Populært innlegg Jakke Skrevet 18. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) Jeg forventer enn viss standard, det skulle bare mangle. Sender in klager på butikkarbeidere flere ganger i uken. Forleden dag var det to butikkansatte som kranglet åpenlyst foran kundene og gikk etter hvert over til å sende ukvemsord over sambandet. Det ble lang kø og mange sinte kunder. Da sender jeg en skriftlig klage til driveren. Den siste er jeg enig i, men ellers, enten er du en som gjør livet surt for folk, eller så bor du en plass det er sært mange udugelige folk på dagligvarebutikker... Hadde hu dama på Rema kommet til meg, så hadde jeg svart "Ser jeg ut som Reitan? Ikke det? Nei, men da kan jeg ikke gjøre noe med hva Rema 1000 gjør ang sortement og app." Det er mye jeg kan gjøre noe med, men er det noe jeg har NULL kontroll over, og jeg får kjeft så det flyger rundt meg, da svarer jeg. For det er ikke rettmessig i det hele og det store. Det finnes grenser hva man skal finne seg i, selv som butikkansatt. Endret 18. desember 2018 av Jakke 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg ErlendRU Skrevet 18. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. desember 2018 Stort sett der. Noe av det verste jeg vet er når den som ekspederer blander sammen varene til kunder. Er det også ditt? Slutt å sov på jobb. Det er noen få som duger. Kan jo for eksempel begynne å bruke disse små "pinnene" som ligger i stort sett alle kasser. De er formet på en slik måte at man skal kunne legge de på rullebåndet og skille mellom hvilke varer som tilhører de ulike kundene. Likevel er det urovekkende mange idioter som ikke gidder å bruke disse og blir sure på stakkaren i kassa som kan være uheldig og slå inn en vare for mye når man har fokuset på den kunden man allerede betjener. (og jeg jobber ikke i butikk lengre, men dette irriterer meg fortsatt på vegne av butikkansatte) 15 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2018 I dag opplevde jeg en person som i stedet for å lesse opp varer på båndet bak kunden foran i stedet ventet til båndet var tomt og kunden foran var helt ferdig. Først da begynte hun å legge sine varer oppå. Dvs hun slengte dem oppå. Det var litt rart... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) Det et kunden foran som får vekslet varene. Det irriterer likevel at ekspeditøren sover. Det er en halv meter mellom varene og han sitter der og sover på jobb. Det skjer hele tiden. Snart tar jeg med fløyte. En sekspeditør som ikke følger med er like nyttig som en sekretær som ikke kan skrive uten å se på tastaturet. Endret 18. desember 2018 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stonemeister Skrevet 19. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Det et kunden foran som får vekslet varene. Det irriterer likevel at ekspeditøren sover. Det er en halv meter mellom varene og han sitter der og sover på jobb. Det skjer hele tiden. Snart tar jeg med fløyte. En sekspeditør som ikke følger med er like nyttig som en sekretær som ikke kan skrive uten å se på tastaturet. Det skjer hele tiden, men likevel fortsetter du å la være å legge på pinne? Du er faktisk selv skyld i din egen elendighet. Det burde være lett for en person med dine holdninger overfor butikkansatte å anta at alle er fullstendig ubrukelige og dermed sette igang de nødvendige tiltakene for å gjøre deres "lavtstående yrke" så enkelt som mulig. Makan. Endret 19. desember 2018 av Stonemeister 22 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Det er de to kundene foran. Det har ikke noe med meg å gjøre. Jeg bruker nesten bare selvbetjening. Det er for mye som kan gå galt med de ansatte. For eksempel. Pose? Ja, to poser være så snill. Slår inn to poser. Tar frem én pose. Det må gå an å ha mer enn fem sekunders hukommelse. Har ikke nullet ut kassen og får med varer som allerede er slått inn. Fikler med mobilen samtidig og lager enn mase rot. Aktiverer kortbetaling når man tydelig har holdt frem kontanter i god tid. Jeg forventer at folk er våken på jobb. Bartendere som ikke kan jobben etter mange år i bransjen er en av de få irritasjoner som overgår butikkansatte. Endret 19. desember 2018 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg overwatch Skrevet 19. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Butikkansatte har litt for stort ego i forhold til det lavtstående yrket de har. Det kan ikke bli automatisert raskt nok til at slike blir borte. Heldigvis blir det mer og mer selvbetjening. Måten du svarer på, skriver på og hvilke holdninger du har, gjør at jeg ikke kan ta deg seriøst. Ser antydninger til at du tror du er bedre enn andre. Ser ut til at du har møtt feil butikkansatte, eller kun de som ikke er så "flinke". Kanskje du heller skulle tatt deg en butikkjobb sånn at vi andre virkelig får se hvordan det skal gjøres? 15 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Hvor vanskelig er det å legge på pinne? Jeg tipper han som jobber i kassa hadde klart det hvis han var bak den samme personen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Kan ikke huske å ha møtt noen butikkansatt med for stort ego. Har selv også jobbet i matbutikk en periode som student: butikkansatte vil helst bare kunne gjøre det de kan for kundene, og komme seg gjennom dagene uten å bli skjelt ut eller kjeftet på. Kunder derimot. Har også jobbet i matbutikk, men er ikke helt enig. Mange som ikke er så interessert. Sist uke, tok jeg med meg panten min til min lokale kiwi, som er en relativt stor butikk, men har bare en pantemaskin da dette er midt i Oslo. Denne var nede og spurte om den ansatt kunne fikse den, han sa nei, og at de ikke kunne ta pant idag. Jeg vet at de ikke bare kan fraskrive seg ansvaret med å ta imot pant, og da jeg selv har jobbet på kiwi vet jeg også at de har rutiner for å telle pant manuelt. Og jeg hadde ingen intensjoner om å drasse med meg to fulle poser pant i tillegg til to poster matvarer hjem igjen opp i blokka. Måtte begynne å argumentere med han om de fikk lov å bare nekte å ta imot pant, til en annen ansatt gikk og fikset panteautomaten, noe han fint klarte. Dette var også litt senere på kvelden, selv om det fremdeles var mange timer til stengetid og veldig få kunder i butikken. 5 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Nekter de å ta i inn igjen panteflasker, så har de heller ikke lov til å selge flasker med pant. Det er ganske høye bøter på slikt. Endret 19. desember 2018 av Dragen 1 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Likevel er det urovekkende mange idioter som ikke gidder å bruke disse og blir sure på stakkaren i kassa som kan være uheldig og slå inn en vare for mye når man har fokuset på den kunden man allerede betjener.Dette har jeg fått kjeft for mange ganger. Irriterende! Og Badcat, det er utrolig fort gjort å glemme seg, spesielt når det er jul, masse kunder, må fly fram og tilbake fordi flere trenger hjelp. Jeg har ofte lagt fram 1 pose selv om kunden ba om 2. Heldigvis tar alle det med et smil, og skjønner at det er fort gjort å glemme seg. Vi er bare mennesker vi også. Endret 19. desember 2018 av m20k 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Det er de to kundene foran. Det har ikke noe med meg å gjøre. Jeg bruker nesten bare selvbetjening. Det er for mye som kan gå galt med de ansatte. For eksempel. Pose? Ja, to poser være så snill. Slår inn to poser. Tar frem én pose. Det må gå an å ha mer enn fem sekunders hukommelse. Har ikke nullet ut kassen og får med varer som allerede er slått inn. Fikler med mobilen samtidig og lager enn mase rot. Aktiverer kortbetaling når man tydelig har holdt frem kontanter i god tid. Jeg forventer at folk er våken på jobb. Bartendere som ikke kan jobben etter mange år i bransjen er en av de få irritasjoner som overgår butikkansatte. Butikkansatte er mennesker de også, ikke roboter. Kos deg med selvbetjeningen du, så slipper de ansatte å ha noe med deg å gjøre. 8 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Samme med renholdere. La alle renholdere i landet få fri en uke uten at noen gjør jobben deres. Da skal det nok fort bli skittent tenker jeg. 5 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Skulle trodd noen folk var dauhørte, men denne var rett og slett dum. Sjekker forsikring, oppgir skiltnummer "B - S - , for BILLING - STAD" - Billingstad ja. Er det B for Bjørn og F for Fredrik?- Nei, B-S- som i BILLING - STAD. - Ja, Billingstad. B for Bjørn og F for Fredrik?Holdt virkelig på å miste tålmodigheten... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Skulle trodd noen folk var dauhørte, men denne var rett og slett dum. Sjekker forsikring, oppgir skiltnummer "B - S - , for BILLING - STAD" - Billingstad ja. Er det B for Bjørn og F for Fredrik? - Nei, B-S- som i BILLING - STAD. - Ja, Billingstad. B for Bjørn og F for Fredrik? Holdt virkelig på å miste tålmodigheten... Kanskje du fnakket med Daffy Duck? 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Sånn skjer når man snakker over telefon, hvor stemmene blir konvertert elektronisk og komprimert for å spare båndbredde. Jeg jobber med IT-support, og kan bekrefte at det er omtrent umulig å høre forskjell på S og F. Jeg har endret måten jeg snakker på i telefonen etter å ha jobbet her. Jeg sier for eksempel aldri "sju", men "syv", selv om det høres rart ut på min dialekt. Dette er litt din egen skyld, da du bruker upresis ord for å beskrive hva du mener. Her på jobben går det kun i NATOS fonetiske alfabet, som jo er designet for å være så forståelig som mulig over samband. 8 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Sånn skjer når man snakker over telefon, hvor stemmene blir konvertert elektronisk og komprimert for å spare båndbredde. Jeg jobber med IT-support, og kan bekrefte at det er omtrent umulig å høre forskjell på S og F. Jeg har endret måten jeg snakker på i telefonen etter å ha jobbet her. Jeg sier for eksempel aldri "sju", men "syv", selv om det høres rart ut på min dialekt. Dette er litt din egen skyld, da du bruker upresis ord for å beskrive hva du mener. Her på jobben går det kun i NATOS fonetiske alfabet, som jo er designet for å være så forståelig som mulig over samband. Joda, men han hørte jo jeg sa "billingstad" siden han gjentok det flere ganger. Det er nok bare de 100 andre jeg har ringt som har klart å plusse sammen 1 og 1 og skjønne at når jeg sier "BE - ESS, BILLING - STAD" at jeg mente BS. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Minner meg om en luring som skulle stave navnet sitt. Utlending med sikkert tredve bokstaver i navnet. Det er fint på gebrokkent. Midt inne i rekka med bokstaver sier han noe som kunne høres ut som A. Kollegaen min spør for å få bekreftet det, "A?" "Ja, A for ice cream" sier han i andre enden. Jadda.. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. desember 2018 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Jeg snakket med en Inder en gang som stavet navnet sitt ved bruk av indiske byer. B for Bengaluru, D for Dehli, osv. Det var slitsom. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hansien Skrevet 19. desember 2018 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 19. desember 2018 Skulle trodd noen folk var dauhørte, men denne var rett og slett dum. Sjekker forsikring, oppgir skiltnummer "B - S - , for BILLING - STAD" - Billingstad ja. Er det B for Bjørn og F for Fredrik? - Nei, B-S- som i BILLING - STAD. - Ja, Billingstad. B for Bjørn og F for Fredrik? Holdt virkelig på å miste tålmodigheten... Jeg og hadde mistet tolmodigheten om du prøvde å gi meg et skiltnr på den måten. Billingstad kan fort oppfattes som et ord, og dermed hadde jeg som han du pratet forventet et ord til for bokstav nr 2. Til senere burde du heller bruke to forskjellige ord fremfor en slik kreativ løsning som dette. 15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå