Gå til innhold

DVD+R hakking på stand-alone DVD spiller


Anbefalte innlegg

Etter å ha svidd et dvd image, og prøver å spille på dvd spilleren i stua, hakker bildet. Dette skjer når kameraet svinger, eller det skjer mye på skjermen.

 

Er det noen som vet hva som forårsaker dette? Evt forbedringsforslag.

 

Utstyret mitt er som følger:

NEC 1100A

Samsung DVD spiller

HP eller Verbatim DVD+R plater

Filmene er blockbustere, noen downsamplet, andre ikke. Brent som image.

 

Selvfølgelig er alle image filene bare en kopi av mine egne orginale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo typisk for komprimerings artifakter. Jo mere du komprimerer, jo mer blokkering når det er mye forandring. Slikt er jo synlig på vanlig TV hver dag.

 

Rene kompresjonsartifakter er dessuten sjelden kost på dagens utgivelser. Selvsagt, dreier det seg om en nedsamplet versjon, kan godt enkoderen være skyld i problemet, men da regner jeg med at feilbeskrivelsen hadde vært en smule annerledes. 3:2 pulldown er ikke akkurat en typisk komprimeringsartifakt.

 

Kluztok: Hakking er ingen god beskrivelse, i grunnen. Men Siden du spesielt nevner 'når kameraet svinger', kan det godt være 3:2 pulldown du er vitne til. Dreier det seg om NTSC-video, eller?

Lenke til kommentar

Takker for svar....

 

Problemet gjelder både filmer som er downsamplet, og versjoner som ikke er downsamplet.

 

For å forklare problemet nærmere, oppstår hakkingen i bildet når kameraet svinger, og når det er mye aktivitet ved eksempelvis bilkjøring. Da ser man at objektet som beveger seg, f.eks et tog fra venstre til høyre i bildet, henger i millisekunder mens det går bortover.

 

Har lest på andre forum at hakking kan oppstå ved brenning i for høy hastighet, men får ikke brent saktere enn 2,4.

 

Kan det være innstillingen i Nero når jeg brenner? Bruker de innstillingen som er standard i burn image. Data mode 1, block size 2048.

 

Men kanskje det bare er dvd spilleren min som ikke takler brente dvder så godt.

 

Håper på noen lure svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...