Gå til innhold

Test: En ny legende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags brennvidde kan legenden skilte med? (jfr 35mm f.eks)

Etter min mening er det ALT for mange kameraer som ikke egner seg til filming innendørs pga mangel på nok vidvinkel.

- Det alene er nok for min del til å heller kjøpe EOS 500d og sette på 10-22mm..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har sett på både denne og Canon HF-S100 i butikken. Jeg endte opp med Canon, muligens fordi jeg hadde Canon HV30 fra før av.

 

Det jeg ble utrolig skuffet over på Panasonic'en var at når skjermen tiltes ca. 45 grader, noe den nesten alltid gjør, vil den komme i veien for den utrolige digge fokusringen.

 

Og hvis jeg skulle gjøre noe så elementært som å låse eksponeringen, måtte jeg klikke meg gjennom 7-8 menyer. Det er ubrukelig!

 

Men for all del, kameraet var utrolig digg, og søker var også et stort pluss. Bare synd at Panasonic-folka overså enkelte detaljer som ellers kunne gjort denne til det perfekte konsumentkameraet.

Lenke til kommentar
Det jeg ble utrolig skuffet over på Panasonic'en var at når skjermen tiltes ca. 45 grader, noe den nesten alltid gjør, vil den komme i veien for den utrolige digge fokusringen.

På denne modellen syntes jeg ikke det var noe stort problem, men har merket meg det før på kameraer som bare har et lite hjul på siden av objektivet. Da kommer skjermen fort i veien!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...