Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjerringa var på Expert i går, for å kjøpe noe til kontoret.

 

Hun venta på hjelp i 45 minutter, og fikk til svar da det var hennes tur at "han som kunne noe om det har gått til lunch, så da må du bare vente litt til".

 

En annen kunde som også ventet ringte til Experts hoveddesk og spurte om varen han skulle ha var inne på lager i denne butikken. Fikk svar på telefon at det var den ikke, men den var inne hos butikken i nabobyen og kunne holdes av til ham der.

 

Med ansatte som står der i butikken tok det ham kortere tid å finne ut av dette selv enn ved å forsøke å få dem til å finne ut av det.

 

Expert har et elendig rykte på seg, i alle fall her jeg bor.

Jeg har ikke satt mine ben hos dem de siste 20 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ba Expert å bestille kabler til en hodetelefon 3 ganger uten at det skjedde noe, da ga jeg opp den butikken. Kjeden holdt jo på å gå konk men de tok jo etter Elkjøp på businessmetoder og det hjalp jo. Virker som de er bedre nå, men de har nok litt å gå på fremdeles etter det jeg har opplevd der etter omleggingen. Med mindre de har noen spesielle tilbud så legger jeg heller igjen pengene en annen plass.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kundeservice er utrolig individuelt. Å klage på en kjedes policy er fint det, men å ta alle ansatte under en kam (spesielt basert på anekdoter) er feil. Hadde jeg fått høre at "Firma X har dårlig service og kunnskapsløse ansatte" eller noe i den duren så hadde jeg blitt provosert, da jeg vet at jeg og mange andre gjør en god jobb.


Skal sies at jeg personlig synes Expert ble bedre etter de ble kjøpt opp, men Elkjøps retur-policy og andre ting gjør fortsatt at jeg fortsatt går dit.

Lenke til kommentar

Kundeservice er utrolig individuelt. Å klage på en kjedes policy er fint det, men å ta alle ansatte under en kam (spesielt basert på anekdoter) er feil. Hadde jeg fått høre at "Firma X har dårlig service og kunnskapsløse ansatte" eller noe i den duren så hadde jeg blitt provosert, da jeg vet at jeg og mange andre gjør en god jobb.

Skal sies at jeg personlig synes Expert ble bedre etter de ble kjøpt opp, men Elkjøps retur-policy og andre ting gjør fortsatt at jeg fortsatt går dit.

 

Enig.

Derfor:

 

Expert har et elendig rykte på seg, i alle fall her jeg bor.

Lenke til kommentar

 

 

 

Enig.

Derfor:

 

 

Var ikke nødvendigvis siktet så veldig mye mot deg, ditt innlegg bare fikk meg inn på det. Har bare hørt det fra mange kunder (overalt) og blir like oppgitt hver gang. Greit nok at de har fått dårlig service (har også flere kjeder jeg er misfornøyd med), men ikke alle forstår at det er invididet som gjør service (delvis uavhengig av kjedens policy).

Lenke til kommentar

Kundeservice er utrolig individuelt. Å klage på en kjedes policy er fint det, men å ta alle ansatte under en kam (spesielt basert på anekdoter) er feil. Hadde jeg fått høre at "Firma X har dårlig service og kunnskapsløse ansatte" eller noe i den duren så hadde jeg blitt provosert, da jeg vet at jeg og mange andre gjør en god jobb.

 

Skal sies at jeg personlig synes Expert ble bedre etter de ble kjøpt opp, men Elkjøps retur-policy og andre ting gjør fortsatt at jeg fortsatt går dit.

Jo, man kan faktisk ta alle ansatte under en kam når det gjelder en kjede. En kjede er ansvarlig for opplæringen for sine ansatte sånn at de oppfører seg, og er ansvarlig for at de ansatte vet de representerer en kjede og ryktet for kjedet og de andre ansatte. Og igjen er de ansvarlige for at daglig ledere vet og følger opp slikt. For en ansatt som kunden møter er ansiktet til en bedrift...

Lenke til kommentar

Var ei dame som ringte for å få passord til brukeren sin for å logge seg innpå PC'en. Hun var utlending, og snakket dårlig norsk.

 

Jeg: "Da har jeg satt ******* som passord"

Hun: "Ja"

 

*lang pause*

 

Hun: "Skal jai skrive nå?"

Jeg: "Ja, da kan du skrive det passordet"

Hun: "Hva jai skrive"

Jeg: *gjentar passord*

Hun: "Ok men du stave?"

Jeg: *Staver passordet*

Hun: "Ja"

 

*Lang pause*

 

Hun: "Ok hva jai skrive*

Jeg: *gjentar passordet igjen, og staver bokstavene saaakte*

Hun: "Ja"

 

*Lang pause*

 

Hun: "Men passord hva jai skrive"

 

Da tok en kollega av henne (sjefen sikkert) over telefonen. Da gikk det litt bedre. Ble ganske lettet...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ikke min jobb, men jezus hvor mange jeg må hjelpe med å lagre riktig, sende epost og laste opp på fronter. Snakker om niendeklasse altså, herregud..

Det er mange som har bestemt seg for at dette skal de bare ikke lære. Som om det var under deres verdighet eller noe. Det er gjerne de samme som skryter av hvor dårlige de er med data, så kanskje det stemmer. Eller kanskje de liker den ekstra oppmerksomheten og servicen det utløser å være helt tilbakestående.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jobber på en ekstra jobb i en resturant/bar lignende sted og vi selger bl.a annet peanøtter og chillinøtter og brus i forbindelse med forestillinger og konserter.

 

Sto der en kveld det var noe konsert opplegg for folk i alle aldere og det kommer to stk jenter på sikkert 16-17 år og skal ha en brus og nøtter. (jeg er hankjønn). Så de sier :

 

Jente: og en pakke nøtter

 

Meg: (snur meg mot nøttene bak disken ) Chilli eller peanøtter ?

 

Jenta: de...hotte....

 

Meg: .....

 

 

 

Håper virkelig det bare var en dårlig pun på chillinøtter....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var en tur innom Rema for å handle, og som vanlig møtte jeg bare hyggelige folk. Etterpå dro jeg innom Coop Extra for å hente to pakker, og servicen der var helt på topp. Eneste problemet er at den ene pakken måtte hentes på Coop Mega i stedet. Null problem, jeg dro dit og ba om å få pakken. Meeeen dessverre, de heter Spar Mat nå. Mega er flyttet rett ned i gaten, forklarte fyren i kassen på en svært hyggelig måte. Så jeg takket for hjelpen og trasket av gårde til nevnte Coop Mega.

 

Ba dem der på en høflig måte om å få hente pakken, men ble nesten utskjelt fordi jeg ikke ante hva sendenummeret var, til tross for at jeg viste dem tekstmelingen jeg fikk med alle opplysningene. I stedet for å faktisk lese nummeret jeg holdt opp ba kjerrina meg om å lese det høyt, uten å si hvilket nummer det faktisk var snakk om. Jeg kan jo ikke en dritt om sånt. Pleier bare å vise dem meldingen, så ordner de resten. Det er jo jobben deres. Fikk til slutt hentet pakken, via tippeskranken, no less. Postskranken rett ved siden av (bokstavelig talt, bare avdelt med en ørliten skillevegg) var visst ikke mulig å bruke. WTF? Men noen "god helg!" eller et smil kunne jeg se langt etter.

 

Mulig hun kjerringa bare hadde en dårlig dag, men dette var pinlig. Var innom fire butikker, og tre av dem hadde ypperlig service. Tror neppe jeg drar til butikk nr fire igjen med det første, for å si det sånn...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stod i kø ved en kafe og var litt usikkerhet hvem som var først, eller de var først men vi nølte litt så etter litt kikking på hverandre gikk jeg bare fram. De kikkee litt til og steller seg bak meg. Så kommer ei gammel dame i 60 70 åra og stiller seg ved siden av meg. Hun så de bak meg, må være umulig å ikke se det. Mens jeg holdt på betale kom hun nærmere og nærmere og jeg så de bai meg ikke helt skjønte hva de skulle gjøre. To uskyldige jenter i sen tjue åra. Så rett etter jeg drar ut kortet virker det som gamle dama har hastverk og steller seg klin inntil meg og allerede legger penga på skranken, så jeg sier bare rolig "jeg tror de bak meg var før deg egentlig..." hvorpå de bak meg nikker og svaree litt beskjedent bekreftende, og gamle dama sier "oi beklager det så jeg ikke" selv om det burde vært umulig å ikke se dem, og væremåten hennes virket litt snikende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...