Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om da jeg skulle bestille noe fra Color line sine nettsider for et par år siden. Det ble noe kluss og jeg trykket på et knapp som het "Ring meg". Fikk en snakket med noen fikk jeg i det minste forklart problemet. Jeg hadde sett for meg de i beste fall ville ringe dagen etter da dette var på kvelden men det tok ikke mer enn 30 sekunder før de var på tråden. Jeg var *litt* overrasket.

 

Det var for at ditt trykk trigget telefonsentralen til Color Line til å ringe deg... Du havnet bare inn på ordinær kundeservice. Er mange som har den tjenesten. Er ingen som manuelt ringer deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vet jeg men jeg hadde ikke regnet med de skulle være _så_ raske med å ringe.

Minner meg om en gang jeg ringte kundeservice til et eller annet sted (mener å huske at det var Nextgentel).

 

Det var uhorvelig mange i kø, men jeg kunne trykke en tast så ville de ringe meg opp så fort det ble min tur i køen. Jeg gjorde så, fikk en 5 sekunder bekreftelse på at det var registrert, og så la jeg på. 10 sekunder senere fikk jeg en SMS om at det var en beskjed på mobilsvar. Når jeg ringe mobilsvar så var det en kundeservicemedarbeider fra Nextgentel som da altså hadde rukket å ringe i løpet av de fem sekundene det tok meg å få bekreftelsen :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Har vært innom flere butikker og spurt etter usb c ledning. De tror jeg mener lightning-kontakt.

 

Får bestille fra ebay.

Spurte du Google, Prisjakt og slikt? Eller spurte du bare trøtte tenåringer på din nærmeste elektrobutikk..?

 

 

 

De fleste elektronikkbutikker i Norge selger vel. Det er ikke alltid bare trøtte ungdommer, ofte også folk som har litt peiling og interesse for teknologi. Begynn å gå i de riktige butikkene ;)

 

Edit: Må jo legge til at noen av de større kjedene ofte har medarbeidere uten peiling for shit.

 

Det finnes folk som har peiling, men de er ofte opptatt med andre kunder. 

Lenke til kommentar

Kan ta en fra i fjor.

 

På selveste julaften hadde vi åpent fra 10 til 13 for å gi de siste stakkarene en sjanse til å gjøre unna julehandelen. Idet de siste kundene labber ut ti minutter etter stengetid kommer det en grinete fyr og sier at han skulle fått en fryseboks levert på døra for fire-fem dager siden. Dette var helt uakseptabelt og måtte fikses i løpet av dagen, eller i verste fall de neste par dagene. Vi spør han om han vet hvilken dag det er, og joda, det var han helt klar på, men det måtte vel være folk som kunne kjøre ut varer allikevel. At vi på jobb nektet å slippe han inn etter stengetid og bruke masse tid på å organisere kjøring så fort som mulig istedenfor å dra hjem til familiene våre var også elendig kundebehandling

 

Vi spurte også hvorfor han ikke hadde tatt kontakt tidligere. "Jeg er en travel mann! Jeg har vel ikke tid til å komme hit når som helst!" Ja, ok...

 

Skal sies at jeg er helt enig i at det ikke er greit at han ikke får varen sin, men det er jo grenser for hvor dårlig timing man kan ha også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skal sies at jeg er helt enig i at det ikke er greit at han ikke får varen sin, men det er jo grenser for hvor dårlig timing man kan ha også.

 

Tja, perfekt timing hadde vel vært at mannen møtte opp i døra da leveringsfolka ringte på 4-5 dager i forveien. 

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært en irriterende kunde. Foreldrene mine bor langt unna butikken, og panteflasker samler seg opp raskere enn de klarer å pante. Jeg skulle gjøre dem en tjeneste med å pante for dem. Lastet opp hele planet på pickupen med panteposer, og måtte plassere 6-7 poser i kupéen før jeg dundret avgårde til butikken på panteoppdrag.

 

Jeg hadde et ærend, så jeg rakk kanskje bare å pante 3/4-deler av alle flaskene. Båndet stoppet opp kanskje 6-7 ganger (hvor man må be om assistanse fra personellet). Helt utrolig at de ikke ble sure på meg når de stadig måtte fikse og tømme den fordømrade panteautomaten.

 

Jaja, tilbake i morgen for å pante resten. Dagens innsats utgjorde 1040,- i pant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Helt utrolig at de ikke ble sure på meg når de stadig måtte fikse og tømme den fordømrade panteautomaten.

Hvem sier de ikke ble sure? Å være sur og å vise at man er sur er to helt forskjellige ting mange flere burde lære seg, spesielt i serviceyrker. Sur kan du være når du er alene, og ikke sammen med en kunde. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dei har no alltid så god tid på den butikken uansett, Quote. Alltid tid til å slå av ein prat når familien kjem innom.

 

Stemmer. Veldig hyggelige ansatte på den butikken. Ekstra koselig i dag, sidan alle hadde nissehue på seg. Unntatt sjefen, sjølvsagt. Traff forøvrig slektskapet ditt frå kommunen ved panteautomaten. Skulle berre mangle at han og dei 5 andre som kom for å pante flasker fekk pante utan å vente på at eg vart ferdig.

 

 

Jaja, tilbake i morgen for å pante resten. Dagens innsats utgjorde 1040,- i pant.

 

Det får en si.   ;)  Selv pleier jeg å samle slikt i en søppelsekk.

 

Pleier å samle slik i søppelsekk sjølv. I dette tilfellet var det kanskje 1/3 som var i søppelsekker, resten i vanlige butikkposar. Det betyr uansett ikkje så mykje, sidan ein kan køyre bilen nesten heilt inn til panteautomaten (den er i ein separat bod på utsida av butikken), så kan ein stå og lempe posar frå pickup-planet og inn i boda. For å gjere det heile meir interessant og spanande, så kan ein sjå om ein rekker å hente fleire flasker før automaten automatisk skriv ut kvittering. Spaning i kvardagen, kallar eg det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har et par turer med bil fullastet med pant på samvittigheten. Normalt sett pleier betjeningen å komme med pantekasser som vi kan fylle opp selv uten å okkupere og kverke pantemaskinen. Funker mye bedre, særlig ettersom vi (når vi er flere i følget) kan fylle flere kasser om gangen istedenfor én og én flaske om gangen, med bunnen først.

 

Forøvrig artig å se hvordan du switcher galant fra bokmål til nynorsk straks kjentfolk fra hjembygda popper innom tråden ;)

 

Selv pleier jeg å samle slikt i en søppelsekk.

Det er litt risky, for du kan fort pådra deg en anstendig samling bananfluer, med mindre du fyller sekken eksepsjonelt raskt og kvitter deg med den igjen like radig. Har opplevd det både hjemme og på jobb, og det er noe herk å bli kvitt.

 

edit: Og siden jeg først toucher innom det er altså trikset å sette ut små snapsglass med eddik og en dråpe zalo. Du blir ikke kvitt dem raskt, men tar rotta på mange om gangen, om uhellet først skulle være ute.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det skjer bare hvis du er dum nok til å ikke skylle flasker/bokser som ikke har en eller annen form for lukkemekanisme.

Og dagens flasker passer ikke i bruskasser.

--

 

 

Var på butikken i går, og kjerringa foran meg i køen måtte hente noe hun hadde glemt ikke bare en gang, ikke bare to ganger, men TRE ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...