Gå til innhold

BK: Hunden sier STOPP - Oppdatert med redigerte bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her trekke perspektivet fra opplevelsen av situasjonen. Opphøyd over subjektet gir at en føler seg mye mer som en tilskuer enn at en opplever situasjonen. Kom deg ned på huk, på bakken og fang ting fra et mer interessant perspektiv enn hva vi ser til vanelig. Klart det er noe vanskelig i situasjoner som dette hvor ting skjer brått, men det er en del av fotografi, å lese situasjoner som kan komme og prøve å posisjonere seg i forhold til det i forkant.

 

Noe uskarpt, klart pga. bevegelse, men ikke nok bevegelsesuskarphet til å gi mye bevegelsesfølgelse. Raskere lukker for å fryse det hele hadde gitt mer til bildet også.

 

Synes croppingen fungerte fint i forhold til bevegelsesretningen den lille hunden virker å ta.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv svar :)

 

Ja jeg skulle gjerne hatt raskere lukker, problemet var imidlertidig at det var relativt mørkt når jeg tok bildet. Kunne alltids gått fra 800 til 1600 iso, men redd for at dette kunne kornet bilde for mye (eller?). Du har helt rett med perspektivet også, så jeg får se å komme meg nærmere neste gang. Kan ikke bare ta bilder fra verandaen vettu ;)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i at du skal ikke være for redd for høyere ISO.

 

For min del, så er det ikke nødvendig med en lavere vinkel. Men hvis du hadde croppet slik at den lyse hunden hadde vært tett opp til venstre hjørne nede, og fått "luft" over den andre hunden istedet, så tror jeg at det hadde blitt bedre.

 

Tom

Lenke til kommentar
h*n fikk så øra flagra

 

Bokstavelig talt ;)

 

Takker for tilbakemeldinger! Prøver å ta lærdom av det. Men Tomsi42; "Men hvis du hadde croppet slik at den lyse hunden hadde vært tett opp til venstre hjørne nede, og fått "luft" over den andre hunden istedet, så tror jeg at det hadde blitt bedre." Den lyse hunden tett opp til det høyre hjerne mener du vel, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Det som skjedde var at beaglen kom løpende fra venstre, hoppet over den hvite buhundene, løp tilbake mot venstre for så å "angripe" på nytt. Men buhunden er klar, og sier stopp rett for beaglen skulle til å smette over. Hadde jeg croppet som du sier nbmofo, føler jeg personlg ihvertfall at det hadde blitt som om buhunden jagde beaglen inn i et hjørne.

 

Men føler du disse ble bedre nbfoto? Jeg føler ihvertfall at det bilde som er croppet mest er mest intensivt. Har forøvrig også gjort bildene litt skarpere, for det som jeg postet først er ubehandlet.

post-194028-1247305610_thumb.jpg

post-194028-1247305616_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldinger! Prøver å ta lærdom av det. Men Tomsi42; "Men hvis du hadde croppet slik at den lyse hunden hadde vært tett opp til venstre hjørne nede, og fått "luft" over den andre hunden istedet, så tror jeg at det hadde blitt bedre." Den lyse hunden tett opp til det høyre hjerne mener du vel, eller tar jeg feil?

Du har helt rett. Det var den mørke hunden jeg mente.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...