Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Noe jeg omtrent opplever daglig på jobb som er fryktelig irriterende, er kunder som brøyter seg inn mens jeg holder på å hjelpe en annen kunde. Kan for eksempel stå å hjelpe en skrøpelig gammel dame med et eller annet, hvor da en annen kunde kommer rett inn i og avbryter med den der typiske "HALLO DUUH!" "ØØYY! HALLO, HVOR FINNER JEG X?" "EY DØH! JOBBER DU HER!!??". 

Normal folkeskikk, hva er det for noe? Ser du ikke at jeg er opptatt med å hjelpe en annen? Kjenner jeg nærmest koker innvendig av sånne mennesker. 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BuffyAnneSummers skrev (På 8.12.2019 den 16.05):

Hæ?! Trodde bare kids gjorde sånt??

Nei da, godt voksne folk tar en neve med godteri og gliser mens de gjør det. Det og nøtter. En unge tar kanskje en liten bit og får kjeft av foreldre og sier at nå må kassadama ringe politiet på deg o.s.v. Så voksne folk er verst! Enda verre er det at fyren som nå er utestengt pga det er aktiv i frelsesarmeen...

Kontorpult (Øystein) skrev (På 8.12.2019 den 15.54):

Ja, min butikk har ikke hatt dette aktivert og vi ville helst unngå det pga kostnader. Men det er et krav fra nyttår etter det jeg har forstått ?

Aha, greit! vi har hatt det ved en feil, så skal tydeligvis bare en programmering til for at det godkjennes!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En digresjon med tanke på den saken her: https://www.nrk.no/vestfold/morens-julegave-gitt-til-feil-person-1.14830624

 

Jeg fikk i november hentekode fra Posten, vel vitende om at jeg ikke hadde bestilt noe/ventet pakke. Tenkte at det kanskje kunne være en tidlig sendt julegave eller noe, og tok turen innom Posten på vei hjem en ettermiddag. Oppga hentekode, bekreftet etternavn og signerte (altså viste jeg ikke legitimasjon). Fikk pakken og tittet på fremsiden etter å ha snudd meg for å gå vekk fra skranken. Etternavnet stemte, og området jeg bor i stemte også (les: «sogner» til samme postkontor), men adressen var feil, og fornavnet også feil. Jeg har ingen intensjon om å ta noe som ikke er mitt, og gikk derfor tilbake til skranken for å si at denne pakken nok ikke var til meg. Viste nå legitimasjon for å vise at det ikke skulle være til meg. Personen bak skranken skjønte ikke hva som hadde skjedd, for her stemte altså både hentekode (som var sendt til mitt tlf.nr) og etternavn, men ikke noe annet. Skrankemannen ba om unnskyldning for bryderiet, men hvordan det kunne skjedd skjønte altså ingen av oss.

Virker nesten som det kan være noe lignende som har skjedd i saken fra lenken. Men et aller annet sted, enten fra kjøpers side, hos avsender eller hos Posten er det altså noe som har gått galt.

(Kunne forøvrig ikke se at pakken jeg mottok var fra Elkjøp.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På frokostbuffet på hotell. Bare meg, og noen ansatte i motsatt hjørne. Snakker ekstremt høye, hører hele samtalen. Prøver egentlig nyte maten i fred. 

 

Ender opp med at jeg sier høyt mens jeg henter mat 'Unnskyld for å virke frekk, men jeg synes ikke det var så interessant å høre på alle samliv og familieproblemene dere snakker om, det var veldig lite avslappende for å være ærlig' og de beklaget seg og ble stille. Tro meg, de snakket ekstremt høye. Kunne høre hver eneste detalj om ektemannen, svigers, ungene og alt på motsatt side av rommet. Ikke så profesjonelt i et 4-stjerners hotell der frokosten koster 200kr.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En skulle tro 20-års-grense skjermet oss for de verste drittungene. Men dengang ei. Doene våre har lenge i praksis vært unisex - vårt klientell har mannlig slagside, og når det blir for mange i kø på herredoen bruker mange damedoen hvis den er ledig (de er helt atskilt). Så nå prøvde vi med unisex-skilt. Resultatet lot ikke vente på seg: Nå er den forhenværende damedoen snart like nedtagget som den andre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (3 timer siden):

Folk er folk. Hadde vært interessant å se hvordan det er på badet/toalettet til de folkene som ikke klarer å oppføre seg på offentlige toaletter.

De er helt klart plettfrie. Fordi der må de selv skrubbe og vaske for å få vekk taggingen som de også selv synes er fryktelig stygg.

Alt for mange som ikke eier folkeskikk så lenge det ikke påvirker dem direkte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nukleosid skrev (På 3.1.2020 den 23.23):

De er helt klart plettfrie. Fordi der må de selv skrubbe og vaske for å få vekk taggingen som de også selv synes er fryktelig stygg.

Alt for mange som ikke eier folkeskikk så lenge det ikke påvirker dem direkte.

Det kan jeg skrive under på. Jeg jobber med renhold i en stor norsk bedrift og opplever daglig folk som ikke klarer å skylle ned, hive papir i søpla istedenfor på gulvet osv.

Lenke til kommentar

Jeg var en avbrytende kunde selv forrige uke, på Burger King. 

Det var en del kø, og da vi fikk maten manglet det en pose chili cheese-nuggets.

Siden de stod på kvitteringa og vi hadde betalt for det, så snek jeg meg inn på siden av køen og spurte mellom to kunder, og fikk posen i løpet av 5 sekunder. 

Alternativet ville vært å stå i kø i nye 5 minutter mens resten av maten ble kald, spise opp resten av maten først og hente posen til slutt, eller droppe å hente maten man hadde betalt for. 

Butikkansatte her inne, hva er korrekt/ønsket oppførsel i dette tilfellet? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Engelskmenn... 

Man leser om britisk pubkultur der man stiller seg ved disken og venter høflig på sin tur til bartenderen henvender seg til deg. 

Sånn er det ikke i praksis. Engelskmenna er dritings klokka 13, skyver og dytter og hoier og skriker. 

Og på dassen... ?

Vannet og pisset flyter utover gulvet så man må vasse i det. Å vaske seg på henda driver ingen med. 

Sist gang så jeg en kar på togstasjonen, i dress og slips, som satte fra seg laptopveska på gulvet ved siden av seg ved urinalen, så den ble våt i dammen den stod i mens han pissa. 

Digg mat på puben da... 

Endret av 1Dr.E
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, 1Dr.E said:

Jeg var en avbrytende kunde selv forrige uke, på Burger King. 

Det var en del kø, og da vi fikk maten manglet det en pose chili cheese-nuggets.

Siden de stod på kvitteringa og vi hadde betalt for det, så snek jeg meg inn på siden av køen og spurte mellom to kunder, og fikk posen i løpet av 5 sekunder. 

Alternativet ville vært å stå i kø i nye 5 minutter mens resten av maten ble kald, spise opp resten av maten først og hente posen til slutt, eller droppe å hente maten man hadde betalt for. 

Butikkansatte her inne, hva er korrekt/ønsket oppførsel i dette tilfellet? 

Lenge siden jeg stod bak en disk, men her nå mine 2 cent ...

Synes det er helt ok selv om jeg måtte være en av kundene som må vente litt ekstra. Tenker at du ikke er ferdig med transaksjonen i kassen siden det er en feil, og da synes jeg også at det er greit at at du får ordnet opp. Grunnen til at det tok 5 sekunder ekstra er fordi det du bestiller blir laget, og at de som henter dette og leverer det til deg som kunde har blingset. Da er det lett å ordne opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...