Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Mente at de fleste andre jeg ringer sier ihvertfall "Ha en forsatt fin dag" istedenfor kun "Hade", også når jeg selv jobbet som for kundeservice...

 

 

Kan nå slutte å dra tråden off-topic, kundehistorier, ikke flere sider med alles definisjon på bra og dårlig kundebehandling.

For å dra det litt on-topic igjen da, så kan jeg nevne at min erfaring med Posten sin kundeservice er heller dårlig. Synes det er sure, gamle megger som svarer hver gang (bortsett fra sist gang, da var det en hyggelig yngre mann som svarte). Jeg nevnte det for en venninne som jobbet som postbud, og hun svarte at de også må ringe sin egen kundeservice i blant... og selv da, mot sine kollegaer, så er de frekke og sure :)

 

Derfor har jeg prøvd å være litt ekstra hyggelig og imøtekommende når jeg har ringt Posten i det siste, men det hjalp lite, bortsett fra den yngre mannen som jeg snakket med sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtale mellom meg og DNB kundebehandler over chat, hvor jeg har noen kjappe og basic spørsmål om innbetaling på lån..

Meg: "Så da tar jeg bare ekstra avdrag, da blir det som et engangstrekk som ikke påvirker andre måneder?"
DNB: "Ja."
DNB: "Men pass på, du må gjøre det på avtalt trekkdato, eventuelt rett før"

Meg: "Okei. Hvorfor er det slik?"

DNB: "Det kan påvirke avtalen din hos oss."

Meg: "Forstår ikke helt. Hva skjer om jeg kjører ekstra avdrag idag, siden det ikke er trekkdato eller rett før?"

DNB: "Ingenting."

 

?? :)

Endret av ergal
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var på jernvarehandelen og skulle kjøpe gave til mamma (de har mange fine servise-sett o.l. der). Kikket rundt lenge før jeg endelig bestemte meg. Da jeg tok det med til kassen, tok hun ut en tilbudsavis og sa at mye i den serien var på tilbud neste uke. Kikket gjennom, men fant visst ikke det hun lette etter. Så sa hun "hadde disse vært på tilbud i neste uke, hadde du fått dem til den prisen nå".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obligatorisk kunde på jobben:

Kunde: "Herren velsigne deg!"

Meg: "Øøøh, eh, takk?"

 

Hver gang.

 

Og så har vi en annen som spør meg hva jeg synes om søndagsåpne butikker. Jeg svarer strategisk "det er jeg ikke sikker på".

Kunde: "Hva?! Ikke sikker?! I bibelen står det skrevet! Jesus hvilte på den syvende dagen!"

Samtalen går videre til politikere og hans helt Hareide i KRF. Et veldig farlig tema å komme inn på. Hadde jeg vært helt ærlig hadde jeg jo sagt at KRF kunne forsvinne fra jordas overflate, men holdt den tanken for meg selv.

 

 

 

 

Det jeg derimot har hørt en produsent si er at man ikke skal skylle av matrester før man putter oppvasken i oppvaskmaskinen siden fettrester er med på å smøre pakninger og bevegelige deler.

Da er det bedre å bare helle litt ren olje i bunn, det er jo mer enn olje/fett på oppvasken. Selv koster jeg av for å unngå skitten oppvaskmaskin, må tenke på at det kan bidra til bakterievekst også. For eksempel finnes det sopper som trives godt i høye temperaturer, så du kan ikke koke dem bort.

 

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaskeprogrammet stoler nok på at folk har sunn fornuft, så ja, det burde absolutt ikke ha vært grønt før alt er 100% klart og vel så det. :p Jeg jobbet på et kontor en gang, og kopirommet var rett over kontoret mitt. Dermed var det kort vei for å tilkalle meg når det var papirstopp. Her snakker vi klassisk eksempel på sunn fornuft, eller rettere sagt mangel på sådann. Idiotene insisterte hele tiden på å kopiere transparenter, noe kopimaskinen ikke tåler. Det kan i teorien gå bra, men i 9 av 10 tilfeller fører det til solid papirstopp. Hvor mange ganger tror dere vanlige, oppegående folk får papirstopp før de tar hintet? Svar? Det er et lurespørsmål. Det skjer aldri.

 

Hver eneste dag da jeg kom på jobb hadde en løkrull prøvd å kopiere transparenter, og selvsagt fått solid papirstopp. Men rydde opp etter seg? Nope, fjotten gikk til en annen kopimaskin i stedet (eller bare gav opp og latet som ingenting mens noen andre fikk streve med å rydde opp.) Til slutt gikk jeg møkk lei og skrev av stor plaket av typen A3 og hang på veggen. Teksten var noe i stil med: "iKKE BRUK TRANSPARENTER PÅ DENNE KOPIMASKINEN. DET VIL GARANTERT BLI PAPIRSTOPP! JA, DET GJELDER NETTOPP DEG!"

 

Og hva skjer? Ikke en dritt. Ny dag, ny papirstopp. Det var umulig å ikke se plakaten, men tydeligvis er grunnleggende kunnskaper i norsk og sunn fornuft mangelvarer på en del kontorer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...