Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3COM 3c905b-tx - bra kort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til akkurat 3c905b, men 3com har jo generelt et rykte på seg for å være en god produsent. Hvis du skal bruke kortet på et lokalnett kan der være verdt å sjekke om kortet også støtter 100 mbit/s (ikke alle eldre kort gjør det). Hvis du bare skal bruke det mot internett kan du se bort fra denne begrensningen, da linjen din til internett nok uansett er tregere enn 10 mbit/s. :)

Lenke til kommentar

Takk så mye for svar. Får tak noen av disse billig - skal brukes hovedsakelig i en linux-router/firewall/proxy osv. (Smoothwall). Noen som vet om disse støttes av Smoothwall (regner med de gjør det - er vel et helt standard nettkort...)

Lenke til kommentar

En ting til: Har også mulighet til å få tak i noen nyere 3COM 3c905c-tx-m kort til omtrent dobbel pris av 3c905b-tx (men likevel billig).

 

Hva er forskjellen mellom disse kortene? Er det noen vits i å gå for de dyrere (og nyere) kortene til en hjemme-server?

Lenke til kommentar

Nei,det er ingenvits så lenge de gamle støtter 100mb (jo eldre jo bedre, er jo et godt linux slagord gjeldende hardware..).Det er egentlig bare dyrere.3com og linux er bare konge,har aldri støtt på problemer med de i det hele tatt.Har forresten selv brukt nemte kort i smoothwall,funker helt ok.

Lenke til kommentar

Har hatt mitt 3Com (3c905, ikke "b") siden 1998, og det har alltid fungert, aldri noe tull og rør som jeg har opplevd med andre NIC kort.

 

3Com sine kort har jeg ingen dårlige erfaringer med. Er da ikke de billigste kortene som finnes, men man må jo som regel betale litt for kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Har hatt mitt 3Com (3c905, ikke "b") siden 1998, og det har alltid fungert, aldri noe tull og rør som jeg har opplevd med andre NIC kort.

 

Alle snakker om vanskelige NIC men jeg synes disse uansett merke er noe av den HW som jeg har hatt minst trøbbel med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...