Gå til innhold

Dere som får langt over 2ghz med 2500+. Hvordan i...?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg nå hadde skaffa meg et godt oc oppsett (se sig), men det ser det ikke ut som. Ett eller annet må da være galt her.

Har prøvd det meste av innstillinger nå, og det ser som det nekter å bli stabilt over 2800+ hastighet. Dette er med fsb og/eller mp klokking. Hvis jeg i det hele tatt skal boote over det, må jeg pøse på med vcore på cpu! Var oppe i 2v tilslutt :oops: for å se om det i hele tatt ville starte på de hastighetene dere oppnår her på forumet (3100+ og oppover)

Temeraturen er forsåvidt grei, idle på ca 45 grader på default hastighet. Abit hovedkortet ser også ut til å fungere som det skal, bootet greit ved 200 fsb.

 

Har NOEN noe tips til meg så hadde jeg blitt evig takknemmelig.

Bruker standard psu til chieftec (350W), nyeste BIOS på hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har xp2500 klokka til xp3000 på eit abit kd7 kot...

eg trengte bare gå inn i bios og inn på softmenuIII og sette den på xp3000 (da var sånne ferdig lagra instillinger)(166fsb 13,5 multiplye)...

Den liger fint og stabilt på 45grader... :D

Men da er hos meg då...

Lenke til kommentar
Eg har xp2500 klokka til xp3000 på eit abit kd7 kot...

eg trengte bare gå inn i bios og inn på softmenuIII og sette den på xp3000 (da var sånne ferdig lagra instillinger)(166fsb 13,5 multiplye)...

Den liger fint og stabilt på 45grader... :D  

Men da er hos meg då...

 

hvordan fikk du 13,5mp??har asus a7n8x, den setter ned mp til 5 når jeg jeg går over 12,5 :(

Lenke til kommentar
Eg har xp2500 klokka til xp3000 på eit abit kd7 kot...

eg trengte bare gå inn i bios og inn på softmenuIII og sette den på xp3000 (da var sånne ferdig lagra instillinger)(166fsb 13,5 multiplye)...

Den liger fint og stabilt på 45grader... :D  

Men da er hos meg då...

 

hvordan fikk du 13,5mp??har asus a7n8x, den setter ned mp til 5 når jeg jeg går over 12,5 :(

 

Abit bruker 5 bits FID.. så man kan velge mellom alle MP. Tror bare det er Abit som har det.. Asus og Epox har det ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
hvordan fikk du 13,5mp??har asus a7n8x, den setter ned mp til 5 når jeg jeg går over 12,5

 

Du kan jo bare ta MP på 14 da.. :shrug:

 

hm..XP 2500+ er vel på over 2GHz med default settings vel? siden 2400+ er 2GHz..

sjekk siggen min..sier alt..:p

 

14 går heller ikke.. det vill blitt 6.. Med asus kortet så kan man bare velge fra 5 til 12,5 eller fra 13-22 ettesom hvilken cpu man har.

 

BTW: XP2500+ kjører 1,83 Ghz..

Lenke til kommentar

aha..my bad da :lol: bare anntok at 2500+ var over 2GHz..siden 2400+ er 2GHz..men men.. :roll:

 

14 går heller ikke.. det vill blitt 6.. Med asus kortet så kan man bare velge fra 5 til 12,5 eller fra 13-22 ettesom hvilken cpu man har.

 

Okey, nok en gang så tok jeg feil..huff..må begynne å friske opp litt :p

Lenke til kommentar

 

"Jeg hadde da ikke så lyst til å øke fsb en fordi prosessoren ikke klarer mere uten å låse opp multiplayeren.  

Jeg har en xp2100+ med palominio kjerne, så den klarer ikke så høy fsb."

Kan jo hende han har bytte CPU :wink:

Men tviler på det, 2.81 Ghz med luftkjøling, og uten PCI/AGP lock, eller har Asus A7V8X det?

Lenke til kommentar
Så ikke før nå at han hadde A7V8X ..  og da trengs det jo ikke noe voltmod..  det HK har jo overvoltage jumper.  Tror jeg må begynne å lese litt nøyere.. er ikke første gangen jeg Leser A7N8X når det står A7V8X..

Anyway.. 2,81 høres nesten tvilsomt ut..

Tvilsomt ja! Men har det HK PCI lock? Hvordan i helvete skal han greie det da? Ødelleger komponente :wink:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...