondMax, 6Y120L0 1147,-

 

IBM Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 8MB GXP180, IC35L120AVV207-1 1023,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisker er et veldig varierende tema hos folk. Det er rett og slett smak og behag.

 

Personlig foretrekker jeg WD fordi jeg syns de har et bra kompromiss mellom ytelse og støy, og jeg har aldri hatt noen problemer med mine WD disker. Ellers kan du gå for en Seagate som har litt dårlig søketid men er ekstremt stillegående (rett meg hvis jeg tar feil, mener å ha lest dette).

Lenke til kommentar

Jeg har bare har prøvd WD'en. Den hørte jeg lite til før, men på nåværende, litt roligere datamaskin høres konstant den knatrende lese- og skrivelyden såfremt det er stille i rommet.

 

Hvis jeg ble truet med pistol til å foreta en støyrank ville jeg si 1 WD, 2 Maxtor, 3 IBM, og legge til at ingen av de er de mest stillegående.

 

Ellers så er det et eget forum for dette, "Lagringsmedier".

Lenke til kommentar

Faktisk er de nyeste IBM diskene mye stillere enn ryktet deres tilsier....

Hvis du ønsker å teste diskene gå til www.storagereview.com når du er der trykker du database, og i rullegardinmenyene scroller du ned til Idle Noise og trykker Sort.

Da får du opp en lang liste med harddisker, velg de du ønsker å sammenligne og utifra listen du da får opp sjekk støy, ytelse osv mot hverandre.... Bare husk at de nesten uten unntak tester den største disken i serien som er litt mer støyende og mer varmegang enn mindre disker...

 

Cobos

Lenke til kommentar
120GB disken til IBM koster bare 899 eller på www.psdata.no da!

Er litt frista til å kjøpe en sånn en, men er litt nervøs for å kjøpe den pga dårlig erfaring fra tidligere IBM disker.... De har vel skjerpa seg nå eller? :roll:

Ibm GXP serien er støysvak og raske, spesielt 180GB disken er meget raske. Med denne serien debuterer ibm med "fluid dynamic bearing (FDB)".

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...